Pagina 84 van 85
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 18 jan 2024, 15:59
door robsloetjes
Het wordt hier langzaamaan stiller. Ik zit echter nog steeds op mijn nieuwe accu te wachten.
Aangezien ik inmiddels 1,5 jaar wacht, heb ik nog maar eens een poging gedaan om de dagvergoeding van €10 te krijgen. Dit loopt namelijk inmiddels op tot zo'n €5000. Zojuist een klacht ingediend bij Opel Nederland, degene die ik sprak zegt dat ze mogelijk de levering van de accu kan versnellen. Over de dagvergoeding kon ze geen uitspraken doen.
Zijn er 2e hands eigenaren hier die wel een dagvergoeding via de dealer ontvangen? En wachten er überhaupt nog mensen, of zijn ze mij gewoon vergeten?

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 18 jan 2024, 18:08
door drummer
als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die inschakelen. Opel kan nogal hardnekkig zijn als hetom betalen van de dagvergoeding gaat
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 19 jan 2024, 10:13
door robsloetjes
drummer schreef:als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die inschakelen. Opel kan nogal hardnekkig zijn als hetom betalen van de dagvergoeding gaat
Die heb ik niet helaas, daarom ben ik vooral benieuwd of ik qua dagvergoeding iets onredelijks vraag, of dat andere 2e-hands eigenaren dit wel ontvangen. Dan heb ik al iets om te mee te schermen richting Opel.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 19 jan 2024, 12:03
door Roos
Wij waren de 2de hands, Ampera was nieuw, maar al wel op naam van garage gezet, dus 2de hands. En wij hebben netjes die dagvergoeding ontvangen!
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 19 jan 2024, 14:00
door robsloetjes
Aangezien hij nieuw was; dan zal de terugroepactie destijds nog niet gestart zijn toch? Dat is bij mij natuurlijk het discussiepunt: ik wist bij aanschaf van de auto van de terugroepactie.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: zo 21 jan 2024, 09:28
door Roos
Ben geen jurist, maar als je iets koopt dan is dat inclusief rechten en plichten, tenzij anders overeengekomen.
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: do 07 mar 2024, 16:09
door robsloetjes
Gisteren is de accu van mijn Ampera-e vervangen, eindelijk. Ik heb er zelf achteraan moeten gaan, want de dealer (Wassink in Velp) was niet echt proactief. Uiteindelijk in Lochem laten vervagen. Compensatie in de vorm van een dagvergoeding is me niet gelukt. De meeste partijen die ik spreek zeggen óf dat ik er geen recht op heb omdat ik de auto kocht terwijl de terugroepactie bekend was (en dat er geen wettelijke termijn op zo'n terugroepactie zit). Of ze zeggen dat ik dan de verkoper in gebreke moet stellen. Aangezien dat geen merkdealer is en ik op goede voet met ze sta wil ik die weg niet op. Ik ben in ieder geval blij dat dit gedoe achter me ligt. Hopelijk gaat hij mooi een tijd mee!
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: vr 08 mar 2024, 13:15
door Roos
Bedankt voor je update en dat laatste hopen wij ook!
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 12:10
door Geertjanneman
Dag, hier een bijdrage van een verse Ampera-E-rijder, Geert Jan, aangenaam
Begin mei kochten wij een tweedehands (ex-lease) Ampera-E Business Executive van 2018. We hadden de terugroepactie wel gezien bij de RDW-gegevens, maar drong niet echt door wat het precies inhield. We dachten in eerste instantie eigenlijk dat de max 80% acculading die we op het dashboard zagen gewoon een kwestie van veroudering van de accu was en hadden dat geaccepteerd als een vaststaand gegeven
Vervolgens toch nog eens goed die RDW-info gelezen over de 80% SoC-limiet in de software, gaan googelen en toen vlot hier terechtgekomen. Wat een fantastische berg informatie, daarvoor al meteen even een dikke dankjewel aan iedereen die zijn verhaal hier heeft gedeeld! Ik heb niet alle 84 pagina's gelezen
Dan nu mijn ervaring tot nu toe met de terugroepactie: ik ben maar gewoon gaan bellen met de lokale dealer (Van Mossel OPC Tilburg), die meteen een enorme berg papierwerk ging uitprinten (ik neem aan iets van een protocol voor de afhandeling ofzo) en aangaf dat ze met collega's zou overleggen en mij zou terugbellen. Dat gebeurde dezelfde dag nog, met een doorverwijzing naar Van Mossel in Oosterhout, omdat ze daar kennelijk in staat zijn om werkzaamheden omtrent hoogspanningsaccu's te verrichten.
Dus Oosterhout gebeld ('Ja hoor, dat gaan we uitzoeken en regelen. We bellen u zsm terug.') en weer werd ik vlot teruggebeld: We gaan de accu voor u bestellen. Levertijd kan wel 1 tot 2 maanden zijn. Zodra we bevestiging hebben dat ie onderweg is, plannen we een afspraak in voor de vervanging.
Kortom: tot dusver verloopt het vlotjes! Nu benieuwd hoe lang het werkelijk gaat duren

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Geplaatst: wo 19 jun 2024, 20:04
door Ruben
Geertjanneman schreef:Dag, hier een bijdrage van een verse Ampera-E-rijder, Geert Jan, aangenaam
Begin mei kochten wij een tweedehands (ex-lease) Ampera-E Business Executive van 2018. We hadden de terugroepactie wel gezien bij de RDW-gegevens, maar drong niet echt door wat het precies inhield. We dachten in eerste instantie eigenlijk dat de max 80% acculading die we op het dashboard zagen gewoon een kwestie van veroudering van de accu was en hadden dat geaccepteerd als een vaststaand gegeven
Vervolgens toch nog eens goed die RDW-info gelezen over de 80% SoC-limiet in de software, gaan googelen en toen vlot hier terechtgekomen. Wat een fantastische berg informatie, daarvoor al meteen even een dikke dankjewel aan iedereen die zijn verhaal hier heeft gedeeld! Ik heb niet alle 84 pagina's gelezen
Dan nu mijn ervaring tot nu toe met de terugroepactie: ik ben maar gewoon gaan bellen met de lokale dealer (Van Mossel OPC Tilburg), die meteen een enorme berg papierwerk ging uitprinten (ik neem aan iets van een protocol voor de afhandeling ofzo) en aangaf dat ze met collega's zou overleggen en mij zou terugbellen. Dat gebeurde dezelfde dag nog, met een doorverwijzing naar Van Mossel in Oosterhout, omdat ze daar kennelijk in staat zijn om werkzaamheden omtrent hoogspanningsaccu's te verrichten.
Dus Oosterhout gebeld ('Ja hoor, dat gaan we uitzoeken en regelen. We bellen u zsm terug.') en weer werd ik vlot teruggebeld: We gaan de accu voor u bestellen. Levertijd kan wel 1 tot 2 maanden zijn. Zodra we bevestiging hebben dat ie onderweg is, plannen we een afspraak in voor de vervanging.
Kortom: tot dusver verloopt het vlotjes! Nu benieuwd hoe lang het werkelijk gaat duren

Gefeliciteerd met jullie aankoop! Lekker dat jullie straks starten met een gloednieuwe accu met grotere capaciteit en geen degradatie! Plus vernieuwde garantie op het accupakket.
Vraag je je wel af wat er gebeurd zou zijn als jullie niet zelf in de actiestand gegaan waren. Dan hoop je toch maar dat de dealer er ook zelf mee gekomen zou zijn bij een servicebeurt.