Pagina 1 van 2

Leaseplan Drive

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 21:32
door Ivo
Zijn de 2 geïnterviewde Ampera rijders wellicht ook lid van het forum?

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 21:46
door japio
http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 22:25
door Ivo
japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Ivo Rutten bedoel je, voor de duidelijkheid :idea:

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: ma 10 jun 2013, 23:36
door Alex
:eh: mogen de anderen ook weten waar dit over gaat?

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 08:33
door bennyvw
japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Het commentaar van Ivo Rutten is mij helemaal niet op het lijf geschreven. Het klopt namelijk niet. In de folder staat geen actieradius elektrisch van 60-80km, maar 40-80km.
En in de praktijk haal ik dat ook. En hoe je het voor elkaar krijgt om 's winters niet verder dan 28-32km elektrisch te komen weet ik niet, maar het lijkt op korte stukjes rijden.

Eerlijk gezegd erger ik mij best wel aan dit soort berichtgeving van mensen die:
a. zich niet goed genoeg hebben verdiept in de werkelijke eigenschappen van de auto en
b. niet voldoende hebben onderzocht of de auto past bij hun dagelijks gebruik
en vervolgens gaan klagen over de auto of over de brochure :thumbdown:

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 09:50
door Alex
Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 09:59
door Unit106
Alex schreef:Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.
Het artikel is te lezen op de bovenstaande link. Klik op het magazine en scroll naar pagina 72!

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 10:34
door Marco
bennyvw schreef:
japio schreef:http://www.leaseplan.nl/leaseauto/drive/index.asp

Zuinigjes in de bevindingen, het commentaar van Ivo is mij op het lijf geschreven.
Het commentaar van Ivo Rutten is mij helemaal niet op het lijf geschreven. Het klopt namelijk niet. In de folder staat geen actieradius elektrisch van 60-80km, maar 40-80km.
En in de praktijk haal ik dat ook. En hoe je het voor elkaar krijgt om 's winters niet verder dan 28-32km elektrisch te komen weet ik niet, maar het lijkt op korte stukjes rijden.

Eerlijk gezegd erger ik mij best wel aan dit soort berichtgeving van mensen die:
a. zich niet goed genoeg hebben verdiept in de werkelijke eigenschappen van de auto en
b. niet voldoende hebben onderzocht of de auto past bij hun dagelijks gebruik
en vervolgens gaan klagen over de auto of over de brochure :thumbdown:
Ben het wel met je eens, echter in het begin, 18mnd geleden, werd door Opel volgens mij toch echt gezegd 'tot 80km elektrisch bereik' Later is dit wat duidelijker gemaakt 40-80. In sommige landen moesten ze de reclame zelfs aanpassen omdat ze suggereerden 500km elektrisch. (was ik het niet zo mee eens, maar toch) Ik haalde in de winter ook maar 35km en zit nu op zo'n 65km.

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 11:28
door Alex
Unit106 schreef:
Alex schreef:Kunnen jullie het bewuste artikel op het forum zetten? Dan kan de rest het ook lezen.
Het artikel is te lezen op de bovenstaande link. Klik op het magazine en scroll naar pagina 72!
Pas na vier keer lukte het op de ipad :think:

Re: Leaseplan Drive

Geplaatst: vr 14 jun 2013, 11:50
door japio
@Benny, de aandrijving werd gebracht als de techniek van de toekomst, maar de auto blijkt gewoon de beperkingen van gisteren te hebben en Opel heeft er geen goed antwoord op.
Het batterijpack zou heel erg goed geisoleerd zijn, toch had ik in de winter per dag tot 5kWh meer laadverlies dan ik nu heb is zo'n issue. In de winter haalde ik ook 65km, maar niet op basis van vergelijkbaar gebruik.

In het begin werden inderdaad de range van 60 en 80 benadrukt, de 40 als ondergrens is pas later open en duidelijk gecommuniceerd.