Update van Oplaadpalen.nl

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
remcobron
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Contacteer:

Update van Oplaadpalen.nl

Bericht door remcobron »

Ik zag dat een aantal van jullie al had gezien dat er een update live staat van Oplaadpalen.nl. Ik ben bij de ontwikkeling betrokken en geeft daarom graag een korte update wat er allemaal is aangepast / toegevoegd.

De volgende zaken zijn nu mogelijk:
- zoekresultaten in een lijst bekijken (ben ik zelf een grote fan van)
- uitgebreid overzicht van faciliteiten rondom een oplaadpaal
- verbeterde layout en functionaliteit van de routeplanner
- eigen account aanmaken en aangeven welke elektrische auto en stekkers je hebt (dit wordt later verder uitgebreid)

Ook is de mobiele site voorzien van een nieuwe look. De web interface werkt nu sneller (dus gewoon op de mobiel of tablet naar oplaadpalen.nl surfen). Ook de apps zijn aangepast. Mocht je van de app gebruik maken en niet direct laadpalen zien dan is de quick fix om de app weg te gooien en opnieuw te downloaden.

Laatste is voor de techneuten onder ons; er is nu een standaard Oplaadpalen.nl inbound API. Dit moet gaan dienen als een standaard beheerd door Stichting Oplaadpalen die door de gehele markt kan worden toegepast. De outbound API was al operationeel al en wordt inmiddels door verschillende websites en apps toegepast.

Veel plezier met opladen!

Gr. Remco

Disclaimer: Ik ben betrokken bij de technische ontwikkeling van de site van Stichting Oplaadpalen en heb met Ivo afgestemd voordat ik dit bericht heb geplaatst.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Update van Oplaadpalen.nl

Bericht door CyberGrey »

Hoi Remco,

Jammer dat er maar zo weinig palen instaan, er zijn er zoveel meer..... :!:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

CyberGrey schreef: Jammer dat er maar zo weinig palen instaan, er zijn er zoveel meer..... :!:
De site oplaadpalen.nl is de site die ik het meest gebruik voor het vinden van oplaadpalen. Juist omdat er de meeste palen in staan. Dat er meer oplaadpalen zouden mogen zijn, ben ik met je eens.
Of maak je gebruik van de app? Als je dan geen oplaadpalen vindt, moet je de tip van Remco volgen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

ja ik ook met jou, maar er staan heel erg veel palen niet op die site als ik zo hier in mijn regio kijk Nijmegen, Cuijk, etc..
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
remcobron
Newbie
Contacteer:

Bericht door remcobron »

CyberGrey schreef:ja ik ook met jou, maar er staan heel erg veel palen niet op die site als ik zo hier in mijn regio kijk Nijmegen, Cuijk, etc..
Heb je enig idee wie de leverancier van die palen zijn? Dan kunnen we eens kijken waarom die er niet instaan. Geen idee of daar een goede reden voor is.

Zelf toevoegen en corrigeren van palen kan natuurlijk ook!
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

remcobron schreef:
CyberGrey schreef:ja ik ook met jou, maar er staan heel erg veel palen niet op die site als ik zo hier in mijn regio kijk Nijmegen, Cuijk, etc..
Heb je enig idee wie de leverancier van die palen zijn? Dan kunnen we eens kijken waarom die er niet instaan. Geen idee of daar een goede reden voor is.

Zelf toevoegen en corrigeren van palen kan natuurlijk ook!
Het zijn allemaal mooie sites en apps, maar er zijn teveel verschillen. Op www.allesoveropladen.nl heb ik o.a. een kort overzicht gepresenteerd van acht verschillende sites en apps met informatie over oplaadpalen.

Ik ben van mening dat locatieinformatie van openbare oplaadpunten op één plek moet worden bijgehouden, bijvoorbeeld bij NDW (ik heb hen recent daarover benaderd). Serviceproviders kunnen daar van alles aan toevoegen.

Met betrekking tot weginformatie voor o.a. navigatieboeren is dat al heel wat jaren een feit. Nu. De oplaadpunten nog.

Groet , Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
ThePopeRope
Newbie

Bericht door ThePopeRope »

Wat ik graag zou zien in de oplaadpalen app is "Favorites".
Ik laad namelijk maar bij een paar palen op en aangezien de palen redelijk vaak bezet zijn is het handig om in 1 overzicht te kunnen zien welke van jou meest gebruikte oplaadpalen nog vrij zijn

Tevens hebben ze helaas hier ook oplaadpalen waar twee stekkers in kunnen en maar 1 parkeerplek hebben.
Deze staat dan wel op de website als 2 stekkers en als er 1 auto aan hangt staat de parkeerplaats als vrij (groen).
Het toevoegen van een extra icoontje zou hier wonderen doen (bijvoorbeeld half groen / half rood om aan te duiden dan er 1 plek gebruikt is van de 2) .. nu moet ik iedere keer de details bekijken van de paal.
Plaats reactie