van een virtuele Outlander plugin naar een echte VOLT
Geplaatst: za 03 aug 2013, 15:40
				
				Zoals vele van jullie ben ik overgestapt op een Chevrolet VOLT. 
Gisteren opgehaald bij Van Mill in Gorinchem, die binnen een maand 90 VOLTjes heeft verkocht vanwege een aantrekkelijke kortingsactie. Die van mij is een LT, met een fietsdrager, kleur Ice Silver. Deze auto heb ik in plaats van de Outlander plugin die ik sinds januari in pre-order had. Ze kunnen hem pas in december leveren, wat ook niet zeker was. De kortingsactie heeft me over de streep gehaald; de Volt is 15.000 goedkoper dan de Outlander. De Outlander is kosteloos geannuleerd vanwege een ontbindende voorwaarde bij te late levering.
De auto rijdt super, veel beter dan de Honda hybride, mijn vorige auto. Gisteren een paar keer openbaar geladen. Bij een rit vanaf een openbaar laadstation in Amsterdam ging de motorstoringslamp (malfunction indicator lamp) op oranje. Niet wetende dat dit een veel voorkomend verschijnsel is als je verkeerd oplaadt (als de Volt een keer oranje brandt ipv groen bij het opladen), ben ik toch maar naar de dealer gegaan om het zaakje te resetten. Jammer dat de handleiding dit soort veel voorkomende situaties niet uitlegt.
Deze auto is toch anders dan andere auto's, door de vele electronica is de VOLT een supergadget.
Op internet vind ik een 1000 pagina grote manual die al die foutcodes van de VOLT uitlegt. Toch te veel van het goede.
			Gisteren opgehaald bij Van Mill in Gorinchem, die binnen een maand 90 VOLTjes heeft verkocht vanwege een aantrekkelijke kortingsactie. Die van mij is een LT, met een fietsdrager, kleur Ice Silver. Deze auto heb ik in plaats van de Outlander plugin die ik sinds januari in pre-order had. Ze kunnen hem pas in december leveren, wat ook niet zeker was. De kortingsactie heeft me over de streep gehaald; de Volt is 15.000 goedkoper dan de Outlander. De Outlander is kosteloos geannuleerd vanwege een ontbindende voorwaarde bij te late levering.
De auto rijdt super, veel beter dan de Honda hybride, mijn vorige auto. Gisteren een paar keer openbaar geladen. Bij een rit vanaf een openbaar laadstation in Amsterdam ging de motorstoringslamp (malfunction indicator lamp) op oranje. Niet wetende dat dit een veel voorkomend verschijnsel is als je verkeerd oplaadt (als de Volt een keer oranje brandt ipv groen bij het opladen), ben ik toch maar naar de dealer gegaan om het zaakje te resetten. Jammer dat de handleiding dit soort veel voorkomende situaties niet uitlegt.
Deze auto is toch anders dan andere auto's, door de vele electronica is de VOLT een supergadget.
Op internet vind ik een 1000 pagina grote manual die al die foutcodes van de VOLT uitlegt. Toch te veel van het goede.