weer terug bij Opel
Geplaatst: za 07 jan 2017, 20:14
Hallo lui!
Mijn naam is Bart, en morgen ga ik naar een Ampera kijken, momenteel rijdt ik nog een heerlijk rijdende Lexus is200 maar omdat ik een nieuwe baan heb en daarvoor wat meer kilometers ga maken is het brandstofverbruik mij toch wat te gortig geworden( gemiddeld 1/10.5)
Ik ben opgegroeid met Opels, mijn ouders hebben een ascona b en kadett e gehad, zelf begonnen met een ascona c op gas, na ruim een ton en 11 jaar trouwe dienst was ie toch ECHT op... daarna nog twee jaar in een corsa a rondgetuft, absoluut geen slechte auto, maar je wil ook wel eens wat leuks ipv functioneels... en voor 'de lol' heb ik een opel commodore b coupe uit 1973 waar een 3 liter injectie met c.a. 200 pk op de wielen, welke ik grotendeels zelf heb gerestaureerd.
Techniek heeft mij altijd geboeid, en zeker als je je er ook nog mee kan verplaatsen. Tot voor kort waren de Ampera's voor mijn nog niet te betalen, maar een rekensom leert dat het toch wel erg duur is om met de Lex te blijven rijden...
Ik zou erg graag wat aankooptips willen hebben, wat zijn de typische kwalen, en waar moet ik op letten bij aankoop van een 2e handse ampera.. met meer dan 180 k op het klokje..
Mijn naam is Bart, en morgen ga ik naar een Ampera kijken, momenteel rijdt ik nog een heerlijk rijdende Lexus is200 maar omdat ik een nieuwe baan heb en daarvoor wat meer kilometers ga maken is het brandstofverbruik mij toch wat te gortig geworden( gemiddeld 1/10.5)
Ik ben opgegroeid met Opels, mijn ouders hebben een ascona b en kadett e gehad, zelf begonnen met een ascona c op gas, na ruim een ton en 11 jaar trouwe dienst was ie toch ECHT op... daarna nog twee jaar in een corsa a rondgetuft, absoluut geen slechte auto, maar je wil ook wel eens wat leuks ipv functioneels... en voor 'de lol' heb ik een opel commodore b coupe uit 1973 waar een 3 liter injectie met c.a. 200 pk op de wielen, welke ik grotendeels zelf heb gerestaureerd.
Techniek heeft mij altijd geboeid, en zeker als je je er ook nog mee kan verplaatsen. Tot voor kort waren de Ampera's voor mijn nog niet te betalen, maar een rekensom leert dat het toch wel erg duur is om met de Lex te blijven rijden...
Ik zou erg graag wat aankooptips willen hebben, wat zijn de typische kwalen, en waar moet ik op letten bij aankoop van een 2e handse ampera.. met meer dan 180 k op het klokje..