Pagina 1 van 1

Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 18:38
door Mosselmaniac
Allen,

Topforum dit!

Ikzelf heb met mijn eenmanszaak een Volt LTZ gekocht (en eergister gekregen). Alles er op en eraan. Fantastische wagen, tot nu toe erg blij mee :)

Ik heb wel een aantal vragen / opmerkingen:

1) Mijn rechtervoorband leek al wat zachter (op het oog) maar de sensor op m'n dashboard gaf 192 aan. Nu vond ik dat niet veel, maar bij terugkomst bij de garage zei hij dat dat OK was. Nu heb ik er een dag mee gereden, en is hij zachter. Ik heb hem opgepompt, als dit weer gebeurt ga ik terug.

2) Ik zit bij lovetoload.com. Heb me aangemeld, en heb een aantal laadsessies gehad. Zien jullie die data real-time verschijnen? Want dan werkt er iets niet bij mij. Tot nu toe geen data in m'n dashboard.

3) Belangrijkste vraag: Ik had een prive auto - met ANWB-lidmaatschap. Kan ik dat lidmaatschap nu opzeggen, omdat ik nu een of andere Volt-club lid ben (ondersteuning door heel Europa, hoorde ik de dealer zeggen?). Klopt dit? Waar kan ik meer info vinden? Hebben jullie ANWB-lidmaatschap er naast of is dat niet meer nodig?

Groet,

Mosselmaniac

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 19:24
door Poul
1. 192 is te laag, zie de tips & tricks

2. Verschijnt nietreal time.

Groeten,poul

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 19:48
door Mosselmaniac
Als 192 al te laag is.... super raar dat de Dealer hem zo meegeeft dan. Moet ik na 1 dag de Volt te hebben al eigenwijs doen? Mijn vriendin reed er vandaag in, en zei dat hij nog veel lager stond vandaag.... (zal wel lek zijn...)

Heb je een tip voor vraag 3? Dat is eigenlijk mijn belangrijkste.

Dank.

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 21:49
door rjwesel
Mosselmanic, een tip voor 3:
Ik zou zelf het ANWB-lidmaatschap houden. Ik heb twee keer meegemaakt dat ik met iemand meereed die ook bij een dergelijke club van de dealer was aangesloten (Opel en Skoda), maar beide keren hielp die niet. Bij de eerste stonden we met een storing stil op de vluchtstrook van de snelweg, maar kwam Opel niet helpen, omdat mijn vriend al bijna 200 km te laat was met de onderhoudsbeurt en bij de Skoda kwamen ze niet omdat de verlichting niet onder de garantie zou vallen. Daar sta je dan mooi met een kapotte zekering in het donker. ANWB kwam in beide gevallen wel helpen, dus ik ben nog lid van de ANWB.

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 22:23
door Alex
Hallo Mosselmaniac,

Mijn ervaringen zijn het volgende:
1. Bandenspanning houd ik rondom tussen de 280 en 300, schommelt een beetje afhankelijk van de temperatuur denk ik. Hoe hoger hoe harder en rij je zuiniger. Ik heb zelf eens met een kapot sensorventiel te maken gehad.
2. Het je een loloo of alleen maar de "gratis" laadpas? In dat laatste geval heb je geen backoffice en zie je eenmaal per maand de laadsessies op je factuur. Het schijnt dat je die goed moet controleren. Vergelijk na een paar maand je laadkosten eens aan de hand van http://zerijden.nl/laden/laadpassen, dan zie je snel welke pas voor jou het voordeligst is.
3. Als je pech krijgt met de Volt, dan komt gewoon ....... de ANWB-Wegenwacht. Die voert voor Nederland de Euroservice uit. Ze komen niet alleen voor technische problemen, ook voor sleutel in de auto e.d. De termijnen zijn strikt. Eerst 365 dagen en daarna steeds verlengd tot de eerstvolgende grens van 45.000, 60.000, 75.000 enz.

Dus: Als je geen maandblad hoeft, geen clubwinkel, geen lobbywerk, en je kunt goed op de kalender kijken en je kilometerstand aflezen, dan kun je je de kosten van het (dubbele) ANWB-lidmaatschap besparen.

Groet, Alex

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 22:45
door japio
Ik heb de ANWB ook bedankt, Opel assistance biedt hetzelfde voor 'nop'

Re: Nieuwe Voltgebruiker

Geplaatst: ma 19 aug 2013, 23:25
door Unit106
japio schreef:Ik heb de ANWB ook bedankt, Opel assistance biedt hetzelfde voor 'nop'
Voor degene met een ANWB lidmaatschap:
WW Service is inderdaad niet nodig. Zeker als je een lease auto hebt. Opel biedt ondersteuning via Opel Assistance. Wie zit er achter de telefoon van het Opel Assistance telefoonnummer? Inderdaad: de alarmcentrale van de Wegenwacht. Als er dus hulp geboden moet worden dan komt er in de meeste gevallen een Wegenwachter van de ANWB om hulp te bieden.

Je kan dus afscheid nemen van je WW Service maar hierbij er wel voor kiezen om wel lid te blijven van de ANWB. Alleen lid zijn van de ANWB kost maar iets van 16,-. Hiermee krijg je bijvoobeeld wel korting op je reisverzekering waarmee je je 16,- gedeeltelijk weer terug kan verdienen. En wat veel mensen niet weten: ook al heb je geen reisverzekering bij de ANWB, als ANWB lid kan je dus wel de ANWB Alarmcentrale bellen als je persoonlijke hulp kan gebruiken in het buitenland.

Zelf ook mijn WW Service opgezegd met ingang van dit jaar, wel ANWB lid gebleven.