Bij je profiel kan je een foto uploaden (Avatar), nu heb ik echter geprobeerd om op mijn Macbook een foto te verkleinen naar 90x90 pixels met max 6Kb, dit schijnt voor mijn machine een onmogelijke taak te zijn. Op de fotos die wel die afmeting krijgen is nietmeer te zien dat ik dat ben Weet iemand hoe dit op te lossen? of kan Het forum misschien aangepast worden en ook iets grotere foto's ontvangen (zeg 15Kb)
Misschien wil Ivo dit voor je doen, mail hem *** en dan heel lief vragen...!
Laatst gewijzigd door Ivo op ma 08 okt 2012, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:ff mijn mailadres weggepoetst, je kunt me via het envelopje (onder mijn foto) mailen
Op een Mac is dat (uiteraard?) heel simpel. Dubbelklikken op het plaatje en hij opent in Preview. Tools > Adjust Size en dan als maat Pixels kiezen en height of width op 90 zetten met 'scale proportionally' aangevinkt, anders krijg je een dikke kop
Daarna File > Save en je nieuwe afbeelding is klaar voor gebruik.
Mij lukt het ook niet (meer) met een gewoon windows PC.
Ik wilde mijn mondeo avatar (die dus eerder wel was gelukt) wijzigen, maar krijg ondanks dat de grootte binnen de norm past, de avatar niet geupload.
De foutmelding geeft aan dat de avatar nog steeds te groot is......
Opel Ampera, Cardinal Red, navigatie en camera.
Lolo smart, fietsendrager van Thule achterop.
En 11 zonnepanelen voor ruim 2700 kwh/jr.
RmG schreef:Mij lukt het ook niet (meer) met een gewoon windows PC.
Ik wilde mijn mondeo avatar (die dus eerder wel was gelukt) wijzigen, maar krijg ondanks dat de grootte binnen de norm past, de avatar niet geupload.
De foutmelding geeft aan dat de avatar nog steeds te groot is......
Tevens in reactie op post van Odiebla,
ook ik heb hier mee geworsteld, een bestand omzetten naar 90x90 pixels leverde altijd meer dan 6,0 kB op. De 'truc ís dan in Photoshop althans om de optie 'bewaar voor Web' te kiezen, dan wordt er blijkbaar gereduceerd in informatie per pixel en voldoet de Avatar wel aan de norm. Maar die norm zou best iets omhoog mogen....
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Sorry, ik had er bij moeten zeggen dat je de omvang van het bestand kan regelen door te kiezen voor File > Export en dan JPEG als formaat te selecteren en met de slider 'Quality' omlaag te schuiven. Photoshop werkt ook, maar veel mensen hebben dat niet op hun Mac staan