malagutie schreef:Heb je ook foto's? Dat mis ik nog wel op dit forum, foto's van de aanwinsten .
Mijn zwarte haal ik donderdag op!
Veel plezier ermee.
foto's komen er aan. Ik moet wel zeggen dat de manier waarop de foto's op het forum gezet kunnen worden niet echt gebruikersvriendelijk is, jammer.
Dat is tot nu toe het enige minpuntje van dit forum.
Toen het moment dichterbij kwam dat er gekeken kon worden naar een nieuwe auto van de zaak, kwam Opel niet voor op mijn shortlist van alternatieven voor mijn Audi A4. Tijdens een kerstborrel bij vrienden kreeg ik te horen dat een vriend van mij een Ampera van de zaak kreeg. Op basis van zijn enthousiasme ben ik ook een proefrit gaan maken.
Het concept van de range extender sprak mij aan. Enkel elektrisch rijden is geen optie aangezien ik 1500km per week rij. De doorslag heeft de 0% bijtelling gegeven tezamen met het duurzame karakter van de auto. Dit staat los van het werkelijke verbruik kan ik als understatement melden.
Sinds eind mei/begin juni rij ik in de Ampera. Maandelijks word ik herinnerd aan mijn besparing t.o.v. de Audi A4(€525,- meer loon!), dagelijks word ik herinnerd aan de slechtste auto welke ik ooit heb gereden! Je kunt stellen, ik moet niet klagen want ik rij gratis. Aan de andere kant was mijn perceptie van de Ampera bij aanschaf, dat ik een hypermoderne auto zou gaan rijden. Het lijkt er op dat in rap tempo een auto op de markt moest komen welke het duurzaamheidsverhaal uitdraagt als geen ander. Dit uiteraard met het belastingregime in diverse landen als mogelijkheid tot margeverbetering. Nou die margeverbetering zal er zeker zijn, onderhandelen was eigenlijk niet mogelijk, ook niet zonder inruil, zoals in mijn geval. Deze marge zullen ze denk ik ook wel nodig zijn, want één ding is zeker, hierna geen Opel meer.
Ik denk ook dat het onverstandig is geweest van Opel om deze auto als Opel te verkopen. De Volt verkopen via de Opel dealers was beter geweest. De perceptie van een Amerikaanse auto is toch bij menigeen anders dan bij een Europese wagen.
Alle gadget kunnen niet verdoezelen dat de auto gewoonweg niet uitontwikkeld is. Met andere woorden, als twijfelaar zijn er genoeg motieven voor twijfel.
Op het forum zal ik her en der wel mijn bevindingen en kritiek over de afgelopen 36.000 km onderbouwd benoemen. De kritiek heeft betrekking op:
Afwerking algemeen
Bediening middenconsole
Kleurverschil bumpers en rest carrosserie
Actieradius
Beslaan van ramen
Temperatuurregeling
Stroom "tankdop" welke niet open gaat
Beperkt verstelbare en na een maand reeds kapot gegane bestuurdersstoel
Condens achter knipperlichten achter
Defect (auto staat nu bij dealer)
Navigatie beperkingen (al veel op forum over gelezen)
Dashboardkastje blijft niet altijd open staan bij openen
Zicht naar achteren
Ruimte
Heimwee naar Audi schreef:
Alle gadget kunnen niet verdoezelen dat de auto gewoonweg niet uitontwikkeld is. Met andere woorden, als twijfelaar zijn er genoeg motieven voor twijfel.
Jammer van jouw ervaringen. Het lijkt wel of alle kwalen zich bij jou in 1 auto hebben voorgedaan (of je geeft een mooie bloemlezing uit het forumonderdeel Pech, defecten etc. ).
Wat in dit forum ook al een paar keer is geconstateerd is dat niet alle Ampera's alle kwalen hebben, gelukkig niet. Maar bij mijn vorige auto ging bijv het benzineklepje niet open. En dan heb je bij een auto met plofmotor echt een probleem. En dat was niet het enige, zo waren er ook daar talloze dingen die niet klopten en niet (meer) werkten.
Ik wens je in ieder geval sterkte met de rest van je leasetermijn. En mocht je oplossingen hebben gevonden voor sommige problemen waar wij tegen aan lopen, schroom dan niet die met ons te delen. Dan hebben jouw ervaringen voor anderen toch nog nut.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Heimwee naar Audi schreef:
Jammer van jouw ervaringen. Het lijkt wel of alle kwalen zich bij jou in 1 auto hebben voorgedaan (of je geeft een mooie bloemlezing uit het forumonderdeel Pech, defecten etc. ).
Wat in dit forum ook al een paar keer is geconstateerd is dat niet alle Ampera's alle kwalen hebben, gelukkig niet. Maar bij mijn vorige auto ging bijv het benzineklepje niet open. En dan heb je bij een auto met plofmotor echt een probleem. En dat was niet het enige, zo waren er ook daar talloze dingen die niet klopten en niet (meer) werkten.
Ik wens je in ieder geval sterkte met de rest van je leasetermijn. En mocht je oplossingen hebben gevonden voor sommige problemen waar wij tegen aan lopen, schroom dan niet die met ons te delen. Dan hebben jouw ervaringen voor anderen toch nog nut.
Groeten,
Poul
Dag Poul,
De opsomming heeft echt enkel betrekking op mijn auto en is zelfs nog niet eens volledig
Denk dat ik een maandagmorgenproduct heb. Morgen wordt de nieuwe aandrijving gemonteerd!
Zoals beloofd een foto van mijn zwarte Ampera(rechts) aan t sap bij mn broertje(Witte ampera), ff kopje koffie en snel de lader erin(helaas 10 A) wordt binnenkort 16A.
Inmiddels ook plaatselijk gereden dus op stroom, gemiddelde verbeterd iets nu 4,8 op 100km
Tja snelle lange km zijn nu eenmaal slecht voor het gemiddelde.
Echter met mn subaru reed ik diezelfde km 1 op 8 en met de golf diesel 1 op 14
Dusssss Ampera doet t goed.