Petrolhead goes Ampera
Geplaatst: za 21 sep 2013, 22:19
Ook maar even een voorstelbericht, na een paar weken vooral gelezen te hebben op dit forum.
Sinds gisteren ook behorend bij de volgens mij snel groter wordende groep Ampera rijders. Erg blij met de auto en dat als 'petrolhead'. Toen ik dat woord onderdeel van mijn forumnaam maakte dacht ik niet dat naast mij veel van een G zuinigheidslabel naar A zouden zijn overgestapt, maar ik zie op dit forum toch wel meer van zulke ommezwaaien.
Mijn G label auto is een model 2000 Audi S4, met V6 biturbo. Te leuk om afscheid van te nemen en door ontbreken trekhaakoptie bij de Ampera hoeft dat ook niet (elk nadeel heeft zijn voordeel). Maar veel minder kilometers gaan het wel worden. Niet erg, de zuinigheid en het bijzondere rijgedrag van de Ampera maken een hoop goed.
Hoe blij ik ben met de Ampera zelf, zo afgeknapt ben ik op de dealer. Ik noem even: dagteller die bij aflevering op 250km staat (terwijl de totaalteller op 40 staat, kan dit überhaupt?), afleveren met selectieknop paneeltje los, ruitesproeiervloeistof niet gevuld (meteen na wegrijden melding op het scherm), bandenspanning rondom 1.9 bar. DAB+ dan wel weer geïnstalleerd, maar moest ik wel vooraf om vragen en het was de verkoper volledig onbekend daar hier een update voor was. Sterk het gevoel dat ik nu al meer over de auto weet dan de verkoper en het stuk onbenul wat de afleveringsbeurt heeft gedaan samen.
Oh ja, qua voorstellen dan nog even: 40 jaar, getrouwd en twee jonge kinderen. Dus voor mij geen klachten over de ruimte. En heb ik dan toch een keer die vijf zitplaatsen nodig, grote achterbak of trekvermogen, dan kan ik mooi voorkomen dat die auto, die volgens het boekje 10 keer zoveel benzine nodig heeft, niet te lang stilstaat.
En laat ik ook nog even de ambitie uitspreken zo min mogelijk benzine in de Ampera te hoeven bijvullen. Al moet ik voor mijn werk af en toe wel verder weg dan het accubereik, waar mogelijk ga ik hem bijladen. Er ligt zelfs al een vouwfietsje klaar om achterin mee te nemen.
Groet
Eric
Sinds gisteren ook behorend bij de volgens mij snel groter wordende groep Ampera rijders. Erg blij met de auto en dat als 'petrolhead'. Toen ik dat woord onderdeel van mijn forumnaam maakte dacht ik niet dat naast mij veel van een G zuinigheidslabel naar A zouden zijn overgestapt, maar ik zie op dit forum toch wel meer van zulke ommezwaaien.
Mijn G label auto is een model 2000 Audi S4, met V6 biturbo. Te leuk om afscheid van te nemen en door ontbreken trekhaakoptie bij de Ampera hoeft dat ook niet (elk nadeel heeft zijn voordeel). Maar veel minder kilometers gaan het wel worden. Niet erg, de zuinigheid en het bijzondere rijgedrag van de Ampera maken een hoop goed.
Hoe blij ik ben met de Ampera zelf, zo afgeknapt ben ik op de dealer. Ik noem even: dagteller die bij aflevering op 250km staat (terwijl de totaalteller op 40 staat, kan dit überhaupt?), afleveren met selectieknop paneeltje los, ruitesproeiervloeistof niet gevuld (meteen na wegrijden melding op het scherm), bandenspanning rondom 1.9 bar. DAB+ dan wel weer geïnstalleerd, maar moest ik wel vooraf om vragen en het was de verkoper volledig onbekend daar hier een update voor was. Sterk het gevoel dat ik nu al meer over de auto weet dan de verkoper en het stuk onbenul wat de afleveringsbeurt heeft gedaan samen.
Oh ja, qua voorstellen dan nog even: 40 jaar, getrouwd en twee jonge kinderen. Dus voor mij geen klachten over de ruimte. En heb ik dan toch een keer die vijf zitplaatsen nodig, grote achterbak of trekvermogen, dan kan ik mooi voorkomen dat die auto, die volgens het boekje 10 keer zoveel benzine nodig heeft, niet te lang stilstaat.
En laat ik ook nog even de ambitie uitspreken zo min mogelijk benzine in de Ampera te hoeven bijvullen. Al moet ik voor mijn werk af en toe wel verder weg dan het accubereik, waar mogelijk ga ik hem bijladen. Er ligt zelfs al een vouwfietsje klaar om achterin mee te nemen.
Groet
Eric