Leasebeleid...
Geplaatst: vr 14 sep 2012, 14:30
Beste allen,
Ik wil een Opel Ampera bestellen als zakelijke auto. Als manager duurzaamheid lijkt me dat een logische stap. Ik heb een tijd een vol electrische auto als pool auto gereden (test) maar door de korte actieradius kom ik dan niet op bestemming (2 x in de week rijd ik vaak 100-120 km voor afspraken).
Nu liggen de wagenpark beheerder en Facility manager dwars. Ze zeggen dat er geen beleid is en dat ik daarom moet wachten. Dat wordt wachten op St Juttemis. Heeft iemand voorbeeld van beleid?
Vragen die ze willen afdekken zijn:
-- lease op basis van 0% bijtelling of vanwege duurzaamheid (ze spelen moraalpolitie, beetje betuttelend maar goed dit passeer is glansrijk.
-- Wat als de auto wordt ingeleverd bij uit-dienst treding
-- Kosten laadpaal plaatsen
-- Declaratie laadpaal thuis
HELP!? Kan iemand mij helpen de stroperigheid hiervan te doorbreken? Wat nou als ik een voorbeeld beleid stuk schrijf wat ze kunnen oppakken? Heeft iemand zoiets?
DANK
Birgitta
Ik wil een Opel Ampera bestellen als zakelijke auto. Als manager duurzaamheid lijkt me dat een logische stap. Ik heb een tijd een vol electrische auto als pool auto gereden (test) maar door de korte actieradius kom ik dan niet op bestemming (2 x in de week rijd ik vaak 100-120 km voor afspraken).
Nu liggen de wagenpark beheerder en Facility manager dwars. Ze zeggen dat er geen beleid is en dat ik daarom moet wachten. Dat wordt wachten op St Juttemis. Heeft iemand voorbeeld van beleid?
Vragen die ze willen afdekken zijn:
-- lease op basis van 0% bijtelling of vanwege duurzaamheid (ze spelen moraalpolitie, beetje betuttelend maar goed dit passeer is glansrijk.
-- Wat als de auto wordt ingeleverd bij uit-dienst treding
-- Kosten laadpaal plaatsen
-- Declaratie laadpaal thuis
HELP!? Kan iemand mij helpen de stroperigheid hiervan te doorbreken? Wat nou als ik een voorbeeld beleid stuk schrijf wat ze kunnen oppakken? Heeft iemand zoiets?
DANK
Birgitta