Pagina 1 van 1
De Volt opgehaald
Geplaatst: di 12 mar 2013, 17:55
door Duurzaamheidscoach
Zo. Net de Volt opgehaald en de eerste eigen rit gemaakt. Dat viel niet tegen in deze weersomstandigheden, 57 km gereden, 0,9 l B nodig voor het opwarmen, nog 5 E km op de teller.
Na de nodige afweging heb ik voor de Volt gekozen, daarbij zijn wat mij betreft de Ampera, Outlander, Prius PlugIn en een aantal 100 % elektrische auto's de revue gepasseerd.
Voor mijn werk maak ik ritten rond de 100 km enkel waarbij ik 2 keer kan opladen (thuis en op locatie).
Privé ritten hoofdzakelijk rond de 60 vv.
2 keer per maand uitschieters naar 150 enkel.
De Volt paste wat mij betreft in het best in dit plaatje, is niet te groot, en ziet ook mooi uit.
Ik heb al veel info van het forum opgepikt, waarvoor dank

.
Voor deze wagen Auris Hybrid gereden en die na 70.000 km met 1:20 gem. ingeruild. Wilde nu toch volledig elektrisch
kunnen rijden.
De Volt staat nu via PV op te laden aan een lader geplaatst door een forumsponsor.....
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: di 12 mar 2013, 18:27
door Poul
Welkom op dit forum en je hebt je voordeel er al mee gedaan, zo te lezen.
Geniet van de auto en binnenkort wordt het nog warmer weer en heb je een nog groter bereik.
Groeten,
Poul
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:06
door DutchMonster
Geweldig! Een mooie auto! Met dat rittenpatroon moet je een mooi verbruik kunnen halen!
Gert
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 00:39
door CyberGrey
Welkom op het Forum, en veel plezier met je Volt. je kunt hier inderdaad veel vinden over deze twee EV's.
Laden waar je kunt laden levert een mooi verbruik op, Thuis zal het wel lukken....
Groet CyberGrey
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 09:11
door Ivo
Welkom hier en bedankt voor je introductie
Drive safe

Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 11:15
door Duurzaamheidscoach
Eerste ervaringen
Omdat ik niet precies weet waar ik e.e.a. kwijt kan hier wat eerste ervaringen en andere opmerkingen:
Het is overigens een 2012 Volt LTZ Viridian Joule geworden, een foto post ik nog op het forum als de stickers erop zitten.
Dan wat ervaringen:
Boekjes: bij de auto is het verkeerde boekje Infotainment systeem geleverd. Dit was van andere Chevy's. Maar het juiste boekje is snel te downloaden op de site van Chevrolet.nl dus dat is zo opgelost.
Het is wel nuttig om eens grondig door te lezen.
Telefoon koppelen:
Ik heb een HTC Android telefoon. In eerste instantie werkte het telefoonboek niet in de auto. De verkoper had de telefoon bij aflevering geïnstalleerd. Gelukkig zag ik dat, toen hij daar mee bezig was, een bericht op de telefoon over het hoofd zag.
Thuis de koppeling ongedaan gemaakt en opnieuw Bluetooth gekoppeld, maar nu op mijn gemak.
Wat blijkt, na enige tijd vraagt de telefoon of het nieuwe bluetooth apparaat toegang mag krijgen tot je telefoonboek en oproepstatus. Dat bevestigd en vanaf nu het telefoonboek vanaf de carkit wel, inclusief oproepen vanaf het stuur.
Muziek koppelen:
Iets vergelijkbaars gebeurde bij de muziek op telefoon. Ook dat werkte eerst niet, maar ook hier bleek rustig blijven de oplossing. Bij het koppelen van de telefoon op de USB poort vraagt de telefoon wat je wilt doen. Alleen opladen of de telefoon als diskdrive gebruiken. Die vraag komt niet vanzelf, moet je opzoeken. Bij bevestigen van de keuze Diskdrive wordt de telefoon door de auto herkend als USB stick en kan de muziek worden afgespeeld. Hierbij zijn alle aangemaakte afspeellijsten of andere aangemaakte indelingen op de SD via het stuur benaderbaar en worden normaal weergegeven.
In beide gevallen was het niet de software in de auto die problemen gaf, maar de instellingen op de telefoon in combinatie met ongeduldig installeren.
Opladen:
Na de eerste keer opladen staat er nu 60 km als range op de teller. Overeenkomstig het advies van Chevrolet bij deze lage temperatuur de auto de hele nacht aan de stroom gehangen, maar wel op laag amperage (6A). Kan mooi met het laadstation. Volgens de kWh meter is er 12.7 kWh ingegaan. Zegt mij nu nog niets, is er vergelijkingsmateriaal beschikbaar op het forum?
Voorverwarmen:
De auto staat in de garage. Ik las dat de auto bij lage temperaturen bij het voorverwarmen de motor kan gebruiken. Dat lijkt mij in een garage dus ongewenst. Heeft iemand daar ervaring mee, is dit te voorkomen?
Tenslotte, bericht voor de moderator:
Ik heb deze opmerkingen hier geplaatst omdat ze misschien elders op het forum allemaal behandeld zijn.
Kon ik zo gauw niet overzien.
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 16:04
door Poul
Duurzaamheidscoach schreef:Tenslotte, bericht voor de moderator:
Ik heb deze opmerkingen hier geplaatst omdat ze misschien elders op het forum allemaal behandeld zijn.
Kon ik zo gauw niet overzien.
Is in ieder geval leuk te zien wat jouw eerste ervaringen zijn en tot welke oplossingen je komt als iets niet gelijk werkt zoals je zou verwachten. Daarnaast kun je bepaalde onderwerpen snel terugvinden op het forum door van de zoekfunctie boven in het scherm van dit forum gebruik te maken. Wel natuurlijk de goede zoektermen opgeven. Mar dat geldt voor elke zoekmachine waarvan je gebruik maakt.
Groeten,
Poul
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 19:46
door Alex
Re: De Volt opgehaald
Geplaatst: wo 13 mar 2013, 21:42
door CyberGrey
Goede kleur en het laadstation is ook een goede keus
