e-laad: gemeente wil niet voor de deur
-
BlackEyed
- Vaste klant
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
e-laad: gemeente wil niet voor de deur
Vandaag de gemeente gesproken over mijn e-laad aanvraag. De gemeente wil de paal in de publieke ruimte bij mij in de buurt plaatsen en niet voor de deur.
Is dit gebruikelijk?
Is dit gebruikelijk?
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: e-laad: gemeente wil niet voor de deur
Het is gebruikelijk dat in de buurt van een vaste gebruiker te doen, zodat de paal vaak gebruikt gaat worden. Amsterdam plaatst gewoon voor de deur als het kan, Amersfoort ook (bij mij komt 'ie recht voor mijn huis).BlackEyed schreef:Vandaag de gemeente gesproken over mijn e-laad aanvraag. De gemeente wil de paal in de publieke ruimte bij mij in de buurt plaatsen en niet voor de deur.
Is dit gebruikelijk?
Ik denk dat men niet wil dat je de paal zelf gaat claimen.
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Karl-NL
- Bekende
- km-stand: 45011
- Lifetime: 32
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Dan ga nog maar een paal in Amsterdam aanvragen 
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Jij hebt hem (bijna) voor de deur, toch?Karl-NL schreef:Dan ga nog maar een paal in Amsterdam aanvragen
Forum Sponsor, Buurauto
Beste Alex 'BlackEyed' en Karl,
Heb mezelf maar even aangemeld voor dit Forum.
In Amsterdam is het beleid voor de plaatsing van de oplaadpunten namelijk net even anders dan hieronder omschreven door Alex.
De uitbreiding van het Amsterdamse (openbare) oplaadnetwerk geschiedt welliswaar voor het grootste deel vraaggestuurd (om ervoor te zorgen dat oplaadlocaties optimaal benut worden) maar we plaatsen uitdrukkelijk geen oplaadpunten 'voor de deur' We faciliteren elektrische rijders door in de buurt (op max. 2 a 300 meter afstand van het huis) te voorzien van oplaadmogelijkheden. In overleg met de stadsdelen wordt hiervoor de meest geschikte locatie gekozen (bijv. de eerste plekken in de rijrichting na een kruising of oversteek). De ene keer staat een oplaadpunt dus dichter bij iemands huis dan een andere. Dit is dus afhankelijk van een door meerdere partijen overeengekomen locatie.
Aan de hand van de bezetting (rapportage gegevens) van de oplaadpunten kan worden besloten of in een bepaald gebied (eventueel los van nieuwe verzoeken) uitbreiding van het netwerk nodig is. Bovenstaand beleid heeft eraan bijgedragen dat Amsterdam beschikt of het best gebruikte oplaadnetwerk ter wereld. Ook groeit het netwerk, evenals het elektrisch vervoer gestaag.
Zie de hier http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... phic-komt/ de link voor de plaatsingsprocedure. Voor vragen/opmerkingen (ook voor andere forumleden) m.b.t. het Amsterdamse oplaadnetwerk ben ik bereikbaar (d.bardok@ivv.amsterdam.nl)
Groet,
Doede
Heb mezelf maar even aangemeld voor dit Forum.
In Amsterdam is het beleid voor de plaatsing van de oplaadpunten namelijk net even anders dan hieronder omschreven door Alex.
De uitbreiding van het Amsterdamse (openbare) oplaadnetwerk geschiedt welliswaar voor het grootste deel vraaggestuurd (om ervoor te zorgen dat oplaadlocaties optimaal benut worden) maar we plaatsen uitdrukkelijk geen oplaadpunten 'voor de deur' We faciliteren elektrische rijders door in de buurt (op max. 2 a 300 meter afstand van het huis) te voorzien van oplaadmogelijkheden. In overleg met de stadsdelen wordt hiervoor de meest geschikte locatie gekozen (bijv. de eerste plekken in de rijrichting na een kruising of oversteek). De ene keer staat een oplaadpunt dus dichter bij iemands huis dan een andere. Dit is dus afhankelijk van een door meerdere partijen overeengekomen locatie.
Aan de hand van de bezetting (rapportage gegevens) van de oplaadpunten kan worden besloten of in een bepaald gebied (eventueel los van nieuwe verzoeken) uitbreiding van het netwerk nodig is. Bovenstaand beleid heeft eraan bijgedragen dat Amsterdam beschikt of het best gebruikte oplaadnetwerk ter wereld. Ook groeit het netwerk, evenals het elektrisch vervoer gestaag.
Zie de hier http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... phic-komt/ de link voor de plaatsingsprocedure. Voor vragen/opmerkingen (ook voor andere forumleden) m.b.t. het Amsterdamse oplaadnetwerk ben ik bereikbaar (d.bardok@ivv.amsterdam.nl)
Groet,
Doede
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Doede,
Dank voor de nuancering en aanvulling. Dat er enkele plaatsingscriteria zijn, spreekt voor zich. Daarin loopt Amsterdam wel voorop. Alleen maar het oplaadpunt drie straten verderop leggen om niet de suggestie van 'eigen plek' te wekken, is natuurlijk een beetje overdreven.
Toevallig is mijn huis het tweede van de hoek, zodat de eerste plek na de zijstraat het oplaadpunt wordt. Zo zou Amsterdam het ook doen.
Groet, Alex
Dank voor de nuancering en aanvulling. Dat er enkele plaatsingscriteria zijn, spreekt voor zich. Daarin loopt Amsterdam wel voorop. Alleen maar het oplaadpunt drie straten verderop leggen om niet de suggestie van 'eigen plek' te wekken, is natuurlijk een beetje overdreven.
Toevallig is mijn huis het tweede van de hoek, zodat de eerste plek na de zijstraat het oplaadpunt wordt. Zo zou Amsterdam het ook doen.
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
ik ben voornemens een volt aan te schaffen maar er zijn nog weinig laadpalen in Amstelveen. Is er al een overzicht beschikbaar van (toekomstig te plaatsen) laadpalen. Of is het nu wel mogelijk om toch een aanvraag in te dienen, ondanks het bericht van stichting e-laad?
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
op de site van oplaadpalen.nl zie ik wel een aantal laadpalen in Amstelveen. Zelf heb ik ze daar niet nodig, omdat ik bij mijn werkgever kan opladen. Dus ik heb ze niet gecontroleerd. In de parkeergarage van het Stadshart is ook een laadpaal.info schreef:ik ben voornemens een volt aan te schaffen maar er zijn nog weinig laadpalen in Amstelveen. Is er al een overzicht beschikbaar van (toekomstig te plaatsen) laadpalen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Op de site van e-laad staan ook de palen die binnenkort geplaatst worden. http://www.e-laad.nl/lijst.htmlinfo schreef:ik ben voornemens een volt aan te schaffen maar er zijn nog weinig laadpalen in Amstelveen. Is er al een overzicht beschikbaar van (toekomstig te plaatsen) laadpalen. Of is het nu wel mogelijk om toch een aanvraag in te dienen, ondanks het bericht van stichting e-laad?
Forum Sponsor, Buurauto
Op de site http://www.e-laad.nl/lijst.html staan nog ongeveer 10 laadpalen in de planning. Jammer dat de locatie niet zichtbaar is. In mijn wijk Waardhuizen is nog geen laadpaal beschikbaar.