Pagina 1 van 3
Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 12:36
door fam_h
Even mijn dealer pijnpunten met jullie delen hoe jullie tegen zoiets aankijken.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn Volt voor de 60.000 KM weggebracht naar de dealer.
Leen auto (Chevrolet Cruze) stond klaar, auto achtergelaten.
Aan het einde van de werkdag mijn Volt weer opgehaald. Ik stap in mijn auto, zet deze aan en......accu leeg terwijl ik deze met 57km range had achtergelaten. Natuurlijk snap ik dat ze een proefrit hebben gemaakt gemaakt maar beetje jammer dat ze de Volt niet aan de oplader hebben gehangen daarna. Nu moet ik de rit van 5km naar huis op benzine doen, altijd jammer.......
Ik naar binnen met deze observatie, excuses gekregen en de volgende keer zouden ze hierop letten.
Ik stap weer in mijn auto, zet deze weer aan en realiseer me dan dat het volgende op het display staat:
De accu is in 33! km leeggereden, ik trek wit weg. 1,5jaar rij ik hierin om mijn best te doen zuinig te rijden (60.000km, lifetime 2.5) en dan zoiets. Mijn beeld is dat dit alleen lukt wanneer er (te) hard is mee gereden.
Weer naar binnen, punt gemaakt, krijg excuses maar dealer geeft aan dat ze netjes met de auto's van klanten omgaan.
Met een zeer slecht gevoel ben bij de dealer weggereden......
wat zouden jullie hiermee doen of maak ik me nergens druk om.....
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 12:54
door japio
Je hebt gelijk, de leenauto moet je ook schoon en met een volle tank terugbrengen nietwaar? Het hoge verbruik kun je ook door de verwarming verklaren. 30km lijkt mij aan de hoge kant voor een testritje, maar als ze wat gecombineerd hebben en die tijd niet op de factuur zetten is dat een goede verklaring.
Geen goede beurt

Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 13:13
door Alex
Wellicht heeft de auto een paar uur in de werkplaats aangestaan tijdens het draaien van de vele updates. Dan kan het hoge stroomverbruik verklaren. Het is wel treurig dat de auto niet aan de lader is gezet. De keren dat ik dat nodig achtte, heb ik daar zelf om gevraagd. Zou niet moeten hoeven. Je gaat de bandenboer ook niet vertellen dat ze bij het monteren van nieuwe banden eerst moeten balanceren en je gaat ze de volgorde van het aandraaien van de bouten ook niet uitleggen.
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 15:37
door fam_h
Het lijkt mij dat het verbruik nooit door de verwarming gekomen kan zijn. Het was afgelopen vrijdag zeker niet koud. Volgens mij een graad of 16-18. Zelfs 's morgens om 8uur toen ik er heen reed heeft deze niet lang aan hoeven staan.
Dat wat betreft het aan staan van de auto tijdens het onderhoud. Dit heb ik kunnen bespreken met een monteur daar. Deze gaf aan dat dit nooit het issue kan zijn, 12v accu zou voldoende zijn om dit verbruik op te kunnen vangen. Het maakt me wel nieuwsgierig, ik denk dat ik zondag de auto maar een uur of 4 aan laat staan om eens te kijken of dat impact heeft.
Qua door de dealer gereden kilometers maak ik me niet veel zorgen. De dealer heeft er 36km mee gereden waarbij de auto ook naar een uitlijnbedrijf is geweest.Dit lIjkt me dus niet zo'n probleem.
Mijn beeld is dat dit door hard rijden is gebeurd. Ook het benzine verbruik vind ik niet normaal 1:9,4. Met de warme temperatuur van afgelopen vrijdag ben ik zelfs nog nooit bij zo'n verbruik in de buurt geweest.
Vrijdags heb ik nog een klachtmail naar de directeur gestuurd. Maandag werd ik inderdaad gebeld met een excuus. Echter mijn probleem, verklaring van het hoge verbruik en daarmee samenhangende ontbrekende vertrouwen, kwam in het geheel niet ter sprake.
De enige zin die werd geuit was "we gaan netjes met de auto's van ons klanten om".
Er werd wel een oplossing aangedragen om mij "beter ten dienst te zijn": "in het vervolg zullen we geen proefrit meer met uw auto maken". Toen had ik het natuurlijk helemaal gehad.............
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 16:02
door Unit106
Om overige forum leden te waarschuwen voor de praktijken van deze dealer zou het wel fijn zijn om te weten om welke dealer het gaat?
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 17:24
door Morgoth
O, ik weet uit ervaring dat garages heel erg hard rijden met de auto's van hun klanten.
Ik zat met mijn bedrijf ooit aan een weg die door garages werd gebruikt als testcircuit. Ik wil het niet anders noemen. Ik denk dat er regelmatig over de 200 werd gereden. Ik vertrouw geen enkele garage. Om deze reden doe ik alle onderhoud aan onze eigen auto's zelf. Mijn Ampera is een leaseauto dus helaas moet ik hiervoor wel naar de garage. Maar als mij iets dergelijks zou overkomen dan kwam ik er nooit weer.
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 20:45
door Razwer
daarom heb ik een dashcam in de auto, en die blijft ook zitten wanneer hij naar de dealer gaat...
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 23:22
door fam_h
Het gaat om Noordhoek in Waalwijk.
Van dealer wisselen is als Volt rijder niet echt handig. Zoveel dealers die onderhoud mogen doen zijn er niet.
Ik heb nog aangeklopt bij de opel dealer die ampera's doet maar helaas die mag het niet.
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 23:39
door Ivo
fam_h schreef:Het gaat om Noordhoek in Waalwijk.
Van dealer wisselen is als Volt rijder niet echt handig. Zoveel dealers die onderhoud mogen doen zijn er niet.
Ik heb nog aangeklopt bij de opel dealer die ampera's doet maar helaas die mag het niet.
Hmmm, als Seat rijder had ik daar goede ervaringen.
Met de Ampera ga ik naar den Bosch. De Graaff in Waalwijk mag geen Ampera doen, als je daar heb nagevraagd, ben je volgens mij genept;
http://www.opel.nl/News/general/Ampera_Dealers.aspx
Lathouwers in Den Bosch; zeer tevreden! (los van erg slordig binnenbekleding vastzetten, maar dat kan ik zelf beter)
Re: Issue met de dealer
Geplaatst: wo 30 okt 2013, 23:40
door Ivo
Vandaar dat ik nu meer oplaadpalen in Waalwijk zie, in de apps
