Storm

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
volt-NL
Stamgast
km-stand: 20000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Storm

Bericht door volt-NL »

Dit weekend extra veel benzine verbruikt door de Storm. 3.3L meer! Heen weg 14.4 L verbruikt en terug 17.7L...en beide keren een vole accu. Heeft de storm aardig wat effect, had ik niet gedacht Het ergste is dat de zelfde rit afgelopen zomer slechts 12.5L verbruikte. Dus bijna 2L meer door winterbanden en lage temperatuur. Snelheid steeds rond de 111km op de teller, de afstand ongeveer 270km.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
Guinness
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Re: Storm

Bericht door Guinness »

Misschien ietswat offtopic, maar het gaat wel over 'Storm'.
Het viel mij op toen ik de auto thuis parkeerde in de storm en vol in de wind dat ik behoorlijk heen en weer geschud werd.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Guinness schreef:... vol in de wind dat ik behoorlijk heen en weer geschud werd.
Jij of je Ampera?

Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
franc
Stamgast
km-stand: 136000
Lifetime: 48

Bericht door franc »

volt-NL schreef:Dit weekend extra veel benzine verbruikt door de Storm. 3.3L meer!
Wind heeft inderdaad een grote invloed op je verbruik. Bij hogere snelheden is dat meer dan je rolweerstand.
Zijwind is overigens nog erger dan tegenwind! Bij tegenwind heb je nog voordeel van de stroomlijn van de auto. Bij zijwind wordt de auto zijdelings weggeduwd. Om rechtuit te blijven gaan, moet je dus iets corrigeren, waardoor de banden onder een kleine hoek ten opzichte van de rijrichting komen te staan. Dit levert een verhoogde rolweerstand.
Wat ook mee speelt: tegenwind heb je op de terugweg weer mee. Dat compenseert enigszins. Zijwind is heen en terug nadelig.
Cyber Grey Ampera (april 2012)
Guinness
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 20

Bericht door Guinness »

Poul schreef:
Guinness schreef:... vol in de wind dat ik behoorlijk heen en weer geschud werd.
Jij of je Ampera?

Poul
Ha! Ik & de Ampera :lol:
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Rieno
Newbie
km-stand: 15000
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Rieno »

Op het onderdeel 'storm' wil ik het toch even voor de Ampera opnemen. Heb tijdens de storm van onlangs een flinke rit gemaakt. Het enige wat ik van de storm merkte was een soort windgeruis achterin. Heb even gedacht dat de achterklep halfgebakken dichtzat, maar dat was niet zo. Verder ging de Ampera alsof ie op spoorstaven reed en geen geschud. Pas bij aankomst op de plaats van bestemming, bij het openen van het portier, merkte ik hoe hard het waaide.
Cybergrey, teveel Options, Podpoint
Plaats reactie