Onderhoud in de buurt?
- Guinness
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Onderhoud in de buurt?
Ik woon in omgeving Emmen. De dichtsbijzijnde Ampera dealer is Wander in Assen. Dat is toch een uurtje rijde voor mij en ik bemerkt dat dat heel onhandig is voor onderhoud, maar ook garantie zaken. Ik kom er graag, maar per keer dat ik daarheen moet ben ik 4 uur kwijt omdat ik niet kan wachten op de reparatie dus 2 keer die kant op moet. En ook nog eens in een plofmotor en dat geeft weer extra kosten. Garantiezaken moet ik natuurlijk wel bij de dealer doen, maar onderhoud? Kan dat niet bij andere? Ik vermoedt van niet, maar hier op het forum zit de expertise. Ben benieuwd.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
-
Rieno
- Newbie
- km-stand: 15000
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Onderhoud in de buurt?
Er is op enkele plaatsen op dit forum al iets gezegd over dit probleem. Ikzelf heb me er ook als mee bemoeid. Ik herhaal/noem hier even wat ik denk dat voor jou belangrijk is. De Ampera dient te worden onderhouden door een Opelgarage die beschikt over een monteur/monteurs die een opleiding heeft/hebben gehad om een Ampera te kunnen onderhouden. In Groningen/Kop van Drente was het eerst Opel Wander te Assen die door Opel Nederland was aangewezen. Later kwam daar garage Van der Molen te (stad) Groningen bij. Op de dag dat ik onze Ampera ophaalde bij Noordlease te Groningen werd mij tot mijn blijde verrassing verteld dat ik de Ampera voor onderhoud naar elke Opeldealer in Nederland mocht brengen. Vervolgens kontakt gezocht met, naast de deur, Garage Ambergen te Stadskanaal met filiaal te Winschoten, die dat bevestigden en mij meteen inschreven als klant. Hun boodschap was dat het hun probleem zou zijn dat onze Ampera in goede handen zou komen voor gekwalificeerd onderhoud. Het periodieke onderhoud staat gepland voor (ik meen) 2014 of 30000 km. Het moet dus allemaal nog en ik weet ook niet of er, als puntje bij paaltje komt, extra kosten aan zijn verbonden.
Lekke banden, ruitewissers, etc (dus wat niet Ampera-specifiek is) mogen ze zelf doen. Garage Ambergen, waar ik tot dan nog nooit van had gehoord, kwam op mij zeer positief en klantgericht over. Is toch vrij goed te bereiken vanuit Emmen?
Ik moet je nog wel zeggen dat ik de afstand, die ik die ene keer in de zoveel tijd moet rijden voor onderhoud, totaal onbelangrijk vind. Ik wil best een paar kilometertjes extra rijden naar de meest klantvriendelijke Garage. In mijn geval was dat, van de genoemde drie, dus Garage Ambergen. Wat ik ook nog een punt van overweging vind is dat het onplezier van die ene keer onderhoud in de zoveel tijd, voor mij absoluut wegvalt tegen het gedoe dat ik verder met de Ampera heb. Daar gaat de meeste tijd en vooral ergernis in zitten.
Lekke banden, ruitewissers, etc (dus wat niet Ampera-specifiek is) mogen ze zelf doen. Garage Ambergen, waar ik tot dan nog nooit van had gehoord, kwam op mij zeer positief en klantgericht over. Is toch vrij goed te bereiken vanuit Emmen?
Ik moet je nog wel zeggen dat ik de afstand, die ik die ene keer in de zoveel tijd moet rijden voor onderhoud, totaal onbelangrijk vind. Ik wil best een paar kilometertjes extra rijden naar de meest klantvriendelijke Garage. In mijn geval was dat, van de genoemde drie, dus Garage Ambergen. Wat ik ook nog een punt van overweging vind is dat het onplezier van die ene keer onderhoud in de zoveel tijd, voor mij absoluut wegvalt tegen het gedoe dat ik verder met de Ampera heb. Daar gaat de meeste tijd en vooral ergernis in zitten.
Cybergrey, teveel Options, Podpoint
- Guinness
- Stamgast
Bedankt voor je reactie Rieno. Die garage die je noemt is inderdaad 10 minuutjes dichterbij voor mij.
Verder ben ik het met je eens dat voor dat ene onderhoudsbeurtje ik het allemaal geen probleem vindt waar de garage zit. Het is meer omdat ik al een paar keer ben geholpen aan problemen met mijn stuur en het probleem weer terug is. Ik heb Wander verteld niet dezelfde reparatie voor de derde keer uit te voeren want dat heeft geen zin.
Update:
Ai, ik heb net even gebeld met Ambergen, maar daar vertelden zij me dat ze geen onderhoud verrichten aan de Ampera ivm de hoogspanning en zij de apparatuur er niet voor hebben. Zij brengen de Ampera dan alsnog naar Wander in Assen en adviseerden me dus om gewoon naar Wander te gaan voor betere voortgang van alles. Erg vriendelijke man overigens. In de toekomst hoopte hij dat zij ook onderhoud kunnen verrichten, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Verder ben ik het met je eens dat voor dat ene onderhoudsbeurtje ik het allemaal geen probleem vindt waar de garage zit. Het is meer omdat ik al een paar keer ben geholpen aan problemen met mijn stuur en het probleem weer terug is. Ik heb Wander verteld niet dezelfde reparatie voor de derde keer uit te voeren want dat heeft geen zin.
Update:
Ai, ik heb net even gebeld met Ambergen, maar daar vertelden zij me dat ze geen onderhoud verrichten aan de Ampera ivm de hoogspanning en zij de apparatuur er niet voor hebben. Zij brengen de Ampera dan alsnog naar Wander in Assen en adviseerden me dus om gewoon naar Wander te gaan voor betere voortgang van alles. Erg vriendelijke man overigens. In de toekomst hoopte hij dat zij ook onderhoud kunnen verrichten, maar dat zit er voorlopig nog niet in.
-
Rieno
- Newbie
- km-stand: 15000
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Guiness,
Fijn dat je mij bedankt, maar door je dankwoord snap ik je oorspronkelijke vraag niet meer. Is je probleem niet zozeer waar je met je auto heen moet voor onderhoud, alswel is je vraag 'waar kan ik verder nog heen, nu ik bij Opel Wander niet verder kom met mijn stuurprobleem?' Dus dat je geen garantie hebt gekregen?
Dat verhaal over het stuur stond niet in je vraag.
Vriendelijke Groet
Fijn dat je mij bedankt, maar door je dankwoord snap ik je oorspronkelijke vraag niet meer. Is je probleem niet zozeer waar je met je auto heen moet voor onderhoud, alswel is je vraag 'waar kan ik verder nog heen, nu ik bij Opel Wander niet verder kom met mijn stuurprobleem?' Dus dat je geen garantie hebt gekregen?
Dat verhaal over het stuur stond niet in je vraag.
Vriendelijke Groet
Cybergrey, teveel Options, Podpoint
- Guinness
- Stamgast
Sorry Rieno, ik begrijp de verwarring. Het stuur gebeuren staat in topic http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=796
Mijn vraag was meer bedoeld als waar ik ook naartoe voor regulier onderhoud en stiekem hoopte ik dan ook dat het huidige probleem dichterbij huis aangepakt kan worden dan in Assen.
Mijn vraag was meer bedoeld als waar ik ook naartoe voor regulier onderhoud en stiekem hoopte ik dan ook dat het huidige probleem dichterbij huis aangepakt kan worden dan in Assen.