Laadpalen Arnhem verdubbeld

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
jyabo
Newbie
km-stand: 91000
Lifetime: 33
Auto: Volt

Laadpalen Arnhem verdubbeld

Bericht door jyabo »

http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... f=carousel

Afbeelding

ARNHEM - Alliander Mobility Services, een onderdeel van netwerkbedrijf Alliander, mag nieuwe laadpalen voor elektrische auto's neerzetten in Arnhem. Zoveel als er het komende jaar vraag naar is.

Daarmee zal het aantal openbare laadpalen, dat nu op 25 staat, vermoedelijk meer dan verdubbeld worden. Het gaat om publieke laadpalen op gemeentegrond die het bedrijf dan gedurende 8 jaar zal exploiteren. De afspraak met Arnhem kan worden uitgebreid naar de buurgemeenten.

Garantie
Alliander Mobility Services krijgt van Arnhem de garantie dat er jaarlijks minimaal 2.000 kilowattuur gemiddeld per paal aan stroom wordt afgenomen. Is het verbruik minder, dan past de gemeente het verschil bij.

Stimulans
Omdat Arnhem het elektrisch rijden wil stimuleren, wordt de prijs voor het opladen door de gemeente laag gehouden. Zonder bijdrage van de overheid is elektrisch rijden op dit moment duurder dan rijden op diesel.

Alleen de laatste zin vind ik raar, kan iemand dit mij verklaren? Ik ben voor stroom toch nog steeds minder kwijt dan voor diesel...??
Razwer
Stamgast
km-stand: 17000
Lifetime: 25
Auto: Ampera

Re: Laadpalen Arnhem verdubbeld

Bericht door Razwer »

jyabo schreef:Alleen de laatste zin vind ik raar, kan iemand dit mij verklaren? Ik ben voor stroom toch nog steeds minder kwijt dan voor diesel...??
Die palen (aanleggen) is niet gratis... die kosten moeten ook gedekt worden...
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

jyabo schreef:
Stimulans
Omdat Arnhem het elektrisch rijden wil stimuleren, wordt de prijs voor het opladen door de gemeente laag gehouden. Zonder bijdrage van de overheid is elektrisch rijden op dit moment duurder dan rijden op diesel.
Alleen de laatste zin vind ik raar, kan iemand dit mij verklaren? Ik ben voor stroom toch nog steeds minder kwijt dan voor diesel...??
Zonder subsidie van de gemeente zou de kWh-prijs boven de 40 cent uitkomen, wordt nu 37 cent. Ik ben benieuwd hoe dat aan ons wordt doorberekend.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Bij 37 cent per kWh rij ik door naar de pomp en bij 40 cent verkoop ik mijn oplaadkabel :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Contacteer:

Bericht door Alex »

Extra laadpalen in Arnhemse parkeergarages. In de ene gratis, in de andere niet.
http://verkeerskunde.nl/gratis-laden-in ... 5582.lynkx
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Contacteer:

Bericht door japio »

Tsja, de betaalfaciliteit moet ook betaald worden ;)
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Plaats reactie