Pagina 1 van 6
Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 02 mei 2013, 21:01
door Alex
Hier kun je opgeven, wat er de oorzaak van dat je het modelverbruik van 1,2l/100km niet haalt. Of je kunt trots vermelden dat je het wél haalt! Meerdere antwoorden geven mag (maar géén "ja" en "nee"tegelijk). Even een opwarmertje voor al die enquêtes die over ons heen komen.

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 02 mei 2013, 22:18
door Michael
omdat de ampera motor meer verbruikt dan is opgegeven.
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 02 mei 2013, 22:38
door volt-NL
Dit weekend nog een andere reden gevonden. Onderweg gestopt en er stond zelfs een laadpaal die ook nog helemaal vrij was, maar 1 uur pauze is niet lang genoeg om de accu enigszins op te laden.... De lader is gewoon te langzaam, ook de Volt heeft een snel lader nodig! Mijn verbruik staat nu ergens op 4.6 l/100km

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 02 mei 2013, 22:57
door mc_alistair
Michael schreef:omdat de ampera motor meer verbruikt dan is opgegeven.

en zo is het.
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: do 02 mei 2013, 23:30
door japio
Inmiddels 5700km op één tank (nog 9 liter resterend) het kan allemaal.
En zo krijgt GM zijn statistiekjes alsnog, foei Alex

Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 03 mei 2013, 07:25
door Poul
De 1,2l/100km is gemeten onder ideale omstandigheden en die zijn er in een lange, koude winter niet. Zelfs een ritje van maar 43 kilometer werd voor mij een uitdaging om die geheel electrisch te halen.
Groeten,
Poul
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 03 mei 2013, 07:28
door Poul
japio schreef:En zo krijgt GM zijn statistiekjes alsnog, foei Alex

Maar zo zijn de statistiekjes wel beter onderbouwd. In feite voorkomt Alex voorbarige conclusies naar aanleiding van het beperkte aantal door Opel aangekondigde vragen.
Groeten,
Poul
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 03 mei 2013, 13:47
door Pirke
Als ik overal waar ik kwam kon laden dan was het geen probleem. Er van uitgaande dat de vakanties en incidentele lange enkeltjes dan het enige benzineverbruik zijn. Punt is dat ik meer dan 10 min lopen op een autoritje van een half uur een beetje gortig vind. Ander kan ik net zo goed met het OV gaan: duurt ook lang en brengt je ook niet waar je moet zijn...
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 03 mei 2013, 17:16
door boeuf
Voordat ik definitief voor de Volt koos als volgende leasebak heb ik mijn autogebruik van de vijf jaar daar voor eens goed bekeken. Daarbij ging ik uit van een maximale elektrische range van 60 kilometer en alleen een thuislaadmogelijkheid. Daarmee kwam de Volt in elk geval niet duurder uit qua "brand"stof dan een 20% benzinemotortje.
In de praktijk heb ik blijkbaar geluk gehad: spontane plaatsing van laadpunten op bruikbare openbare plekken in de buurt van drie verschilende opdrachtgevers heeft er de afgelopen tien maanden voor gezorgd dat de lifetime vanochtend van 1,1 naar 1,0 is gezakt
In mijn specifieke situatie is de Volt dus een prima elektrische auto met nood-benzinemotor. In mijn beleving is het dus ook een geslaagd concept. Duidelijk is wel dat er heel wat ruimte voor verbetering is om dat voor meer mensen te laten gelden. Niet in de laatste plaats de beloftes die in de verkoopverhalen worden gedaan...
Re: Waarom haal jij met modelverbruik van 1,2l/100km niet?
Geplaatst: vr 03 mei 2013, 19:39
door Ivo
Te veel lange stukken en te vaak een bestemming op een of ander industrieterrein zonder laadpaal.
Wel al met de gekste toeren en verlengsnoeren kunnen laden, dus mijn leven is verrijkt
