Slechte afwerking
-
Heimwee naar Audi
- Newbie
- km-stand: 36100
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Slechte afwerking
Hierbij mijn eerste reactie op dit mooie forum. Ben me maar aan gaan melden na een Google zoektocht naar storingen in de Ampera.
Zelf heb ik mijn Ampera afgelopen zaterdag achter mogen laten. Er kwam bij lage snelheden een erg vreemd geluid uit de wagen. Het klonk als kabaal door een pvc buis. Het afgelopen half jaar heb ik al 36000 km op de klokken gezet. het verbruik staat nu overall op 4.9l/100km.
Kreeg uiteraard gelijk een vervangende wagen mee, maar in principe was ik al klaar met de Ampera na een paar weken. Op het forum zie ik veel herkenbare klachten van navi e.d..
Mis echter nog het belangrijkste aspect voor mij en dat is de slechte afwerking. De auto is gewoon te snel op de markt gezet. Mensen die van de zaak een Ampera mogen/kunnen rijden, komen deels toch uit een Audi, BMW of Mercedes. Voor velen zal dit dan ook de laatste Opel zijn. Ik heb m'n ziel verkocht voor weinig bijtelling!
Zelf heb ik mijn Ampera afgelopen zaterdag achter mogen laten. Er kwam bij lage snelheden een erg vreemd geluid uit de wagen. Het klonk als kabaal door een pvc buis. Het afgelopen half jaar heb ik al 36000 km op de klokken gezet. het verbruik staat nu overall op 4.9l/100km.
Kreeg uiteraard gelijk een vervangende wagen mee, maar in principe was ik al klaar met de Ampera na een paar weken. Op het forum zie ik veel herkenbare klachten van navi e.d..
Mis echter nog het belangrijkste aspect voor mij en dat is de slechte afwerking. De auto is gewoon te snel op de markt gezet. Mensen die van de zaak een Ampera mogen/kunnen rijden, komen deels toch uit een Audi, BMW of Mercedes. Voor velen zal dit dan ook de laatste Opel zijn. Ik heb m'n ziel verkocht voor weinig bijtelling!
-
Odiebla
Re: Slechte afwerking
Ach, ik heb zelf ook een A3 gereden voor mijn Prius en ik mis de bijtelling van 468 euro per maand niet echt moet ik zeggen. Een auto kan nog zo mooi zijn, maar om nou bijna 6k per jaar te dokken om van huis naar werk te komen als het niet hoeft... Vor mij is de laatste jaren altijd de afweging geweest: hoe rij ik zo goedkoop mogelijk in een toch redelijk comfortabele wagen (als in: geen Lupo oid) zonder range-anxiety. Dan is de keuze makkelijk. Zelfs ten opzichte van de Prius steek ik nu maandelijks 245 euro in m'n zak: netto. Tuurlijk is de Ampera geen zalig makende auto. Nog sterker, een overall verbruik van 1:20 is gewoon schandalig slecht: mijn oude Prius haalde dat zonder electriciteit en is dus feitelijk goedkoper in de exploitatie per kilometer en per maand (lager leasetarief). Maar ja: die 0% maakt veel goed 
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Nou, nou, "te snel" ?? Als ik een beetje google kom ik al snel op 2008 dat ze er mee bezig zijn. Als de auto dan uiteindelijk voorjaar 2012 wordt uitgeleverd, dan praat je al over 4 jaar verder. Dus snel??? Daar heb ik een andere beleving bij.Heimwee naar Audi schreef: Mis echter nog het belangrijkste aspect voor mij en dat is de slechte afwerking. De auto is gewoon te snel op de markt gezet.
Het zit hem volgens mij meer in het knijpen op kosten en de prijs die Opel nog voor deze auto durfde vragen. En dan is het niet verwonderlijk dat op het laatste moment een aantal goedkope dingetjes wordt gebruikt, de afwerking niet helemaal perfect is etc.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
Heimwee naar Audi
- Newbie
Poul schreef:Nou, nou, "te snel" ?? Als ik een beetje google kom ik al snel op 2008 dat ze er mee bezig zijn. Als de auto dan uiteindelijk voorjaar 2012 wordt uitgeleverd, dan praat je al over 4 jaar verder. Dus snel??? Daar heb ik een andere beleving bij.Heimwee naar Audi schreef: Mis echter nog het belangrijkste aspect voor mij en dat is de slechte afwerking. De auto is gewoon te snel op de markt gezet.
Het zit hem volgens mij meer in het knijpen op kosten en de prijs die Opel nog voor deze auto durfde vragen. En dan is het niet verwonderlijk dat op het laatste moment een aantal goedkope dingetjes wordt gebruikt, de afwerking niet helemaal perfect is etc.
Groeten,
Poul
Het is idd vreemd dat ze dit bedrag voor de Ampera durven te vragen. Al ligt er dan, volgens de verkoper, misschien wel voor 15.000,- aan accu's in, een Polo is echt veel beter gebouwd.
De tijd dat een auto op de markt is, zegt echter niets over over het feit of een auto te snel uit de ontwikkeling is gehaald en op de weg is gezet. Het lijkt mij dat kleine dingen zoals ramen die kunnen beslaan of een kofferklep welke bij kou wel eens dicht kan vallen, er anders wel waren uitgefilterd. Ik weet niet in hoeverre er tussentijds diepgaande modificties zijn uitgevoerd.
Het is een klaagzang van mijn kant, maar voor dat geld mag je wel wat verwachten. Aangezien ik toch al gauw zo'n 800 uur per jaar in de auto zit, ga je je gewoon aan bepaalde dingen storen en lijkt het of de Ampera niets goed meer kan doen.
Groeten Patrick
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Zonder dollen, het is natuurlijk een Amerikaanse auto met een Amerikaanse afwerking. Zelfs Franse autobouwers doen e.e.a. beter. Voor mij wegen de voordelen van het concept ruimschoots op tegen alle nadelen, maar dat is persoonlijk.Heimwee naar Audi schreef:Poul schreef:Nou, nou, "te snel" ?? Als ik een beetje google kom ik al snel op 2008 dat ze er mee bezig zijn. Als de auto dan uiteindelijk voorjaar 2012 wordt uitgeleverd, dan praat je al over 4 jaar verder. Dus snel??? Daar heb ik een andere beleving bij.Heimwee naar Audi schreef: Mis echter nog het belangrijkste aspect voor mij en dat is de slechte afwerking. De auto is gewoon te snel op de markt gezet.
Groeten,
Poul
Het is idd vreemd dat ze dit bedrag voor de Ampera durven te vragen. Al ligt er dan, volgens de verkoper, misschien wel voor 15.000,- aan accu's in, een Polo is echt veel beter gebouwd.
De tijd dat een auto op de markt is, zegt echter niets over over het feit of een auto te snel uit de ontwikkeling is gehaald en op de weg is gezet. Het lijkt mij dat kleine dingen zoals ramen die kunnen beslaan of een kofferklep welke bij kou wel eens dicht kan vallen, er anders wel waren uitgefilterd. Ik weet niet in hoeverre er tussentijds diepgaande modificties zijn uitgevoerd.
Het is een klaagzang van mijn kant, maar voor dat geld mag je wel wat verwachten. Aangezien ik toch al gauw zo'n 800 uur per jaar in de auto zit, ga je je gewoon aan bepaalde dingen storen en lijkt het of de Ampera niets goed meer kan doen.
Groeten Patrick
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Thelosen
- Vaste klant
- km-stand: 23000
- Lifetime: 24
Re: Elektromotor kapot
Met 72k per jaar ben je ook niet helemaal de doelgroep voor de Ampera. Het betekent dat je meer dan 80% van de tijd op benzine rijdt en dan is de Ampera voor het geld gewoon niet de fijnste auto. Een audi, bmw, mercedes of peugeot was in dat geval een betere keuze geweest. Ook een prius had beter bij je gepast.Heimwee naar Audi schreef:Hierbij mijn eerste reactie op dit mooie forum. Ben me maar aan gaan melden na een Google zoektocht naar storingen in de Ampera.
Dat er op het forum links en rechts wat klachten staan, heeft meer met ons te maken dan met de auto. Ik heb andere mensen dingen zien accepteren van andere merken die wij geen van allen zouden accepteren. Amperarijders zijn toch meer betrokken bij hun auto.
-
Heimwee naar Audi
- Newbie
Re: Elektromotor kapot
Thelosen schreef:Met 72k per jaar ben je ook niet helemaal de doelgroep voor de Ampera. Het betekent dat je meer dan 80% van de tijd op benzine rijdt en dan is de Ampera voor het geld gewoon niet de fijnste auto. Een audi, bmw, mercedes of peugeot was in dat geval een betere keuze geweest. Ook een prius had beter bij je gepast.Heimwee naar Audi schreef:Hierbij mijn eerste reactie op dit mooie forum. Ben me maar aan gaan melden na een Google zoektocht naar storingen in de Ampera.
Dat er op het forum links en rechts wat klachten staan, heeft meer met ons te maken dan met de auto. Ik heb andere mensen dingen zien accepteren van andere merken die wij geen van allen zouden accepteren. Amperarijders zijn toch meer betrokken bij hun auto.
Nu romantiseer je de Amperarijder wel heel erg! Eigenlijk zeg je dat Amperarijders betrokken zijn. Ik wil daar wel in meegaan als het de portemonnee betreft
Vooraf was ik mij wel bewust van de intensiteit van mijn gebruik. Dit is uiteraard ook wel ter sprake gekomen in het verkoopgesprek. Er is door de dealer niet gesproken over een extreem verbruik. Wel was het mij duidelijk dat ik het lage verbruik niet zou halen.
Tevens ben ik van mening dat als een auto als zakenauto wordt bestempeld, je uiteraard verwachtingen schept t.a.v. degelijkheid, verbruik en zitcomfort.
Ik sluit mij aan bij Alex, de voordelen wegen op tegen de nadelen. Hiermee bedoel ik mijn besparing in de bijtelling. Het is inderdaad in principe een Amerikaan. Opel had beter alleen de Chevrolet Volt in Nederland kunnen gaan verkopen, eventueel bij de Opel dealer. Nu gooit Opel zijn naam te grabbel.
n.b. Het concept van elektromotor + range-extender is dacht ik wel een idee geweest van een medewerker van Opel Duitsland, dhr. Frank Weber.
Kleine update: donderdag zal een nieuwe aandrijfunit worden gemonteerd.
De werkplaats belde mij gisteren met in eerste instantie de melding dat er een nieuwe versnellingsbak zou worden gemonteerd. Toen ik antwoordde dat de verkoper destijds had aangegeven dat er geen versnellingsbak in de Ampera aanwezig is, gaf hij aan dat de aandrijfunit wordt vervangen. Blijkbaar vindt Opel het niet prettig om aan te geven dat dit kapot kan gaan. Denk dat dit bij iedere auto kan gebeuren, dus waarom deze u-bocht?
- bennyvw
- Vaste klant
- km-stand: 57000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
- Contacteer:
It's all about perception... 
-
fam_h
- Vaste klant
- km-stand: 150000
- Lifetime: 27
- Auto: Ampera-e
Enige wat mij stoort qua afwerking zijn de roestige schroefjes die je ziet bij het open doen van de kofferbak. Dat vind ik net zonde.
Volgens mij zijn Ampera/ Volt rijders een beetje te vergelijken met Apple adepten, die negeren ook de onhebbelijkheden. Via mijn werk gebruik ik een Ipad, privé voor Sinterklaas voor de kids android tablets aangeschaft. Wat een genot die Android tablets. Ik kan o.a. zonder omwegen gewoon bestanden erop kopieren.
Volgens mij zijn Ampera/ Volt rijders een beetje te vergelijken met Apple adepten, die negeren ook de onhebbelijkheden. Via mijn werk gebruik ik een Ipad, privé voor Sinterklaas voor de kids android tablets aangeschaft. Wat een genot die Android tablets. Ik kan o.a. zonder omwegen gewoon bestanden erop kopieren.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Amerikanen kunnen geen auto's maken.
Audi is eerlijk gezegd wel erg doorgeslagen in cleanheid (afwerking). Zelf een ziekenhuisgang roept bij mij meer emotie op. Ik ben meer een Alfa man
Audi is eerlijk gezegd wel erg doorgeslagen in cleanheid (afwerking). Zelf een ziekenhuisgang roept bij mij meer emotie op. Ik ben meer een Alfa man
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km