Accu conditionering
- 
				HJee
 - Newbie
 - Berichten: 38
 - Lid geworden op: vr 27 okt 2017, 21:29
 - km-stand: 0
 - Lifetime: 0
 - Auto: Ampera
 
Accu conditionering
Ik rijd al sinds augustus in de Ampera-e maar ik heb nog geen enkele keer in het energie-overzicht gezien dat er een percentage van de accu capaciteit werd gebruikt voor accu-conditionering. Zelfs niet toen het vanochtend 1 graad vroor. Wanneer gaat de accu-conditionering aan?
			
			
									
						
										
						- Duurzaamheidscoach
 - Newbie
 - Berichten: 41
 - Lid geworden op: do 21 feb 2013, 09:23
 - km-stand: 5000
 - Lifetime: 16
 - Auto: Ampera-e
 - Locatie: Wijchen
 - Contacteer:
 
Re: Accu conditionering
Bij mij idem. Ik lees op buitenlandse forums dat het wel heel koud moet zijn voordat dat gebeurd. Zelf heb ik de indruk dat die meter het niet goed registreert. Op een ander overzicht zie je dat buitentemperatuur wel gevolgen heeft voor je range. Overdag bij mij aan de lader thuis hoor en zie ik regelmatig dat de auto ineens iets doet. Je hoort vloeistof stromen, er wordt stroom verbruikt.
			
			
									
						
							Mag het een litertje minder zijn 
			
						- volt-NL
 - Stamgast
 - Berichten: 332
 - Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
 - km-stand: 20000
 - Lifetime: 0
 - Auto: Ampera-e
 - Locatie: Eindhoven
 
Re: Accu conditionering
Tijdens een snel laad sessie gisterochtend zag ik in mijn Torque-pro logs dat tijdens de eerste minuten de Batterij verwarming even aanstond, 6 minuten lang op 1.9kW en toen nog een paar minuten steeds lager en na een totaal van 9 minuten helemaal uit. Gemiddeld 1.7 kW in 9 = 0.25 kWh. Buiten temperatuur was +2.5 C. 
Maar op mijn energie overzicht zie ik er niks van terug, staat nog op 0%. Maar 0.25 kWh van 99.7 kWh is 0.25% afgerond is dat 0%
 
PS: 99.7kW was over 455.6 km = 21.9 kWh/100km = 4.57 km/kWh
			
			
									
						
							Maar op mijn energie overzicht zie ik er niks van terug, staat nog op 0%. Maar 0.25 kWh van 99.7 kWh is 0.25% afgerond is dat 0%
PS: 99.7kW was over 455.6 km = 21.9 kWh/100km = 4.57 km/kWh
2018-nu     Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
			
						2012-2018 Zwarte Volt
- 
				amperaphile
 - Newbie
 - Berichten: 13
 - Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 10:23
 - km-stand: 245000
 - Lifetime: 0
 - Auto: Ampera-e
 - Locatie: Belgie
 
Re: Accu conditionering
Al 45000 km op de teller van mijn ampera-e, maar toch een vraagje…
Nu dat wij koud weer hebben, start ik elke morgen de "Preconditioning" vanuit de myOpel app. Het werkt wel, maar de stroom komt van de batterij in plaats van de lader, zelf als de wagen aan de lader hangt.
Zodra dat ik de boodschap van bevestiging van de preconditioning op het scherm (van de iPhone) krijgt, gaat de groene lamp uit en start de auto de verwarming (met verkeerslichten aan). Na de verwarming ook geen groene lamp aan. Als ik vertrek zie ik duidelijk dat er een verbruik is van ongeveer 1,6 Kw. Een beetje telleustellend… Mijn Ampera (niet -e) was smart genoeg om te laden tijdens voorverwarming.
Is het bij jullie ook zo ?
			
			
									
						
										
						Nu dat wij koud weer hebben, start ik elke morgen de "Preconditioning" vanuit de myOpel app. Het werkt wel, maar de stroom komt van de batterij in plaats van de lader, zelf als de wagen aan de lader hangt.
Zodra dat ik de boodschap van bevestiging van de preconditioning op het scherm (van de iPhone) krijgt, gaat de groene lamp uit en start de auto de verwarming (met verkeerslichten aan). Na de verwarming ook geen groene lamp aan. Als ik vertrek zie ik duidelijk dat er een verbruik is van ongeveer 1,6 Kw. Een beetje telleustellend… Mijn Ampera (niet -e) was smart genoeg om te laden tijdens voorverwarming.
Is het bij jullie ook zo ?
- 
				Robw
 - Newbie
 - Berichten: 29
 - Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 20:47
 - km-stand: 0
 - Lifetime: 0
 - Auto: anders
 
Re: Accu conditionering
bij mij zie ik dat een deel van de stroom uit de batterij komt en een deel uit het stopcontact. Ik kan maximaal met 4.8 KW laden, en bij het voorverwarmen kan de auto zeker wel 7KW gebruiken, dus dan 2.5KW uit de accu en 4.8 uit het stopcontact.
			
			
									
						
										
						- 
				amperaphile
 - Newbie
 - Berichten: 13
 - Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 10:23
 - km-stand: 245000
 - Lifetime: 0
 - Auto: Ampera-e
 - Locatie: Belgie
 
Re: Accu conditionering
Danku. Mijn lader geeft tot 7,36 Kw (32A), ik zou dus kunnen voorverwarmen zonder stroom uit de batterij gebruiken, wat absoluut niet het geval is...Robw schreef:bij mij zie ik dat een deel van de stroom uit de batterij komt en een deel uit het stopcontact. Ik kan maximaal met 4.8 KW laden, en bij het voorverwarmen kan de auto zeker wel 7KW gebruiken, dus dan 2.5KW uit de accu en 4.8 uit het stopcontact.
Blijft het groen licht aan tijdens het voorverwarmen van jij auto (of niet) ??
- 
				tofelec
 - Stamgast
 - Berichten: 386
 - Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
 - km-stand: 100027
 - Lifetime: 12
 - Auto: Ampera
 
Re: Accu conditionering
@ampéraphile: het zou kunnen omdat je op volle accu bent,dat jou lader niet 32A mag laden,maar 10 A op zijn einde... dus je trekt meer vermogen dat jouw lader mag geven... 
			
			
									
						
										
						- 
				amperaphile
 - Newbie
 - Berichten: 13
 - Lid geworden op: ma 21 mei 2018, 10:23
 - km-stand: 245000
 - Lifetime: 0
 - Auto: Ampera-e
 - Locatie: Belgie
 
Re: Accu conditionering
@tofelec : eigenlijk laadt de wagen niet meer na het starten van het voorverwarming. Zelfs als het voorverwamen af is, blijft de auto staan zonder te laden.
			
			
									
						
										
						- 
				tofelec
 - Stamgast
 - Berichten: 386
 - Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
 - km-stand: 100027
 - Lifetime: 12
 - Auto: Ampera
 
Re: Accu conditionering
amperaphile schreef:@tofelec : eigenlijk laadt de wagen niet meer na het starten van het voorverwarming. Zelfs als het voorverwamen af is, blijft de auto staan zonder te laden.