Pagina 9 van 39
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 14:02
door Ivo
japio schreef:Ivo, is de Ampera-E in tegenstelling tot de Ampera wel af? Over de kwaliteit valt er natuurlijk in een paar daagjes nog niet veel aan de auto af te dingen.
Ik ben benieuwd naar hoe een Leaf of I3 rijder deze Ampera-E ervaart.
Ik begrijp wat je bedoelt. Vandaar mijn eerdere opmerking dat hij meer solide aanvoelt dan de Ampera.
Gebruikte materialen zijn beter, geen rammeltjes. Blijft een Amerikaans product natuurlijk, maar het valt me echt op. Goed voorbeeld is de automaat pook. Die is gewoon een stuk beter vormgegeven en werkt prettig.
In de software nog geen rare glitches gezien en ook de vertaling lijkt goed te zijn gegaan.
Het afkoppelen van de oplaadkabel lukt me soms niet, de vergrendeling aan autozijde zit dan vast. Dat is volgens mij een "incompatible user behind the steering wheel". Ik moet nu op "stop" drukken in het laadscherm. Het knopje op de sleutel lijkt niets te doen.
De gebruikershandleiding is er nog niet, ligt nog bij de vertaler/drukker.
Na wat meer dagen en kilometers krijg ik een beter indruk, denk ik. Al blijft het een nieuwe auto en foutjes komen vaak pas later naar boven.
Maar ik ben oprecht positief tot nu toe en wellicht minder objectief.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 14:36
door Alex
Zit er ook een app bij om de auto op afstand te koelen/verwarmen en de laadstatus e.d. te zien?
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 19:29
door sigmasailor
Ivo schreef:
De gebruikershandleiding is er nog niet, ligt nog bij de vertaler/drukker.
Kan je hier wat mee?:
https://my.chevrolet.com/content/dam/gm ... Manual.pdf
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 21:19
door HaKa
Ivo schreef:Bagageruimte
Deze is flink dieper dan de huidige Ampera, maar ook "korter".
Boodschappentassen passen prima qua hoogte (ruimte over) en een stuk of 8 moet zeker lukken!
Op de foto staat alles scheef, want de laadkabels lagen er nog onder
Hoe ziet dit eruit met de Ampera tassenset? Vermoed dat die dus iets te lang zijn? Qua volume, stop je nu meer in de achterbak dan in de set van 6 Ampera tassen?
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 22:16
door Ivo
Alex schreef:Zit er ook een app bij om de auto op afstand te koelen/verwarmen en de laadstatus e.d. te zien?
Dat zou moeten kunnen via de MyOpel app. Probleem is dat het kenteken daar niet herkent wordt. Hij kan dan ook op afstand ontgrendeld worden. Mogelijk wil men dat liever niet met een demo auto
Ik kan het nog proberen met het chassisnummer

Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 22:41
door Ivo
Super, dank je wel!
Maar de sleutel is anders dan bij de Bolt blijkbaar. Stopzetten van laden om de kabel los te kunnen halen kan/moet dus idd in het laadscherm, zoals ik al dacht.
EDIT; lang (lang!) drukken op de sleutel (stekker met kruis) werkt ook, in ieder geval bij DC laden (FastNed).
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: zo 04 jun 2017, 22:42
door Ivo
HaKa schreef:Ivo schreef:Bagageruimte
Deze is flink dieper dan de huidige Ampera, maar ook "korter".
Boodschappentassen passen prima qua hoogte (ruimte over) en een stuk of 8 moet zeker lukken!
Op de foto staat alles scheef, want de laadkabels lagen er nog onder
Hoe ziet dit eruit met de Ampera tassenset? Vermoed dat die dus iets te lang zijn? Qua volume, stop je nu meer in de achterbak dan in de set van 6 Ampera tassen?
De tassenset moet ik nog proberen. Ik vermoed dat deze te lang is idd. Qua volume zal het niet veel maken, denk ik.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: di 06 jun 2017, 17:33
door Pdominicus
@ivo Hoe vind je het rijcomfort ,vering en wegligging etc en hoe zitten de stoelen?
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: di 06 jun 2017, 18:22
door Ivo
Pdominicus schreef:@ivo Hoe vind je het rijcomfort ,vering en wegligging etc en hoe zitten de stoelen?
Goede vraag, stom van me, heb ik nog weinig over vermeld.
De stoelen zijn wat kort en smal, je voelt de opstaande randen direct als je gaat zitten. Bij de ritten tot maximaal 45 minuten heb ik er verder geen hinder van ondervonden. Morgen staan er langere ritten gepland en ik bericht dan opnieuw.
Het rijcomfort is hoog. De auto is stil en heeft een hele prettige wegligging. Het voelt een beetje als een kart, hij helt weinig over in de bochten. Het "one pedal driving" werkt heel prettig, zeker als je (net als ik) gewend ben in de L stand te rijden. De remlichten gaan overigens WEL branden als je het stroompedaal lost.
Je merkt ook dat je hoger zit en dat hij kleiner is, vergeleken met de huidige Ampera.
Ondanks de (volgens mij) kortere wielbasis, pakt hij drempels goed en zonder geschraap. Ook dat draagt bij aan het comfort.
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Geplaatst: di 06 jun 2017, 18:32
door Ivo
De Ampera-e is voorbereid op extra bagage op het dak; er zitten montage gaten in de dakreling;
