Rode Ampera
Geplaatst: di 17 apr 2012, 15:34
Even voorstellen, ik ben Gijs-Jan en als hardcore Volvo enthousiast was het een hele stap toen ik vorig jaar april besloot om een Ampera te willen. Maar Opel beloofde nog al wat en het idee van een elektrische auto sprak me al heel lang aan. Zo erg zelfs dat ik al in een ver stadium was om een oude Volvo (245) om te gaan bouwen naar elektrisch.
Maar goed ik had ook een nieuwe auto nodig, dus epioneer geworden en min of meer ongezien een Ampera met alle opties laten bestellen. In het rood want alle plaatjes van grijze witte of zwarte spraken me niet aan. Toen begon het grote wachten. Langzaam drupte steeds meer informatie binnen en stapelde de verwachtingen zich op.
De teleurstellingen kwamen ook, toen bij een proefrit sessie in Naarden bleek dat de stoelen bij lange na niet lijken op die van een Zafira of Insignia. Dat er een lullig doekje als bagage afdekking wordt gebruikt. Dat er geen led of xenon koplampen op zitten. Maar ik was ook onder de indruk van de kracht en souplesse waarmee het reed. Dus toch wel blij met de keuze en het steeds ongeduldiger wachten ging door.
Eind december wilde ze mijn laadpunt al instaleren wat de auto was er bijna. Maar dat viel nog ff tegen.Begin april was het dan echt zover en kon ik de Ampera bij Nefkens gaan halen. De aflevering was grondig en goed en na een dagje showen parkeerde ik hem de volgende dag voor 3 weken op Schiphol.
Daarna ben ik er al mee naar zuid Duitsland en naar België geweest en ik blijf onder de indruk van het rij gedrag. In Duitsland haalde hij op z’n sloffen de begrenzing (170kmh) en over het geheel is hij ook op benzine redelijk zuinig.
Ik geniet nog dagelijks, maar ga eerdaags ook op dit forum eens zoeken naar oplossingen voor mijn muziek probleem. Geen enkele ipod of iphone wordt door de auto herkend an het laden van muziek via een memorystick is ook niet alles.
Maar goed ik had ook een nieuwe auto nodig, dus epioneer geworden en min of meer ongezien een Ampera met alle opties laten bestellen. In het rood want alle plaatjes van grijze witte of zwarte spraken me niet aan. Toen begon het grote wachten. Langzaam drupte steeds meer informatie binnen en stapelde de verwachtingen zich op.
De teleurstellingen kwamen ook, toen bij een proefrit sessie in Naarden bleek dat de stoelen bij lange na niet lijken op die van een Zafira of Insignia. Dat er een lullig doekje als bagage afdekking wordt gebruikt. Dat er geen led of xenon koplampen op zitten. Maar ik was ook onder de indruk van de kracht en souplesse waarmee het reed. Dus toch wel blij met de keuze en het steeds ongeduldiger wachten ging door.
Eind december wilde ze mijn laadpunt al instaleren wat de auto was er bijna. Maar dat viel nog ff tegen.Begin april was het dan echt zover en kon ik de Ampera bij Nefkens gaan halen. De aflevering was grondig en goed en na een dagje showen parkeerde ik hem de volgende dag voor 3 weken op Schiphol.
Daarna ben ik er al mee naar zuid Duitsland en naar België geweest en ik blijf onder de indruk van het rij gedrag. In Duitsland haalde hij op z’n sloffen de begrenzing (170kmh) en over het geheel is hij ook op benzine redelijk zuinig.
Ik geniet nog dagelijks, maar ga eerdaags ook op dit forum eens zoeken naar oplossingen voor mijn muziek probleem. Geen enkele ipod of iphone wordt door de auto herkend an het laden van muziek via een memorystick is ook niet alles.
