Alarm en Verzekering.
Geplaatst: do 12 dec 2013, 15:45
Zins 6-12-2013 een trotse eigennaar van een nieuwe Opel Ampera Lithium White met alle opties.
De auto bleek lastig te verzekeren te zijn. Dit komt mede door de diefstal golf van Lexus en Outlander PHEV’s waardoor de bepaalde verzekeringen een SCM Klasse 3 alarm eisen voor een PHEV.
Het probleem is dat een inbouw station van een alarm geen SCM certificaat mag afgeven omdat er geen goedgekeurde (SCM) start onderbreking beschikbaar is voor de Opel Amera. Daarbij komt dat Opel alle certificatie van af fabriek alarmen heeft laten verlopen. Dus ook voor de af fabriek alarm is geen certificaat te krijgen.
Het probleem met de startonderbreking is niet uniek van Opel maar is een algemeen PHEV probleem. Echter hebben Lexus en Mitsubishi in tussen een oplossing. Helaas Opel nog niet.
‘Gelukkig’ Heb ik een verzekering gevonden die geen SCM klasse 3 eist.
Als de auto gestolen wordt en er was een SCM klasse 3 geëist en deze bleek er niet in te zitten zal de verzekering ook niet uitkeren.
De auto bleek lastig te verzekeren te zijn. Dit komt mede door de diefstal golf van Lexus en Outlander PHEV’s waardoor de bepaalde verzekeringen een SCM Klasse 3 alarm eisen voor een PHEV.
Het probleem is dat een inbouw station van een alarm geen SCM certificaat mag afgeven omdat er geen goedgekeurde (SCM) start onderbreking beschikbaar is voor de Opel Amera. Daarbij komt dat Opel alle certificatie van af fabriek alarmen heeft laten verlopen. Dus ook voor de af fabriek alarm is geen certificaat te krijgen.
Het probleem met de startonderbreking is niet uniek van Opel maar is een algemeen PHEV probleem. Echter hebben Lexus en Mitsubishi in tussen een oplossing. Helaas Opel nog niet.
‘Gelukkig’ Heb ik een verzekering gevonden die geen SCM klasse 3 eist.
Als de auto gestolen wordt en er was een SCM klasse 3 geëist en deze bleek er niet in te zitten zal de verzekering ook niet uitkeren.