Er staat wel een paal maar is die ook beschikbaar?
Geplaatst: za 09 mar 2013, 09:12
De beschikbaarheid van palen is 1 ding, maar is die ook beschikbaar voor jou om te laden wanneer jij dat wil wordt het volgende probleem. In Abcoude staat 1 paal maar de 2 plekken worden regelmatig in beslag genomen door (nog) onwetende parkeerders die niet in de gaten hebben dat ze op een oplaadpunt staan. Volgens de gemeente moeten ze handhaven en een bon geven, maar dat zie ik niet snel gebeuren. En daarmee kan ik nog steeds niet laden als ik met mijn auto daar sta. Wegslepen binnen 10 minuten zie ik nog niet gebeuren.
Een tweede opkomend probleem, als het aantal e-auto's sneller groeit dan het aantal palen, is het onnodig bezet houden van de paal. Stel iemand zet zijn Ampera op een oplaadplek om 19 uur. Ik kom thuis en zie dat de plek bezet is. Ik heb niet vaak een visitekaartje achter de voorruit gezien. En als dat zo is zal het moeilijk zijn om het te lezen vanwege de duisternis en/of de kleine letters. In principe is de eerste auto klaar om 23 uur maar zonder dan iets de doen houdt die auto onnodig oplaadcapaciteit van 23 uur tot 7 uur bezet. Heeft de bestuurder zoveel discipline om zijn auto om 23 uur weg te halen? Maar stel dat die eerste auto net is gestart 23 uur laden en ik ga bellen dan bel ik onnodig want het antwoord zal zijn " ik ben net begonnen met laden".
Ik leg zelf sinds kort een voorgeprint A4-tje achter de voorruit vastgemaakt op een clipboard en vul dan ik met een dikke viltstift mijn "einde oplaad tijd" en "mijn verwachte wegrijd tijd". En natuurlijk mijn telefoonnummer. Misschien kan de love to load app uitgebreid kunnen worden met functionaliteit waar je deze gegevens kan aanleveren. Je neemt een foto van het kenteken en je krijgt direct de planning van het gebruik van de paal te zien. Tot dat moment.... zie bijlage.
Een tweede opkomend probleem, als het aantal e-auto's sneller groeit dan het aantal palen, is het onnodig bezet houden van de paal. Stel iemand zet zijn Ampera op een oplaadplek om 19 uur. Ik kom thuis en zie dat de plek bezet is. Ik heb niet vaak een visitekaartje achter de voorruit gezien. En als dat zo is zal het moeilijk zijn om het te lezen vanwege de duisternis en/of de kleine letters. In principe is de eerste auto klaar om 23 uur maar zonder dan iets de doen houdt die auto onnodig oplaadcapaciteit van 23 uur tot 7 uur bezet. Heeft de bestuurder zoveel discipline om zijn auto om 23 uur weg te halen? Maar stel dat die eerste auto net is gestart 23 uur laden en ik ga bellen dan bel ik onnodig want het antwoord zal zijn " ik ben net begonnen met laden".
Ik leg zelf sinds kort een voorgeprint A4-tje achter de voorruit vastgemaakt op een clipboard en vul dan ik met een dikke viltstift mijn "einde oplaad tijd" en "mijn verwachte wegrijd tijd". En natuurlijk mijn telefoonnummer. Misschien kan de love to load app uitgebreid kunnen worden met functionaliteit waar je deze gegevens kan aanleveren. Je neemt een foto van het kenteken en je krijgt direct de planning van het gebruik van de paal te zien. Tot dat moment.... zie bijlage.