Pagina 1 van 2

Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 06:00
door Anko
In de on-line Nederlandstalige gebruikershandleiding van de Ampera E lees ik het een en ander over het alarm systeem (met name pag. 30 en verder). Ik kan echter nergens terug vinden of de Ampera E standaard met alarm is uitgerust, dan wel dat een alarm als dealer accessoire te bestellen is. En al helemaal niet of dat alarm dan SCM-3 goedgekeurd is / kan worden.

Wie kan mij vertellen hoe het zit? Ja, de dealer, dat snap ik. Maar die is nog niet wakker :mrgreen:

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 08:13
door FrankS1966
Voor zover ik weet zit in mijn Launch Edition geen alarm.

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 09:18
door Anko
Thanks. Vraag had inderdaad betrekking op de Launch Edition :oops:

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 09:19
door NeufegliseThierry
Vraag is waarom je alarm zou willen? Volledig elektrische auto's zijn -vooralsnog- totaal niet interessant voor het dievengilde en kennen dus een laag risico voor verzekeraars.

Mocht die van jou 'zeuren' over een drempelbedrag (ligt bij enkele verzekeraars zo rond de 40.000) dan kun je terugverwijzen naar de statistieken. Heeft bij mij al 2 keer gewerkt (wel een hoop gesteun gepuf en geklaag, dat dan weer wel ;-) )

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 09:50
door Alex
De Chevrolet Volt heeft officieel ook geen alarm. Maar als je de auto op slot doet, dan gaat de toeter wel degelijk af als je dan van binnenuit de auto met de deurhandle opendoet. Zou je op een afgelegen plek kunnen proberen.

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 10:30
door Unit106
NeufegliseThierry schreef:Vraag is waarom je alarm zou willen? Volledig elektrische auto's zijn -vooralsnog- totaal niet interessant voor het dievengilde en kennen dus een laag risico voor verzekeraars.
Dit geldt niet voor Tesla's hoor. Die zijn eenvoudig te stelen en doordat nieuwe Tesla onderdelen duur zijn verdwijnen veel Tesla richting de buren in het oosten van Europa.

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 11:01
door NeufegliseThierry
Je hebt gelijk, er is 1 uitzondering (die de regel bevestigt) :-)

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 11:25
door Anko
NeufegliseThierry schreef:Vraag is waarom je alarm zou willen? Volledig elektrische auto's zijn -vooralsnog- totaal niet interessant voor het dievengilde en kennen dus een laag risico voor verzekeraars.
Uh, eigenlijk omdat ik even daarvoor dit gelezen had:
NeufegliseThierry schreef:Klopt helemaal maar door de grote aantallen diefstallen in de afgelopen jaren van hybride auto's hebben veel verzekeraars alles wat een benzine of dieselmotor én een elektromotor heeft aangemerkt als risicovol en dus hogere eisen aangesteld.
Ik weet niet of en waarom er een groot verschil zou zitten tussen hybride en volledig elektrische auto's.
NeufegliseThierry schreef:Mocht die van jou 'zeuren' over een drempelbedrag (ligt bij enkele verzekeraars zo rond de 40.000) dan kun je terugverwijzen naar de statistieken. Heeft bij mij al 2 keer gewerkt (wel een hoop gesteun gepuf en geklaag, dat dan weer wel ;-) )
Verzekeraar is één ding. Maar persoonlijke gemoedsrust is ook wat waard. De kans dat ik na diefstal ooit nog eens een vervangende Ampera E geleverd krijg is wel heel klein.

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 12:11
door Unit106
Anko schreef:Maar persoonlijke gemoedsrust is ook wat waard. De kans dat ik na diefstal ooit nog eens een vervangende Ampera E geleverd krijg is wel heel klein.
Mogelijk zijn de onderdelen voor een Ampera E ook schaars waardoor het aantrekkelijk is voor het dievengilde om de Ampera E ook als doel te bestempelen. Nu is de Ampera E nog niet veel te vinden in Europa dus zal de vraag naar onderdelen nog niet hoog zijn.

Re: Standaard alarm systeem?

Geplaatst: di 24 okt 2017, 12:48
door NeufegliseThierry
Anko schreef:Ik weet niet of en waarom er een groot verschil zou zitten tussen hybride en volledig elektrische auto's.
Nou, die is vrij simpel: die hybride rij je in 5 uur tijd naar het Oostblok en die elektrische niet. Ingewikkelder is het niet, helaas. Dat was b.v. ook de reden van een heuse Lexus hybride 'diefstalgolf': populair als taxi oostwaarts en snel die kant op te rijden.