Rotterdam - Eendrachtsweg

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
boeuf
Harde kern
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Rotterdam - Eendrachtsweg

Bericht door boeuf »

Van het weekend in Rotterdam op de Eendrachtsweg opgeladen. Was nogal een toer: laadpaal staat aan de rechterkant van een éénrichtingsverkeer straat en alleen de 'voorste' plek is afgekruist. Voor de Volt de meest ongunstige situatie, laadaansluiting linksvoor en laadpaal rechtsachter. Mijn laadkabel is niet overdreven lang, dus de wagen moest met twee wielen op de stoep en achterbumper op een micron van de laadpaal om de kabel diagonaal over het dak in beide aansluitingen te krijgen.
En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer :mrgreen:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
NiekValk
Bekende
km-stand: 5193
Auto: Ampera-e

Re: Rotterdam - Eendrachtsweg

Bericht door NiekValk »

boeuf schreef:Van het weekend in Rotterdam op de Eendrachtsweg opgeladen. Was nogal een toer: laadpaal staat aan de rechterkant van een éénrichtingsverkeer straat en alleen de 'voorste' plek is afgekruist. Voor de Volt de meest ongunstige situatie, laadaansluiting linksvoor en laadpaal rechtsachter. Mijn laadkabel is niet overdreven lang, dus de wagen moest met twee wielen op de stoep en achterbumper op een micron van de laadpaal om de kabel diagonaal over het dak in beide aansluitingen te krijgen.
En dat trok wat bekijks, maar gelukkig niet van parkeerbeheer :mrgreen:
Als ik het goed begrijp "past" tegen de richting in parkeren het beste. Slecht over nagedacht. Je zou beter een plek naar achter moeten afkruisen?
Ampera 30/9/12 tot 26/9/2017 vanaf 1/12 een Glory Red E
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19
Auto: Ampera

Bericht door PaulJ »

Er zijn ook EV's met de laadklep rechts,of zelfs rechts achter.

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

PaulJ schreef:Er zijn ook EV's met de laadklep rechts,of zelfs rechts achter.

Paul
Ampera/volt LV, Volvo V60, LV, Prius RA, Outlander RA, Leave MV, Twizzy MV, meer weet ik er zo snel niet uit mijn hoofd :lol:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

NiekValk schreef:Als ik het goed begrijp "past" tegen de richting in parkeren het beste. Slecht over nagedacht. Je zou beter een plek naar achter moeten afkruisen?
Precies, maar ff omkeren is ter plaatse geen optie. Blijft een onbegrijpelijke beslissing dat GM de laadconnector niet curb-side heeft geplaatst... Natuurlijk kan ik een (flink) langere laadkabel nemen, maar dat verandert weer niets aan de fors uitstekende type 1 stekker aan de straatkant. Mijn buitenspiegel klap ik in zo'n geval altijd in, de stekker blijft zich helaas als een prachtig target voor de voet van een dronken fietser aanbieden :?
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

+1, bij rechts parkeren is links inpluggen stupide, bij smalle rijbanen vliegt alles rakelings langs.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Het wordt een beetje off topic, maar goed. Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken? Rechtsachter in de bumper of zo?
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Volgens mij heb ik geen knutselwagen gekocht waar ik van alles zelf aan moet modificeren om hem te kunnen gebruiken.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
boeuf
Harde kern

Bericht door boeuf »

Alex schreef:Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken?
In plaats van het modificeren van de auto, zou meer zien in een custom Type 1 stekker: eentje die meer parallel / flush aan de wagen staat (met een slotje in de ontgrendelknop, als we toch bezig zijn) en dus minder kwetsbaar uitsteekt.
Mary --> aan de slag..! :mrgreen:
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

boeuf schreef:
Alex schreef:Aan een EV kun je toch gemakkelijk een extra laad-aansluiting maken?
In plaats van het modificeren van de auto, zou meer zien in een custom Type 1 stekker: eentje die meer parallel / flush aan de wagen staat (met een slotje in de ontgrendelknop, als we toch bezig zijn) en dus minder kwetsbaar uitsteekt.
Mary --> aan de slag..! :mrgreen:
Ik denk dat daar al wel een iets betere oplossing in de maak is, de nieuwe stekkers zouden al eind 2012 binnen komen dat wordt nu toch wel binnenkort. volgens mij is deze meer gebogen dus kabel wat rechter naar beneden. en een metalen hendel met slot mogelijkheid. moet wel zeggen dat ik alleen de demo heb gezien, nog niet de definitieve versie, want die moet nog binnenkomen :o :!:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Plaats reactie