Pagina 1 van 1

Hallo allemaal

Geplaatst: wo 14 jul 2021, 13:39
door -Pieter
Hoi allemaal,

Ik ben Pieter, en (nog) niet in het bezit van een Ampera.
Wel van een andere opel, een corsa D uit 2008 met 225k KM's en een ontzettende dorst naar olie (1l / 1000KM ).

Dus aan het orienteren op wat iets nieuws, en zodoende kwam de opel ampera in beeld.
Ik heb er niet heel veel haast bij, want de corsa rijdt nog prima, maar het is goed om alvast wat opvolgers op een lijst te hebben :)

Ik vraag mij wel af, is het nog zinvol om een Ampera te kopen 2e hands? (2014/2015)
Sinds de boel toch een beetje in de steek is gelaten door GM/Opel, zijn onderdelen, onderhoud enz. nog wel te verkrijgen?

En sinds de 2e hands Ampera's toch ook niet zo nieuw meer zijn, storingsgevoelig?
Na wat spitten hier op het forum heb ik hier op het gevoel dat er best wel wat dingetjes kunnen voorkomen die lastig op te lossen zijn.

Tuurlijk, hoe meer je zoekt, hoe meer je tegenkomt, dus misschien valt het allemaal wel mee?

Voor mijn situatie lijkt het wel ideaal. Thuis laden, op het werk laden en met 43km enkele reis woon werk verkeer zou het meeste daarvan wel elektrisch moeten kunnen...

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: do 15 jul 2021, 09:03
door sbogovac
Qua "situatie" zat ik in een vergelijkbare positie en heb ik toen (2018) besloten om voor een Ampera te gaan.

Geen dag spijt van gehad. Maar: ik ging dus nog voor een relatief (5 jaar) jonge auto (van de eerste eigenaar) met nog (bewust!) garantie op het hoogspanning-deel.

Maar - inderdaad, zoals jij al zegt - de combinatie "ouderdom" en beschikbaarheid van onderdelen lijkt mij ook toch wel een "punt van zorg"...

Voor mij maakt het niet meer uit, ik heb'm volgens planning na 3 jaar weer verkocht. Nooit ergens "last" van gehad.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: do 15 jul 2021, 10:38
door HenryAmpera
Hoi Pieter,
Als je er 1 koopt (kan vinden) uit 2014/2015 dan heb je sowieso nog garantie (tenzij de km-stand voorbij de160k km is) op de accu en het hoog spannings gedeelte.
Ik rijd zelf in een Ampera uit mei 2012, gekocht in febr. 2015. Heb slechts 1x aanspraak hoeven te maken op die garantie.
"Nadeel" is ook dat mijn lokale Opel dealer (Deventer) niet aan het hoog spannings gedeelte mag sleutelen en ik voor die gevallen aangewezen ben op de dealer 25km verder op (Apeldoorn). Maar dat is in die 6 jaar nog maar 2x voor gevallen.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: vr 16 jul 2021, 16:01
door GomezNL
Tot nu toe heeft de Opel dealer alle probleempjes die ik heb gehad met mijn 2012 Volt (kenteken 2013) uiteindelijk keurig op kunnen lossen.

Tot nu toe Rotor lager vervangen onder garantie, en koelvloeistof sensor bedrading na storing hoogspannings laadsysteem.
Ook nog in de winter storing gehad dat er een isolatie storing was, vermoedelijk de heater van het accupakket maar na een reset is deze niet meer terug gekomen.

De Voltec garantie zal in augustus verlopen hierna zal ik eventuele toekomstige problemen vooral zelf op gaan lossen.
Wel inderdaad jammer dat veel onderdelen niet zomaar hier in Nederland te verkrijgen zijn.
Wel vaak via onderdelenlijn bij sloop na schade bij een Volt of Ampera.

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: za 24 jul 2021, 09:15
door -Pieter
Bedankt voor de reacties,

Ik ga mij nog even een beetje oriƫnteren en rondkijken wat ik rond mijn budget kan doen :)

Re: Hallo allemaal

Geplaatst: ma 26 jul 2021, 15:31
door Alex
Voor onderhoud kun je misschien wel beter naar de universele garage of Bosch Car Service. Die zijn heel veel verschillende auto's gewend en bij Bosch Car service zijn ze ook opgeleid voor elektrische auto's en gewend om met universele onderdelen te werken.

Iets anders zijn onderdelen voor schadeherstel. Daar is soms lastig aan te komen.