Te koud voor accu

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Guinness
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Te koud voor accu

Bericht door Guinness »

Jazeker, gisterochtend bij -5 graden kreeg ik deze melding (zie foto) na zo een 1,5 km gereden te hebben. Ik had de auto twee keer achter elkaar opgewarmd (vraag me niet waarom, dat is een ander verhaal :lol: ) en ben direct weggereden. Omdat mijn rit binnen mijn accubereik zou vallen baalde ik hiervan. Dus na een paar keer de drive mode op Normal gezet te hebben kreeg ik na 1 km op benzine rijden en 0,25 liter verbruik weer het vermogen van de accu terug.

Er viel me nog meer op tijdens deze kou. Mn climate staat op auto, 23 graden, ECO. Climate settings efficiency stond al snel op 39%. Normaal kom ik met moeite hoger dan 20% en dan is de buitentemperatuur warmer en heb ik hem op 22,5 graden staan. Vanmorgen had ik dezelfde settings bij plus 5 graden en kwam op 12% uit! Bizar toch?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Ampera34
Vaste klant
km-stand: 21164
Lifetime: 17
Auto: Ampera

Re: Te koud voor accu

Bericht door Ampera34 »

haha, gistermorgen had ik dezelfde melding (alleen dan wel netjes in het Nederlands). Had ook 2x voorverwarmd en na het indrukken van de startknop kreeg ik dezelfde melding en de range-extender sprong aan. Ben weggereden en reeds na een honderd meter kwam het accuvoorraad-symbool weer tevoorschijn en reed ik weer volledig electrisch. :thumbup:
Zou me er niet al te druk om maken, de auto regelt zichzelf al naar gelang de buitentemperatuur. Het aanspringen van de range-extender doet hij helemaal autonoom bij lage temperaturen, en blijkbaar niet voor niets (dikke olie etc).
Op de Chevy Volt site in Amerika staat hier heel veel info over.
Plaats reactie