Op dit moment rij ik een Prius. Voor meer dan 10.000 euro opgeleukt omdat ik toch ruimte genoeg had in mijn leasebudget.
Ik kan natuurlijk weer een Prius nemen, of wellicht een Prius Plug-In om daarmee ook geen bijtelling te hebben. Probleem van de Prius vind ik echter het stoffige bomenknuffelimago wat er aan deze auto hangt. Ik rij er gewoon 150km/h mee en in Duitsland geeft de teller zelfs 194 aan. (is 180 echt). Die bomen gaan van mijn auto echt niet dood. Verder probleem is dat een Prius van achteren echt lelijk is. Van opzij vind ik hem mooi, van voren wel okee maar van achteren spuug lelijk. Ook het interieur is niet heel fraai. Gemaakt van ecologisch (jawel) keihard dooie maisplantenplastic. En ik kan maar geen fijne zitpositie vinden.
Maar... Een Prius is zo verschrikkelijk goed! Ik heb er nog nooit iets mee gehad. Slechts 1 defect kentekenplaatverlichtingslampje
Nu lees ik hier het Ampera forum. De Ampera is veel mooier en biedt een betere zitpositie. En een beter imago. Maar ik lees ook heel veel problemen: rammels, defecte accu's, stroring van motormanagement, slechte service door onwillige importeur of onkundige dealers, slechte en dure navigatie, matige radio, slechte synchronisatie telefoon. Noem maar op.
Dit zijn allemaal problemen die je bij de Prius niet vindt. Tuurlijk, ook de kaarten in de Prius navi zijn niet de allernieuwsten. Maar alles werkt en blijft werken. Onverwoestbaar. En de dealer is echt super. Onwijs goede service.
Doe ik er goed aan een Ampera te kiezen? De meesten hier zijn natuurlijk bevooroordeeld. Snap ik ook wel. Maar toch.
Ik ben auto automotive hobbyist. Ik heb naast mijn Prius nog een dikke Amerikaan met 5,7l V8, een Peugeot, twee motoren en een tracktor. Sleutelen is mijn hobby maar niet aan mijn zakelijke auto. Die moet het gewoon altijd doen. Zonder voorbehoud.
Graag jullie reaktie.