Pagina 1 van 3

Volt of Ampera

Geplaatst: ma 25 feb 2013, 00:01
door Alex
Ik vond een vergelijkende test tussen de Volt en de Ampera. Het grootste verschil ....... De prijs.

http://auto-consument.nl/wordpress/blog ... vs-ampera/

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: ma 25 feb 2013, 00:22
door japio
Alex, de Mennekes laadkabel en de TNM lolo 'actie' ontbraken bij de Volt, er was ook geen korting mogelijk op de Volt terwijl dat wel bij Ampera bespreekbaar was.
De test is uit nov. vorig jaar en toen heb ik beide prijzen vergeleken, het scheelde mij te weinig.

Prijsverschil Volt/Ampera

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 13:05
door Pirke
Hoi, ik overweeg momenteel de aanschaf van een Volt of Ampera. Ben ik nu gek of is de Ampera 25% duurder voor dezelfde auto met een mooiere neus en keuze van de interieur kleur?

Volt LTZ: € 46295

Ampera: € 48295 + € 1850 (navigatie + geluid) + € 350 (alarm) + € 1195 (parkeersensoren in Opel Eye) = € 51690

Nu geef ik niks om Opel Eye, wel wat om parkeersensoren...

Verschil: € 5395

Daarnaast bieden ze allebei 2 laadpalen:

Ampera: 5 jaar een lolo smart in bruikleen. Waarom bruikleen?? Ik wil gewoon eigenaarschap met vaste kabel. Hier ga ik dus geen gebruik van maken.

Volt: 2 ev-boxes (eigendom) a € 6500, of extra inruilwaarde a € 6500 volgens viewtopic.php?f=12&t=1553 en zelf een laadbox thuis laten installeren (+/- € 1200)

Netto verschil dus: € 5395 + € 6500 - € 1200 = € 10695, dat is 25% bovenop de prijs vd Volt! Zelfs met KIA/MIA vind ik dat wel errug veel voor een mooie neus en een ander interieur kleurtje...

Daarnaast heeft de Volt 3 jaar garantie ipv 2 jaar... waar zit dat grote verschil in? Puur een overschot in voorraad dat weg moet?

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 13:29
door japio
Ga eens bij de dealers langs zou ik zeggen, papier is geduldig en wat je zelf bij elkaar zoekt is geen garantie dat het klopt.

Re: Prijsverschil Volt/Ampera

Geplaatst: vr 01 mar 2013, 16:34
door Alex
Pirke schreef:of extra inruilwaarde a € 6500 volgens viewtopic.php?f=12&t=1553
Hier heeft de importeur inmiddels al een stokje voor gestoken, mogen dealers niet meer doen. Verder kun je binnenkort bij de Volt kiezen voor een openbaar oplaadpunt, dat door/namens Chevrolet wordt geplaatst, als je thuis niet op eigen terrein kunt laden (of misschien op je werk, als je de laadvoorziening thuis zelf regelt).

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 00:52
door Mike Philippens
Ik had nooit zo precies naar die Volt gekeken, maar zie nu dat er idd een aanzienlijk prijsverschil is tussen die twee. Voor mij gaat het om lease, en als ik zo even snel bij Directlease kijk, is het bijna €200 per maand prijsverschil.

Het enige verschil dat ik tussen de Ampera en de Volt kan ontdekken is dat je op de Volt blijkbaar niet de Eye camera kan krijgen. En natuurlijk de afzichtelijke witglimmende console... ;)

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 06:56
door Poul
Plus dat je maar 1 laadkabel krijgt en de andere nog zelf moet betalen, plus de niet in de kleur van de auto gespoten dorpels, plus nog een aantal kleine verschillen.

Groeten,
Poul

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 08:04
door Alex
Mike Philippens schreef:Het enige verschil dat ik tussen de Ampera en de Volt kan ontdekken is dat je op de Volt blijkbaar niet de Eye camera kan krijgen. En natuurlijk de afzichtelijke witglimmende console... ;)
Als je nu de Volt bestelt, krijg je nog een 2012-model, terwijl van de Ampera het 2013-model wordt geleverd. Op het 2013-model van de Volt zijn meer opties mogelijk, maar dus nog niet in Europa.

Dat van die ene laadkabel is al achterhaald. Dat zit in het laadpakket t.w.v. € 6.500.

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: ma 01 jul 2013, 19:53
door Mike Philippens
Alex schreef:
Mike Philippens schreef:Het enige verschil dat ik tussen de Ampera en de Volt kan ontdekken is dat je op de Volt blijkbaar niet de Eye camera kan krijgen. En natuurlijk de afzichtelijke witglimmende console... ;)
Als je nu de Volt bestelt, krijg je nog een 2012-model, terwijl van de Ampera het 2013-model wordt geleverd. Op het 2013-model van de Volt zijn meer opties mogelijk, maar dus nog niet in Europa.

Dat van die ene laadkabel is al achterhaald. Dat zit in het laadpakket t.w.v. € 6.500.
En dat 2013 model van de Volt is waarschijnlijk ook niet meer dit jaar te leveren? Nou ja, ik rij nog wel even bij de dealer langs binnenkort. Even checken. Uiteindelijk werd ik wel vrolijk van die leaseprijs die ik zag. Onze leasemaatschappij zit doorgaans onder Directlease qua prijs en hoe goedkoper, hoe lager mijn eigen bijdrage. Dan wordt het electrisch rijden een nóg groter feest! ;)

Re: Volt of Ampera

Geplaatst: di 02 jul 2013, 11:18
door Riconl
Eigen bijdrage? Die je dan weer terug moet krijgen via de belasting?
Mijn werkgever vraagt geen eigen bijdrage bij een 0% auto want dat is niet correct zegt hij.
Ik rij straks dus de volt voor 0 euro