Pagina 1 van 2
Ford C MAX
Geplaatst: di 17 feb 2015, 13:40
door ArjanB
Deze week ga ik kijken naar een Ford CMAX hybride.
Moet erbij zeggen dat als deze beschikbaar was geweest 2 jaar terug de keuze erg makkelijk was geweest.
http://www.ford.nl/Personenautos/CMAX-PlugIn-Hybride
Er worden dit jaar maar 1800 stuks geleverd en er is al 60% verkocht.
Helaas nog maar beperkte aftrek mogelijk dit jaar, namelijk:
“Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 12.500 van het investeringsbedrag in aanmerking voor de milieu-investeringsaftrek, tegen 13,5%”.
Dit zorgt voor een investeringskorting van € 1.687,50.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: di 17 feb 2015, 21:35
door gl640
vanwege de extra ruimte?
30km zou voor mij aan de krappe kant zijn
wel grappig die adverts
-next-generation benzinemotor het op langere ritten overnemen.
-Ultramoderne technologie betekent dat de C-MAX Plug-in Hybride in slechts twee tot drie uur geheel opgeladen kan worden, op een willekeurig 230V-stopcontact

kuck kuch
Re: Ford C MAX
Geplaatst: di 17 feb 2015, 22:01
door japio
Ik heb net even het filmpje op autoweek bekeken en daarin geen reden gezien waarom ik nu voor een CMAX plug in zou kiezen.
De batterijen liggen ergens achter de achterwielen, geen trekhaak, een 2.0 die flink toeren draait. Dit is weer zo'n ding waarbij ze een brandstofaandrijver hebben aangepast om te kunnen verkopen.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: di 17 feb 2015, 22:28
door NeufegliseThierry
Ook ik vind de actieradius erg beperkt. Maar moet het Ford wel weer nageven: uiterst complete auto voor 34.995,--, da's niet verkeerd.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: di 17 feb 2015, 23:41
door ArjanB
Heb er vandaag eentje zien staan bij de dealer, accupack zit in de achterbak, dus de laadruimte is kleiner.
Wat ik vooral zo grappig vind aan deze auto is het feit dat hij veel meer opties heeft dan mijn Ampera van 52.000 euro.
En dat terwijl hij dus "maar" 35.000 kost. Ja ik weet dat de Ampera inmiddels ook stukken goedkoper is.
Er is dus zoveel vraag naar deze auto dat de dealer niet eens een demo model had staan ervan, dus ik heb alleen een proefritje gehad met de "gewone" CMax.
Actieradius van mijn Ampera vind ik trouwens ook drama, als je 230 km per dag rijd en alleen vol kan wegrijden om vervolgens niet op te laden bij de klant weer op benzine terug te rijden tank ik dus ook 2x per week.
Gaat trouwens niet om een vervanging, maar om eentje erbij..
Extra is bijvoorbeeld: Active Park Assist, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel en een panoramadak,
Re: Ford C MAX
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 09:16
door ArjanB
Nou hij staat inmiddels voor de deur als tweede auto.
Eerste indrukken zijn:
- Veel beter afgewerkt dan de Ampera
- App op de telefoon die een alert geeft (een van de vele die je kan instellen) als hij vol is
- Multimediasysteem is veel actueler inclusief Bluetooth audio streaming
- Er zit een 220V aansluiting in de auto om je laptop (e.d.) op te laden
- Er zit wel een handvat om je aan vast te houden bij de bijrijder (kreeg vaak de klacht dat de ampera dit niet heeft)
- Er zit wel een ruitenwisser op de achterruit
- Er zit wel een automatische regensensor op de voorkant (met 3 gevoeligheden)
- Er zit wifi in de auto (vergelijkbaar met Opel Onstar)
- Verlichting in de buitenspiegel om de grond te verlichten tijdens instappen
- Zonnedak (electrisch afsluitbaar)
- Parkassist
- Motorgeluid valt echt heel erg mee zolang je normaal blijft rijden
- Verstelbare stoel volledig electrisch
- Meer beenruimte achterin
- De range van puur electrisch rijden is inderdaad wat minder omdat de capaciteit van de accu minder is.
- Opladen is met een 16A binnen 2 uur en 15 minuten gedaan.
- De motor (2 liter) is inderdaad sneller op toeren
- Alle auto functies zijn bedienbaar via het stuur
- Electrische achterklep
- Benzinetank is 53 liter (opgegeven range is 850+ km)
ps: het filmpje van autoweek slaat werkelijk nergens op, heb die versie gezien waarmee ze deze auto vergelijken met een Golf Electric. Lastig om een MPV te vergelijken met een normale auto.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 13:12
door japio
En dan de hamvraag, hoe rijdt deze C Max elektrisch? De batterij ligt in de kofferbak en de elektromotor is aan de CVT gekoppeld dus de rijeigenschappen vergelijken is denk ik wel op zijn plaats...
Re: Ford C MAX
Geplaatst: zo 31 mei 2015, 13:38
door ArjanB
Zal dit volgende week wel posten, heb pas 150km gereden.
Neem hem komende week mee naar mijn werk.
Er zijn meerdere standen die ik ga testen.
Niet helemaal vergelijkbaar met wat GM doet trouwens.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 17:43
door ArjanB
Een rit gemaakt met een " volle" accu vanuit zeeland naar rotterdam.
Veel 100km gereden.
Zoals je kunt zien is de weergave nog wel in MPG wat zich lastig laat vertalen naar km\l
Voor deze rit was het 5.23 L/100KM
Gemiddeld haal ik 1 op 25 voor de kortere afstanden
Versnellingsbak merk je niks van, geen enkele hapering of schok.
De motor hoor je niet, ook niet als je accu leeg is.
Het concept op accu only kan je wel aanzetten, maar het is beter om de motor te laten bijspringen zodra het nodig is.
Overigens zit er ook een slimmigheid in en zal de auto zich aanpassen aan mijn rijgedrag naar vaste locaties.
Dat wil dus zeggen woon-werk verkeer zal een geoptimaliseerd accu verbruik gaan geven na verloop van tijd.
Re: Ford C MAX
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 21:14
door Ivo
45 km op 5 kWh?
Dat is erg netjes!