Dubieuze laadplekken

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
vuur
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 1
Auto: Ampera

Dubieuze laadplekken

Bericht door vuur »

Is dit voor jullie ook herkenbaar?
Via Love2load of andere app haast je je naar de laadpaal die beschikbaar is. Want je hebt haast en wilt op tijd zijn voor je afspraak. Eenmaal bij de laadpaal aangekomen, blijkt het een laadpaal te zijn van een prive-persoon die op zijn oprijlaan een laadpaal openbaar heeft aangemeld blijkbaar. Moet je je Ampera nu echt op zijn oprijlaan gaan laden? Vaak kan dit niet eens al zou je willen omdat er een mini van de vrouw op de plek stat.

Waarom meld deze persoon de laadpaal openbaar aan? En hoe krijgen we deze van die openbare lijst af? Wordt het niet tijd voor een electirsche knokploeg? :lol:

Het is mij zelf nu al 2x overkomen in Hilversum. Mensen die naar dit dorp aan moeten doen raad ik aan om extra tijd uit te trekken. In dit dorp met zijn vele tv studios hebben ze misschien 8 werkenden elektrische laadpalen. Het dorp Hilversum loopt enorm achter als het gaat om elektrisch laden. Eigenlijk loopt het op veel meer punten achter, maar dat is off topic en dat mag hier niet.
Wel eens een trots lekker wijf in een Ampera gezien?
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Dubieuze laadplekken

Bericht door Poul »

Bij oplaadpalen.nl kun je een review achterlaten waar je jouw bevindingen met de betreffende laadpaal kwijt kunt. Als anderen dan dus via die app zoeken, krijgen ze jouw commentaar er gelijk bij. Lijkt mij simpelste oplossing.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Je kunt ook een mailtje naar oplaadpalen.nl sturen, de laatste tijd reageren ze vlot.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
vuur
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 1

Bericht door vuur »

Thanks mannen. Dan gooi ik de love2load app (die wel gebruiksvriendelijker is) er af waar daar kan het niet. En natuurlijk biedt ik bij laadpalen.nl de ampera knokploeg aan. :P
Wel eens een trots lekker wijf in een Ampera gezien?
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Ik denk dat de eigenaar van de paal de paal van de lijst af moet halen, anderen kunnen dat niet.

Ik gebruik de Android-app van love-to-load, en daarin kun je zien wat voor soort paal dat is. Een EV-box of TNM-paal maakt mij alert. Die zijn meestal particulier. Ik zoek dan even het adres op Google-maps en dan is het meestal gelijk duidelijk of de paal particulier is. Met http://www.omgekeerdzoeken.nl is er altijd wel een telefoonnummer te vinden. Op deze wijze laad ik regelmatig in Hillegom bij een particulier.

Terug naar de kern: bij de opzet van de database was het doel van TNM dat ieder zijn lolo open ging stellen voor gasten. Dat gebeurt beperkt. In de database wordt hier geen verschil in gemaakt, dat gaat TNM, Oplaadpalen.nl e.d. vrees ik op korte termijn ook niet doen. Daar kan verandering in komen, zodra je laadtransacties ook kunt gaan starten en eindigen met apps. Dan worden de apps een kassa, die dan wėl 100% betrouwbaar moet zijn. Binnen de vereniging DOET (http://www.doetdoet.nl) wil ik dat op de agenda zetten. Maar dit is niet vandaag of morgen geregeld. Zeker niet zolang gebruikersfora te weinig door de PRO's worden geraadpleegd.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Alex, de beheerders/ eigenaren van de oplaadpunten site's hebben er zelf belang bij om de meest gebruikersvriendelijke app/ website te krijgen.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

Tja, ik bedoel de partikulieren die hun eigen paal per abuis hebben aangemeld. Wat betreft sites en apps: zolang openbare palen 11 maanden na in gebruik stelling nog niet in alle apps staan, vraag ik me af wat die app/sitebeheerder bezielt. Er is geen enkele app/sitebouwer die er echt luistert naar wat de gebruiker wil, toch?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

http://oplaadpalen.nl/laadpaal/29105 stond binnen 2 dagen na mijn melding op de site. Ik vraag ik me af of het werkelijk de fout is van de eigenaren van een publiek laadpunt, volgens mij misbruiken de laadpalenjongens de database als reclame.
Alex
Sponsor
Contacteer:

Bericht door Alex »

De website geeft inderdaad reviews e.d., maar de app niet. Kunt op de website aangeven dat een paal maar één in plaats van twee aansluitingen heeft, maar na 10 maanden is dat nog altijd niet in de app aangepast. :wtf:
Forum Sponsor, Buurauto
japio
Harde kern
Contacteer:

Bericht door japio »

Moet je de app toch eens beter bestuderen Alex :shock: , onderaan de laadpaal info staan foto's en reviews :lol:
Plaats reactie