Pagina 1 van 2
L stand werkte als D
Geplaatst: za 03 mar 2018, 20:06
door NiekValk
Gebruik altijd de L stand. Vanmiddag ook in L maar functioneerde als D. Na stop en herstart werkte het weer wel. Iemand ook deze ervaring, te snel geschakeld?
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: za 03 mar 2018, 20:57
door DerOpelmann
Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: za 03 mar 2018, 21:28
door NiekValk
DerOpelmann schreef:Misschien was de accu helemaal vol? Dan werkt het regeneratief remmen haast niet.
Denk dat je gelijk hebt. Accu idd vol. Buitentemperatuur loopt op en range was ook 2km opgelopen bij herstart. Toch wel apart want je "rekent er wel op" bij naderen van rotonde etc.
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: za 03 mar 2018, 22:50
door NeufegliseThierry
Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: za 03 mar 2018, 23:13
door boeuf
Yep, precies zo in de e-Golf

Re: L stand werkte als D
Geplaatst: zo 04 mar 2018, 00:04
door Ferry34
Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor.
Ik haal m van de stekker en check eerst of de groene led blijft branden en dus vol is.
Ik rij altijd in L maar dat doet hij gelijk, het afremmen.
Had je je gordel misschien los, want dan remt de opel niet af in L
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: zo 04 mar 2018, 00:05
door Ferry34
Dubbel dubbel

Re: L stand werkte als D
Geplaatst: zo 04 mar 2018, 01:23
door Anko
NeufegliseThierry schreef:Is bij ander merken ook (zoals b.v. bij Nissan en BMW), accu kan niet voller dan vol dus wanneer je net onderweg bent werkt het regeneratief remmen niet.
Tenzij je bovenop een heuvel hebt opgeladen zal de accu ook nooit voller dan vol worden. Want je kunt geen energie regeneren die niet al eerst uit de accu is gekomen. Tenminste niet met een puur EV. Het is denk ik meer dat op de accu te beschermen de maximale laadstroom (en daarmee het remmend vermogen) beperkt wordt wanneer de accu bijna vol is. Zelfde als bij snelladers die langzamer gaan naarmate de accu voller wordt.
Gordel zou ook een rol kunnen spelen in de E.
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: zo 04 mar 2018, 10:59
door Steven
Ik herken dit, heb het ook een aantal keer gehad afgelopen week. Mijn gevoel was dat het te maken heeft met de temperatuur van afgelopen week.
In voorgaande weken, toen het iets warmer was, heb ik hier geen last van gehad.
Maar zoals reacties hierboven, het gebeurt alleen wanneer ik een volle accu heb. Mogelijk is het een combinatie van deze twee?
(Gordel is in mijn geval geen issue)
Re: L stand werkte als D
Geplaatst: za 10 mar 2018, 16:06
door Ferry34
Je hebt gelijk
Ik had het net bij het begin van m'n dienst.
Schrok wel ff omdat hij niet afremde.
Duurde een paar minuten denk ik.