
ARNHEM - Alliander Mobility Services, een onderdeel van netwerkbedrijf Alliander, mag nieuwe laadpalen voor elektrische auto's neerzetten in Arnhem. Zoveel als er het komende jaar vraag naar is.
Daarmee zal het aantal openbare laadpalen, dat nu op 25 staat, vermoedelijk meer dan verdubbeld worden. Het gaat om publieke laadpalen op gemeentegrond die het bedrijf dan gedurende 8 jaar zal exploiteren. De afspraak met Arnhem kan worden uitgebreid naar de buurgemeenten.
Garantie
Alliander Mobility Services krijgt van Arnhem de garantie dat er jaarlijks minimaal 2.000 kilowattuur gemiddeld per paal aan stroom wordt afgenomen. Is het verbruik minder, dan past de gemeente het verschil bij.
Stimulans
Omdat Arnhem het elektrisch rijden wil stimuleren, wordt de prijs voor het opladen door de gemeente laag gehouden. Zonder bijdrage van de overheid is elektrisch rijden op dit moment duurder dan rijden op diesel.
Alleen de laatste zin vind ik raar, kan iemand dit mij verklaren? Ik ben voor stroom toch nog steeds minder kwijt dan voor diesel...??