Mijn kennis zit meer aan de kant van de paal
ampera specialis schreef:...
dan gaat de ecu (hpcm2) een fout code genereren die de lader beveiligd tegen piekspanningen die zouden kunnen ontstaan als spanning weer op het netwerk wordt gezet.
helaas moet deze fout bij de dealer gereset worden.
sommige mensen denken dat er dan een motor probleem is. omdat het motor lampje dan brand.
het lampje is eigenlijk een lampje ter indicatie van een emissie probleem.
en als er niet geladen kan worden............................ rij je op benz....... dus emissie probleem
Op het gevaar af dat ik eigenwijs gevonden wordt, kan ik het toch niet laten om aan bovenstaande nog wat toe te voegen. Ik wil ook geenszins de kennis van amper specialis in twijfel trekken, maar ik herinner me dat ik hierover op het GM VOLT forum een en ander had gelezen van de hand van GM engineers zelf.
Wat betreft het resetten van codes staat er dat de meeste codes vanzelf gereset worden, wanneer de auto een viertal trips heeft gemaakt zonder dat het probleem opnieuw is opgetreden. Bij de code P1EE6 die met het laden te maken heeft, zou dat al na twee succesvolle laadbeurten gereset worden.
Het motorstoringslampje of MIL (malfunction indicator light) is feitelijk een lamp die aangaat zo gauw er iets met de motor of aandrijving in het algemeen mis gaat. In de gebruikershandleiding staat weliswaar dat het betrekking heeft op een emissiestoring, maar dat is maar één van de vele oorzaken waardoor dat lampje aan kan gaan. Het kan dus ook aan gaan als er met het laden iets mis ging en dat heeft dan niets met emissie te maken.