Pagina 1 van 3
Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste look)
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 14:09
door Gyttja
Na jaren trouw Saab fan, nu voor het eerst geen Saab gekocht.
Er staat nog wel een Saab 9-5 Aero voor de deur (2e auto), maar onze Saab 9-3 SS Aero hebben we ingeruild voor een Volt.
De volt hebben we als ex lease auto van 2 jaar oud gekocht, met ongeveer 56.000km op de teller.
De velgen hadden flinke corrosie, en heb ik laten behandelen, en meteen zwart laten spuiten.
Tussen de Ampera en Volt hebben we getwijfeld, mijn vrouw vond vooral de lampen van de Ampera niet mooi, en ik vind de achterkant niet zo. Echter vind ik de ongespoten plastic strips bij de Volt spuuglelijk.
Vervolgens hebben we besloten voor een volt te gaan en de ongespoten plastic delen te laten spuiten.
Zie hier het resultaat (kleur rood is veel donkerder in het echt, IPhone maakt er geen mooie kleur van):
Hieronder nog twee plaatjes van hoe hij bij de dealer stond.
Zelf vind ik het een hele verbetering zoals hij hierboven nu is

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 15:19
door Poul
Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Welkom op dit forum en veel plezier toegewenst met jouw Volt.
Groeten,
Poul
Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 16:41
door HenryAmpera
+ 1 Zo zou die af fabriek moeten zijn!

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 19:03
door Alex
Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 22:37
door Gyttja
Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Welkom op dit forum en veel plezier toegewenst met jouw Volt.
Groeten,
Poul
Thanks!
HenryAmpera schreef:+ 1 Zo zou die af fabriek moeten zijn!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Aan de andere kant heb ik hierdoor nu wel een unieke uitvoering
Alex schreef:Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Daar heb ik geen last van, ik ben een Saab 9-3 SS Aero en 9-5 Aero met sportonderstel gewend.
Die liggen beide eerder tegen een drempel aan dan de Volt, dus ik heb er eerlijk gezegd geen last van.
Als je gewoon op een normale snelheid over een drempel rijd is er werkelijk niets aan de hand.
Alleen de rubberen slip raakt regelmatig een drempel, maar daarom is hij van rubber.
Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: vr 18 dec 2015, 23:48
door Alex
Gyttja schreef:Alex schreef:Poul schreef:Netjes hoor. Een hele verbetering vind ik.
Nou, de kunststof delen zitten zo laag, dat je ze gemakkelijk beschadigt. Dan heb ik ze net zo lief ongespoten.
Daar heb ik geen last van, ik ben een Saab 9-3 SS Aero en 9-5 Aero met sportonderstel gewend.
Die liggen beide eerder tegen een drempel aan dan de Volt, dus ik heb er eerlijk gezegd geen last van.
Als je gewoon op een normale snelheid over een drempel rijd is er werkelijk niets aan de hand.
Alleen de rubberen slip raakt regelmatig een drempel, maar daarom is hij van rubber.
Drempels zijn het probleem niet. Daar ben ik na ruim 100.000 km in 3,5 jaar wel achter. Wel hoge betonnen randen aan het eind van parkeervakken of obstakels in parkeergarages. Krassen in het kunststof laat ik lekker zitten, maar met lak moet je gelijk weer gaan bijwerken.
Ach, het is maar een auto.
Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder
Geplaatst: za 19 dec 2015, 00:34
door Gyttja
Alex schreef:
Drempels zijn het probleem niet. Daar ben ik na ruim 100.000 km in 3,5 jaar wel achter. Wel hoge betonnen randen aan het eind van parkeervakken of obstakels in parkeergarages. Krassen in het kunststof laat ik lekker zitten, maar met lak moet je gelijk weer gaan bijwerken.
Ach, het is maar een auto.
Dat probleem heb ik ook met mijn Saabs, de voorkant kan net wel/niet over een lage stoeprand.
Een iets hogere rand, of die half ronde betonnen dingen op sommige parkeerplaatsen gaan niet goed.
Dan rijd je zo de bumper kapot.
Parkeren doe ik daarom eigenlijk altijd achteruit. de achterkant is net wat hoger, en dan gaat het net goed.
Met de Volt kun je ook mooi in de camera zien hoe ver van de stoep je zit natuurlijk, dat helpt ook.
Hier een voorbeeld van de gemiddelde stoeprand met een van mijn Saabs.
Let niet op de miljoenen dode vliegjes

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo
Geplaatst: za 19 dec 2015, 09:50
door japio
Het ziet er netjes uit, die ongespoten kunststof delen

Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo
Geplaatst: za 19 dec 2015, 10:09
door Gyttja
japio schreef:Het ziet er netjes uit, die ongespoten kunststof delen

Haha smaken verschillen, ik vind het echt spuuglelijk.
Als het nou meeloopt over de wielkassen ofzo lijkt het misschien nog een beetje op een 4x4 variant (denk aan de nieuwe Opel Insignia, of Saab 9-3X).
Bij de Ampera is het allemaal wel meegenomen, dus waarom op de Volt niet. Ach ja.
Re: Even voorstellen, nieuwe Volt rijder (met aangepaste loo
Geplaatst: za 19 dec 2015, 13:24
door Alex
Gyttja schreef:Bij de Ampera is het allemaal wel meegenomen, dus waarom op de Volt niet. Ach ja.
De Volt was er eerder dan de Ampera. Dus waarom bij de Amoera wel?
