Advies aan The New Motion
Geplaatst: za 02 jun 2012, 00:14
[EDIT] *Verderop in dit topic is mijn beeld over The New Motion positiever bijgesteld ten opzichte van mijn toon hieronder. De indruk dat TNM een zwaar gesubsidieerd project is, is weggenomen.*
Oorspronkelijke tekst verder:
Een beetje gerelateerd aan het oude topic 'Wat is een Loloo' moet ik toch mijn LoLoo ei ook kwijt.
Een beetje 'advies' (tja, kritiek misschien) gericht aan The New Motion:
De hele communicatie is vanaf de aankoop van de Ampera vanuit TNM mij helemaal verkeerd geschoten.
Het begint al bij de namen. Ik word benaderd door The New Motion , vooral over het laadpunt met de 'hippe' naam Loloo. Vervolgens komt een bedrijf geheten 'NRG2Drive' de schouw nemen. Later wordt ik vooral aangemoedigd om vooral onderdeel te worden van het LoveToLoad netwerk. Zo wordt je juichend begroet bij deze Nieuwe Beweging (in het hollands krijgt dat al een eng sekte tintje) vol met mensen die het licht hebben gezien. Dat beetje creepy gevoel dat je krijgt bij sommige Apple adepten die meewarig kijken als je verkondigt dat er ook fantastische oplossingen zijn buiten Apple.
Dan blijkt vervolgens dat, om bij deze Beweging te horen, men zich ook contractueel moet vastleggen aan een maandbedrag. Als ondernemer ben je daar van nature allergisch voor. Als ik zulke contracten zie dan weet ik dat ik moet uitkijken. Vooral als ze van een adres als de Keizersgracht 452 komen. Maar, "ze verzorgen dan wel helemaal gratis je aanvraag voor een openbaar laadpunt" - die blijk je zelf in 3 minuten bij E-Laad te kunnen doen.

Wat nou online verbonden, wat nu De Nieuwe Beweging, hoezo moet dat allemaal zo hip, ik wil gewoon een geschikte stekker om snel stroom te laden in mijn wagen!
En laten ze die stekker nu niet leveren, die zit niet vast aan de Loloo. Eeuh, huh?
Waarom erger ik me hier zo aan? Ik kan er niet tegen dat er zoveel geld wordt gestoken in dit soort organisaties en ontwikkelingen en uitgebreide websites in dure panden met mooie woorden en dan uiteindelijk te weinig oog hebben voor wie hun klant in de belangrijke opstart fase is. En die na 4 dure jaren roemloos verdwijnen.
Geen van de ontwerpers heeft volgens mij het dagelijks gebruiksritueel van de Electrorijder doorgenomen. Je wil gewoon niet minstens 2x per dag een kabel uitpakken en uitrollen.Je wil niet net zo vaak je laadpas nodig hebben bij je laadpunt op je eigen terrein. De eerste gebruikers zijn geen dromers die zich willen profileren als behorend bij een Nieuwe Beweging. Ze willen een geschikte stekker en niet benaderd worden als onderdeel van een nieuw netwerk.
Ik vind het helemaal niet verbazend als ze er geen geld verdienen zoals ze al aangeven. Dit soort organisaties met opgeblazen 'concepten', they 'burn the money'. Ik wil niet weten van waaruit dat gesubsidieerd is. Het zou me ook niet verbazen als de uitrol van hun LoLoo, 60% onder de target zit die vorig jaar in een strakke Powerpoint of Prezi is gepresenteerd.

Dus, zoals Unit106 al zo mooi verwoordde: Loloo, ook voor mij NoNoo.
Ik hoop van harte dat mijn cynisme hierover onterecht is. Maar dit is hoe ik, door de communicatie, het geheel ervaar. En ik ben een moderne doorsnee man en bijdetijdse ondernemer voor wie het logisch is om in dit soort ontwikkelingen er vroeg bij te zijn. Dus volgens mij recht in het hart van de doelgroep van TNM - waar ik dus niet bij wil horen.
Han
PS TNM, nu niet mijn pasje afsluiten hoor
Oorspronkelijke tekst verder:
Een beetje gerelateerd aan het oude topic 'Wat is een Loloo' moet ik toch mijn LoLoo ei ook kwijt.
Een beetje 'advies' (tja, kritiek misschien) gericht aan The New Motion:
De hele communicatie is vanaf de aankoop van de Ampera vanuit TNM mij helemaal verkeerd geschoten.
Het begint al bij de namen. Ik word benaderd door The New Motion , vooral over het laadpunt met de 'hippe' naam Loloo. Vervolgens komt een bedrijf geheten 'NRG2Drive' de schouw nemen. Later wordt ik vooral aangemoedigd om vooral onderdeel te worden van het LoveToLoad netwerk. Zo wordt je juichend begroet bij deze Nieuwe Beweging (in het hollands krijgt dat al een eng sekte tintje) vol met mensen die het licht hebben gezien. Dat beetje creepy gevoel dat je krijgt bij sommige Apple adepten die meewarig kijken als je verkondigt dat er ook fantastische oplossingen zijn buiten Apple.
Dan blijkt vervolgens dat, om bij deze Beweging te horen, men zich ook contractueel moet vastleggen aan een maandbedrag. Als ondernemer ben je daar van nature allergisch voor. Als ik zulke contracten zie dan weet ik dat ik moet uitkijken. Vooral als ze van een adres als de Keizersgracht 452 komen. Maar, "ze verzorgen dan wel helemaal gratis je aanvraag voor een openbaar laadpunt" - die blijk je zelf in 3 minuten bij E-Laad te kunnen doen.

Wat nou online verbonden, wat nu De Nieuwe Beweging, hoezo moet dat allemaal zo hip, ik wil gewoon een geschikte stekker om snel stroom te laden in mijn wagen!
En laten ze die stekker nu niet leveren, die zit niet vast aan de Loloo. Eeuh, huh?
Waarom erger ik me hier zo aan? Ik kan er niet tegen dat er zoveel geld wordt gestoken in dit soort organisaties en ontwikkelingen en uitgebreide websites in dure panden met mooie woorden en dan uiteindelijk te weinig oog hebben voor wie hun klant in de belangrijke opstart fase is. En die na 4 dure jaren roemloos verdwijnen.
Geen van de ontwerpers heeft volgens mij het dagelijks gebruiksritueel van de Electrorijder doorgenomen. Je wil gewoon niet minstens 2x per dag een kabel uitpakken en uitrollen.Je wil niet net zo vaak je laadpas nodig hebben bij je laadpunt op je eigen terrein. De eerste gebruikers zijn geen dromers die zich willen profileren als behorend bij een Nieuwe Beweging. Ze willen een geschikte stekker en niet benaderd worden als onderdeel van een nieuw netwerk.
Ik vind het helemaal niet verbazend als ze er geen geld verdienen zoals ze al aangeven. Dit soort organisaties met opgeblazen 'concepten', they 'burn the money'. Ik wil niet weten van waaruit dat gesubsidieerd is. Het zou me ook niet verbazen als de uitrol van hun LoLoo, 60% onder de target zit die vorig jaar in een strakke Powerpoint of Prezi is gepresenteerd.

Dus, zoals Unit106 al zo mooi verwoordde: Loloo, ook voor mij NoNoo.
Ik hoop van harte dat mijn cynisme hierover onterecht is. Maar dit is hoe ik, door de communicatie, het geheel ervaar. En ik ben een moderne doorsnee man en bijdetijdse ondernemer voor wie het logisch is om in dit soort ontwikkelingen er vroeg bij te zijn. Dus volgens mij recht in het hart van de doelgroep van TNM - waar ik dus niet bij wil horen.
Han
PS TNM, nu niet mijn pasje afsluiten hoor