Luik

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Luik

Bericht door shumway »

Vraagje, ik ben benieuw hoe hard je net buiten Luik omhoog kunt rijden.

Zag in de handleiding staan dat je dan de mountainstand moest gebruiken bij hellingen van 5% of meer.

Lijkt me niet handig als je daar met de rangeexender niet vlot omhoog komt.

Iemand dat traject als eens geprobeerd?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
Kat9
Sponsor
Berichten: 307
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 23:16
km-stand: 150000
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Ochten

Re: Luik

Bericht door Kat9 »

Zelf een aantal keren gedaan. Niets bijzonders. Helaas is bij Luik de accu al leeg, dus puur op de Range Extender. Eerst nog 80, dan gewoon 130-140. Geen Bergstand of zo gebruikt. De volgende keer zal ik wat accu sparen om te zien of het dan beter gaat.
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Luik

Bericht door shumway »

Ja, wilde dat graag weten, met m'n huidige diesel ga je daar vlot naar boven, was benieuwd hoe dat op alleen de rangeextender ging, probleemloos dus. Die helling kun je dus gewoon nemen met 130, mooi.

Toevallig ook een Alpencol gehad? Hoe ging dat?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Niblick
Bekende
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 26 sep 2012, 16:49
km-stand: 15000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Re: Luik

Bericht door Niblick »

Met de Volt in de Vogezen geweest en aardige heuvels van ruim 1000 meter beklommen. Het gaat allemaal probleemloos, ook zonder bergstand. Wat ook aardig is om te vertellen is dat een ritje naar beneden van diezelfde heyvel in de L stand aardig wat energie terug te winnen valt. De accu was leeg aan de top en weer beneden had ik weer zo'n 20 a 25 km range!
Bij 20.000 km een verbruik van 2,4l/100km
Gebruikersavatar
shumway
Harde kern
Berichten: 921
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 10:41
km-stand: 73500
Lifetime: 28
Auto: Ampera-e

Re: Luik

Bericht door shumway »

Le Treh toevallig?
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Gebruikersavatar
volt-NL
Stamgast
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Eindhoven

Re: Luik

Bericht door volt-NL »

shumway schreef:Toevallig ook een Alpencol gehad? Hoe ging dat?
In augustus ben ik in de Alpen geweest. Mooiste rit was van Aigle (Zwitserland) naar Interlaken over de 11. Eerste stuk lekker omhoog. Op gegeven moment overgeschakeld van standby naar berg-stand. Kijken of er verschil was. Motor ging iets harder draaien. De afdaling was vrij geleidelijk en lekker veel geregenereerd.


Bij een andere klim een halve accu verbruikt om boven te komen, toen er een week geparkeerd. En naar beneden weer een kwart geladen. Dus bijna 50% energie weer retour. Vind ik niet slecht.

De hele rit was 1900 km waarvan slechts 156 km elektrisch met 2x laden in totaal. Alles zonder problemen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Gebruikersavatar
Kat9
Sponsor
Berichten: 307
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 23:16
km-stand: 150000
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Ochten

Re: Luik

Bericht door Kat9 »

Kat9 schreef:Zelf een aantal keren gedaan. Niets bijzonders. Helaas is bij Luik de accu al leeg, dus puur op de Range Extender. Eerst nog 80, dan gewoon 130-140. Geen Bergstand of zo gebruikt. De volgende keer zal ik wat accu sparen om te zien of het dan beter gaat.
Koen
Vandaag weer richting Luxemburg, via Luik. Zal accu sparen om te proberen.
Koen
Forum Sponsor, Koen Engineering & Consultancy
Lithium White, (nearly) full options, Pod Point! tevreden rijder!
Plaats reactie