Pagina 1 van 3
28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: di 29 dec 2015, 00:49
door NeufegliseThierry
28 uur onafgebroken rijden met een Leaf (OK, uiteraard wel met laadsessies maar daarna meteen verder) waarom zou je dat doen?
a) omdat het kan
b) omdat ik wel van grens verleggen hou
c) omdat het een leuke manier is om Fastned in het zonnetje te zetten (ze steken tenslotte hun nek nogal uit met de bouw van snellaadstations).
Het idee komt bij mezelf vandaan (mijn dealer mag van mij wel de auto bestickeren), heb een vriend bereid gevonden mee te rijden om elkaar af te wisselen en we starten 29 december aanstaande om 15:00 uur aan de A12 bij Zoetermeer (station Knorrestein) en eindigen naar verwachting rond 19:15 op 30 december bij Blaricum (A27, station Eemakker).
Hierbij een voorproefje van de auto, zal zsm verslag doen, specifiek wat betreft de accu (ik verwacht wel wat te moeten 'managen' aangezien bij iedere oplaadbeurt de temperatuur oploopt).

Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: di 29 dec 2015, 01:46
door japio
Ik verbaas me nog iedere keer over Fastned, maar zelden zie ik er een auto opladen terwijl de kosten voor het in standhouden (vastrecht) en de afschrijving op de laadunits torenhoog zijn.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: di 29 dec 2015, 02:16
door NeufegliseThierry
't Is ook erg dapper wat ze doen: kip en ei discussie doorbreken en dan vingers kruisen dat er voldoende mensen die overstappen naar elektrisch.
Ligt ook een beetje aan je referentiekader: de Ampera kan niet snelladen maar de Outlander b.v. wel, net als de C350e van Mercedes en dan is snelladen aan de snelweg best interessant.
Ik zie het aantal gebruikers wel toenemen, had in het begin inderdaad het rijk voor me alleen, maar b.v. aan de A1 sta ik nu regelmatig met 2 of 3 lot/bondgenoten.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: di 29 dec 2015, 08:48
door japio
Waarom zou een C350e bij Fastned 'tanken'? Met een volledig elektrische auto dan kun je soms niet anders, maar ook dan maakt iedere cent per kilometer € 1000,00 op 100.000km
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: wo 30 dec 2015, 12:16
door gl640
ik snap het wel
is gewoon risicovol ondernemen en investeren en beleggen zeg maar
hopen dat het flink aan trekt en dan heb je met deze tarieven die ze rekenen een goede inkomsten bron
en ik vermoed ook dat ze wel wat steun krijgen of kan iemand dat ontkrachten
zoals minder belasting betalen e.d.? steun van de overheid
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: wo 30 dec 2015, 12:39
door ArjanB
Bovendien kan de Mercedes helemaal niet snelladen, dus die discussie is zinloos.
Erg leuk dit ! Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: do 31 dec 2015, 10:09
door Morgoth
Fastnet heeft de hele koepel vol zonnecellen liggen. Ik vermoed dat ze alleen daardoor al kunnen blijven bestaan.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: do 31 dec 2015, 13:34
door japio
Die panelen liggen er goeddeels voor de sier, verkeerde oriëntatie, verkeerde hoek, schaduw van bomen en reclamemasten. Het geheel zal nog minder dan 10% efficiënt zijn.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: do 31 dec 2015, 20:12
door Riconl
Denk ook dat die panelen weinig nut hebben.
Heb ook panelen op mijn dak maar in de winter levert het weinig op.
In de zomer wek ik overdag vaak genoeg op om de auto s'nachts weer op te laden.
Bij zo'n snellaad station zullen die panelen nooit genoeg opleveren om een aantal ev's op te laden.
Re: 28 uur 'onafgebroken' rijden met een Nissan Leaf
Geplaatst: vr 01 jan 2016, 13:41
door gl640
dat is logisch dat tijdens de winter ze minder opleveren!
daarin tegen leveren ze op andere momenten van het jaar juist meer dan de vermelde Watt peik.
maar OT
hoe is het verder gegaan met de rit?
zijn er nog fotos gemaakt e.d.?