Pagina 1 van 1

Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 09:22
door shumway
http://www.nu.nl/auto/3750124/gm-pakte- ... d-aan.html

Nu snap ik ook dat ze totaal niet reageren op vragen van klanten.

Klanten, je weet wel, diegenen die voor je omzet zorgen en zo,

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 18:58
door mlinssen
Dat gaat voornamelijk om de Cobalt he http://m.washingtonpost.com/business/ec ... story.html

En iets dat al langer dan 10 jaar duurde...
Autofabrikanten moeten wennen aan marginale winstmarges en "dat de goeie ouwe tijd voorbij is". En dat met een winstmarge van 0,5% (GM) klanten geen kostenpost zijn, maar een uitstekende manier om kosten in de toekomst te besparen. Maar daar hoef je mijn lokale dealer niet meer lastig te vallen...

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:46
door Michael
winstmarge van 0.5% ? Laat me niet lachen. Ik ga er vanuit de marges rond de 50% liggen hoor. ;)

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 17:26
door mlinssen
http://m.gm.com/annualreport/2013_highlights.html

Ik heb het jaarverslag er maar bij gehaald. 155 miljard $ omzet, 3,7 netto winst na belasting. Vooruit dan, das' 2,5%.
Volgens Yahoo was het gister 0,5%...

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 20:04
door Michael
Dat staat los van de werkelijke winstmarge. Er word ontzettend veel geld gepompt in de ontwikkeling en patenteren va nieuwe ideeën. Hoe komen ze anders aan die 155 miljard dollar? Juist. Door vette winstmarges.

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: di 29 apr 2014, 09:04
door wseelde
Het is denk ik iets te simpel om de winstmarge alleen af te zetten tegen de daadwerkelijke productiekosten. Auto's (en zeker een auto als een Ampera/Volt) vergen nogal wat ontwikkelkosten. En ook alle ontwikkelkosten / reclamecampagnes etc. moeten uiteindelijk opgebracht worden uit de verkoop van auto's. Het zou mij niet verbazen dat de ontwikkelkosten van de ampera/volt deels door verkopen van andere auto's gedekt worden. Ik denk dat als je deze ontwikkelkosten uitsluitend tegen de ampera/volt zou verrekenen, dat hij dan nog wel eens veel duurder zou kunnen zijn, dan dat hij nu is. Maar hoe de balans precies zit, kan ik natuurlijk ook alleen maar naar gissen.

Wat een dealer uiteindelijk aan de verkoop verdient, weet ik niet precies, maar het schijnt procentueel maar weinig te zijn. Wat ik begreep houdt men niet meer dan 2000 of 3000 euro over aan de verkoop van een Ampera, uitgaand van de huidige catalogusprijs.

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: do 01 mei 2014, 23:27
door Cherokee
Volgens mij lag de blauwdruk voor de volt/ampera al lang klaar, de EV1 series hybrid is afgezien van het uiterlijk gewoon de volt ampera.Dat is de reden dat GM zo snel met de volt op de proppen kon komen na de steun van Obama. Dus die ontwikkelingskosten vallen wel mee lijkt mij. Kijk maar eens naar de prijs van de Volt in de VS. Bovendien rust er geen patent op de Volt, dus de techniek is niet uniek.

Re: Goh, dat had ik nu niet verwacht

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 00:02
door Norbert