Pagina 1 van 2

Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: di 16 okt 2012, 14:12
door volt-NL
Volgens oplaadpalen.nl zijn er 2 laadpalen op het vliegveld in Düsseldorf. Heeft iemand enig idee waar die laadpalen precies zijn? Ze lijken in de buurt van P7 te zijn. Iemand ervaring? Paal KEBDUS001 en KEBDUS006.

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: di 16 okt 2012, 18:37
door franc
Die palen in Düsseldorf zijn met een e-laad pas te gebruiken. Stadtwerke Düsseldorf heeft een uitwisselingsverdrag met e-laad.nl. Helaas nog niet met TNM passen of anderen.
-Franc

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: di 16 okt 2012, 19:00
door Ivo
P7? Dat is toch behoorlijk ver weg van de terminal?

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: do 18 okt 2012, 09:36
door volt-NL
franc schreef:Die palen in Düsseldorf zijn met een e-laad pas te gebruiken. Stadtwerke Düsseldorf heeft een uitwisselingsverdrag met e-laad.nl. Helaas nog niet met TNM passen of anderen.
-Franc
Met alleen een TNM pas kan ik er dus nog niet terecht, jammer.


Ik heb ook een email gestuurd met de vraag of er laad mogelijkheden zijn en kreeg dit antwoord:
wir haben leider keine Ladestation für Elektroautos, am Flughafen Düsseldorf.
Misschien helpt het als we blijven vragen?


Iets anders, toen ik dinsdag mijn Volt in P3 parkeerde stond er een andere volt 2 rijen verder op (P33E) met een NL kenteken. Leuk om te zien.

Laadpalen Luchthaven Dusseldorf en laden bij RWE in D

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 10:02
door axel1965
Voor reizigers zoals ik die wisselen tussen Schiphol en Dusseldorf als vertrekluchthaven...In parkeergarage 7 in Dusseldorf staan 4 laadplekken op de bg. MAAR deze zijn nog niet actief! Na een email wisseling met de Stadtwerke is mij verteld dat eerst de palen geplaatst zijn en nu besloten moet worden hoe de betaling moet gaan plaatsvinden. Pas en of sleutel of een SMS systeem zoals door RWE gebruikt in D....dan maar hopen dat het het SMS systeem wordt anders kunnen wij uit NL aldaar niet laden.

Even nog kort over dat onderwerp...laden in het buitenland. Blijft toch lastig dat de meeste pasjes niet door heel Europa werken, laat staan dat de stekkers overal identiek zijn. :twisted:

Als zakelijke reiziger met mijn Ampera kom ik nog wel eens in Duitsland. Aldaar moet je meestal een stroomcontract bij een aanbieder hebben om een pas en of sleutel voor een laadpaal te ontvangen. Je laadbeurt wordt dan automatisch van je stroomrekening afgeschreven. Klingt handig maar voor mensen niet uit Duitsland maakt het de meeste laadpalen onbruikbaar. Het enige alternatief dat ik heb kunnen ontdekken is RWE in D. https://www.rwe-mobility.com/web/cms/de ... &et_lid=80

Hier stuur je een SMS vanaf je mobiel, je geeft aan welke laadpaal voor hoe lang en met welke Amperage en het wordt via je mobiele telefoonrekening afgeschreven. :thumbup: 2 weken geleden in Berlijn ging ik dat proberen, maar naardat er niets gebeurde na het sturen van de SMS via mijn mobiel, pleegde ik een telefoontje met een aardige dame van RWE en kwamen we erchter dat dit niet werkt met telefoons uit het buitenland :thumbdown: .

Niet getreurd ik kocht een pre-paid van een Duits merk en de volgende dag was ik in staat om te laden...nog steeds duur het tarief (1,95 Euro per uur), maar eerlijk....beter dan geen stroom laden toch? :think: Zeker als ik het mag declareren :angel:

Re: Laadpalen Luchthaven Dusseldorf en laden bij RWE in D

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 10:17
door volt-NL
axel1965 schreef:Voor reizigers zoals ik die wisselen tussen Schiphol en Dusseldorf als vertrekluchthaven...In parkeergarage 7 in Dusseldorf staan 4 laadplekken op de bg. MAAR deze zijn nog niet actief!
Axel bedankt voor deze nuttige informatie! Ik vlieg regelmatig vanuit Dusseldorf, zie ook hier: http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... 1059#p8623
Paul

Re: Laadpalen Luchthaven Dusseldorf en laden bij RWE in D

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 12:01
door ARMAND62
axel1965 schreef:Voor reizigers zoals ik die wisselen tussen Schiphol en Dusseldorf als vertrekluchthaven...In parkeergarage 7 in Dusseldorf staan 4 laadplekken op de bg. MAAR deze zijn nog niet actief! Na een email wisseling met de Stadtwerke is mij verteld dat eerst de palen geplaatst zijn en nu besloten moet worden hoe de betaling moet gaan plaatsvinden. Pas en of sleutel of een SMS systeem zoals door RWE gebruikt in D....dan maar hopen dat het het SMS systeem wordt anders kunnen wij uit NL aldaar niet laden.

Even nog kort over dat onderwerp...laden in het buitenland. Blijft toch lastig dat de meeste pasjes niet door heel Europa werken, laat staan dat de stekkers overal identiek zijn. :twisted:

Als zakelijke reiziger met mijn Ampera kom ik nog wel eens in Duitsland. Aldaar moet je meestal een stroomcontract bij een aanbieder hebben om een pas en of sleutel voor een laadpaal te ontvangen. Je laadbeurt wordt dan automatisch van je stroomrekening afgeschreven. Klingt handig maar voor mensen niet uit Duitsland maakt het de meeste laadpalen onbruikbaar. Het enige alternatief dat ik heb kunnen ontdekken is RWE in D. https://www.rwe-mobility.com/web/cms/de ... &et_lid=80

Hier stuur je een SMS vanaf je mobiel, je geeft aan welke laadpaal voor hoe lang en met welke Amperage en het wordt via je mobiele telefoonrekening afgeschreven. :thumbup: 2 weken geleden in Berlijn ging ik dat proberen, maar naardat er niets gebeurde na het sturen van de SMS via mijn mobiel, pleegde ik een telefoontje met een aardige dame van RWE en kwamen we erchter dat dit niet werkt met telefoons uit het buitenland :thumbdown: .

Niet getreurd ik kocht een pre-paid van een Duits merk en de volgende dag was ik in staat om te laden...nog steeds duur het tarief (1,95 Euro per uur), maar eerlijk....beter dan geen stroom laden toch? :think: Zeker als ik het mag declareren :angel:
We zitten inmiddels in december 2013 en het hierboven genoemde alternatief van rwe-mobility kost op dit moment EUR3.95 per uur, ofwel zo'n EUR1,50 per kWh, niet echt leuk meer. Dan heeft rijden op benzine toch mijn voorkeur....
Gisteren in Munster geprobeerd te laden (Essent EM-DE-05515000-01-00001, Bohlweg 70-72). De instructies op de laadpaal noemen niets over SMS-en of zo. Gewoon de stekker erin steken en de auto afsluiten. Resultaat: Geen succes en (uiteraard) nadien het welbekende Ampera motorstoringslampje....

Heeft iemand nog nieuwe (liefst positieve) ervaringen in Duitsland met RWE-palen?

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: di 04 mar 2014, 18:06
door volt-NL
Iemand hier al recente ervaring mee?

http://www.dus.com/de-de/an-und-abreise ... tankstelle

Parkkunden des Airports stehen in den Parkhäusern P7 (Terminal) und P5 (Langzeit) Elektroladesäulen zur Verfügung, die von den Stadtwerken Düsseldorf (SWD) betrieben werden. Alle Stromtankstellen sind mit einem Schuko-Stecker sowie einem Typ-2-Stecker (Mennekes-Stecker) ausgestattet. Um den Ladevorgang an den Stromtankstellen starten zu können, benötigen Parkkunden eine Tankkarte der Stadtwerke Düsseldorf. Diese kann bei den Stadtwerken Düsseldorf beantragt werden.

Auch Kunden, die noch keine persönliche SWD-Tankkarte besitzen wird das Laden an der Stromtankstelle ermöglicht. In diesem Fall kann vor der Einfahrt in das entsprechende Parkhaus eine Karte bei der Parkservicezentrale im Parkhaus 3 (Ankunftsebene) gegen ein Pfand und die Angabe der persönlichen Daten geliehen werden.

[edit]link aangepast[/edit]

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: ma 22 jun 2015, 11:25
door volt-NL
Ik heb net een gratis Tankkarte aangevraagd via: https://www.swd-ag.de/formulare/tankkarte.jsp. De kaart zou binnen een paar dagen worden opgestuurd. Volgende week ga ik het uitproberen.

Parkkunden des Airports stehen in den Parkhäusern P7 (Terminal) und P5 (Langzeit) Elektroladesäulen zur Verfügung.
Alle Stromtankstellen sind mit einem Schuko-Stecker sowie einem Typ-2-Stecker (Mennekes-Stecker) ausgestattet.

Re: Vliegveld Düsseldorf

Geplaatst: ma 22 jun 2015, 13:44
door Ivo
Interessant. Maar lang parkeren en laden is eigenlijk zonde.