Pagina 1 van 3
het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:54
door shumway
http://www.nu.nl/auto/3910689/belasting ... mhoog.html
Eigenlijk wel een zwaktebod van Wiebes, een km afhankelijke bijtelling gebaseerd op brandstofkm was vooruitstrevend geweest.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:58
door japio
5 miljard euro zonder overtuigend resultaat

maak daar maar gerust 10 miljard van over de volle periode van de nog lopende contracten.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 17:02
door Alex
Het bericht op het radionieuws zit vol met fouten. Tegelijk erkent Rutte duurzaamheid in het geheel niet zo belangrijk te vinden.
Vanaf 2016 moeten elektrische auto's zichzelf verkopen, zonder noemenswaardige stimulans van de overheid.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 21:14
door Ivo
Verschil met 25% blijft groot. Zeker als je beseft dat de "oude" 14% en 20% auto's ook vrolijk naar 25% gaan.
Golf GTE wordt verkoopknaller in 2015, let op mijn woorden!
Re: het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 23:04
door Poul
En in het NOS-journaal van vanavond begeleid door de opnames van mijn Ampera dd. 14-05-2014 (zie topic:
http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=2533).
Groeten,
Poul
Re: het wordt 14%
Geplaatst: do 23 okt 2014, 23:13
door japio
Bofkont!
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 24 okt 2014, 09:56
door shumway
Las ook ergens iets van een gewichtscorrectie van 125 kg.
Zou voor de mrb betekenen 50 % van (gewicht auto minus 125 kg)
En die 7% voor de juristen onder ons is voor volledig electrische auto's.
imo is de volt/ampera dat. Aandrijving vind altijd electrisch plaats itt andere minderwaardige hybrides.
Hoe de accu geladen wordt is nergens benoemd.
Als je de tesla laadt met stroom uit een kolencentrale, wat is dan het verschil met een volt/ampera?
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 24 okt 2014, 11:39
door Hanzzzz
shumway schreef:
Als je de tesla laadt met stroom uit een kolencentrale, wat is dan het verschil met een volt/ampera?
Hoeveel exact weet ik niet maar rijden op stroom uit een modere kolencentrale is beter voor het milieu. Een moderne kolen centrale heeft minder uitstoot van allerlij gassen en het verlies van een modere verbrandingsmotor is ca 80%
Overigens denk ik dat mensen die al een Ampera of Volt hebben wel gewoon 0% bijtelling houden en terecht.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: vr 24 okt 2014, 17:54
door Alex
Nieuwe bijtellingspercentage gelden voor nieuwe gevallen, of voor bestaande gevallen waar de termijn van de huidige bijtelling vervalt (= in de meeste gevallen 60 maanden). Wijziging MRB geldt wel per datum voor alle (dus ook bestaande) gevallen.
Re: het wordt 14%
Geplaatst: za 25 okt 2014, 08:59
door TheSunshineCompany
Het is mij niet helemaal duidelijk.. auto gekocht in december 2013; wat gaat mijn bijtellings percentage worden in 2016?