Pagina 1 van 3
volt 2.0 importeren
Geplaatst: wo 14 okt 2015, 22:53
door gl640
Ik zat met de gedachten te spelen om eens te kijken of het haalbaar was en verstandig om een volt 2.0 naar EU te importeren
zit zo nu de eerste reviews te bekijken op YouTube als ze er echt in mogen rijden en moet zeggen de auto groeit op me.
weet iemand hoe het zit met levering van onderdelen! moeten ze in Europa ook onderdelen op voorraad hebben ( of althans net doen alsof ) of moet ik dan straks zelf betalen voor het verschepen van een baklager

naar nederland.
zo te zien is de volt 2.0 al klaar voor Europa gezien hij orange knipperlichten achter heeft in tegenstelling tot veel Amerikanen die de remlichten als richting aanwijzers gebruiken.
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 00:28
door Riconl
Bij import maakt het niet uit of de knipperlichten rood of oranje zijn.
Zie veel amerikanen rijden met rode knipperlichten.
In jouw geval zou ik er niet aan beginnen omdat je ook al erg ontevreden bent over je huidige volt.
Neem aan dat de afwerking, kwaliteit hetzelfde is en de aanlevering van onderdelen zal nog langer duren dan nu.
Dus nee zou het in jouw geval zeker niet doen.
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 05:44
door Poul
Bovendien, welke dealer heeft de kennis en apparatuur om deze niet in Nederland verkochte auto te kunnen servicen? Of moet je daarvoor dan naar de VS?

Sterkte.
Groeten,
Poul
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 07:43
door NeufegliseThierry
gl640 schreef:......en moet zeggen de auto groeit op me.
weet iemand hoe het zit met levering van onderdelen! moeten ze in Europa ook onderdelen op voorraad hebben ( of althans net doen alsof ) of moet ik dan straks zelf betalen voor het verschepen van een baklager

naar nederland.
Het is erg simpel:
- op het moment dat een auto in een bepaald land niet geleverd wordt via de officiƫle kanalen gelden er geen wettelijke verplichtingen voor onderdelenleveranties en/of onderhoud. Doe je dat met de 3e auto in je gezin die 20 jaar oud is moet dat kunnen denk ik maar als het je auto is waar je dagelijks vaan afhankelijk bent niet erg verstandig.
- je geeft aan "de auto groeit op me". Ben erg benieuwd hoe je dat rijmt met de klachten die je zelf ook hebt met Volt 1.0. Het punt is: een groot deel van de klachten heeft niks met de "vooruitstrevende" techniek te maken, die Amerikanen zijn gewoon een veel lager kwaliteitsniveau gewend en auto's worden in de good old USA minder zwaar belast dan bij ons. Daarbij lukt het ze niet om problemen die de kop op doen in de loop der jaren op te lossen dus waarom zou Volt 2.0 dan nu wel goed moeten zijn.
Ik zeg: poster uitprinten, boven je bed hangen en van dromen maar zeker nooit kopen, voor je het weet heb je een dagmerrie

Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 19:03
door gl640
ik bedoelde dat ik de auto eerste niet zo mooi vond!
maar nu ik hem op video zie en mensen er in real world mee rond rijden vind ik hem er beter uit zien.
en ze hebben bij de volt en ampera gewoon geen moeite genomen zaken op te lossen of echt te verbeteren
iets wat ze wel zouden gedaan kunnen hebben toen ze hem toch opnieuw moesten ontwerpen!
al kan dat ook weer een hele lading nieuwe problemen met zich meebrengen

Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 20:58
door NeufegliseThierry
gl640 schreef:iets wat ze wel zouden gedaan kunnen hebben toen ze hem toch opnieuw moesten ontwerpen!
Gelukkig temper je zelf al de verwachting die je op het gebied van de techniek mag hebben van een Amerikaanse fabrikant...
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: do 15 okt 2015, 22:51
door gl640
wonder dat de Boeings in de lucht blijven.
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: vr 16 okt 2015, 01:11
door Riconl
Amerikaanse autos zijn meestal wel betrouwbaar alleen is de afwerking wat minder.
Amerikanen knuffelen hun dashboard niet zoals europeanen wel doen

Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: vr 16 okt 2015, 08:12
door NeufegliseThierry
gl640 schreef:wonder dat de Boeings in de lucht blijven.
Dat klopt, vandaar dat het laatste paradepaardje van Boeing, de 787 dreamliner, een periode lang een wereldwijd vliegverbod heeft gehad vanwege.........juist ja, een probleem met de
ACCU'S
http://www.volkskrant.nl/archief/droomv ... ~a3378960/
Saillant detail: het laatste wereldwijde vliegverbod was in 1979 (!), toen betrof het ook een Boeing.
Nu even serieus: niet alles wat uit de USA komt is ruk (alhoewel de meningen verdeeld blijven over Iphones), maar feit is dat ze (de grote fabrikanten) te laat zijn gaan nadenken over elektrische auto's en nu met een veel te korte ontwikkeltijd de markt willen bestormen met Volts e.d..
Re: volt 2.0 importeren
Geplaatst: vr 16 okt 2015, 12:33
door Daniel
Niet alles uit de USA is slecht. Tesla komt daar ook vandaan...