overdrijven met spaarzaam rijden ?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
benver
Bekende
km-stand: 145000
Lifetime: 44
Auto: Ampera

overdrijven met spaarzaam rijden ?

Bericht door benver »

Gister op de A29, stuk waar je 120km/u mag, vlak voordat het 130km/u werd haal ik een Ampera in die hooguit 85km/u :roll: reed. Ik hoop maar dat het was om de laatste km te persen :idea: uit de paar druppels benzine die nog aan boord was, het was nog een paar km tot het volgende benzinestation, maar het kan ook zomaar zijn dat de bestuurder spaarzaamheid een tikje te hoog in zijn bol had :think:

Het was in ieder geval geen veilige situatie :thumbdown: , bestuurders die op het laatste moment nog geschrokken naar links uitweken.

Wat vinden jullie hiervan ?
Gelukkig berijder van Summer White S, Leather ceramic whi/black, Navigation Audio Pack, Achteruitrijcamera met Park Pilot :-)
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31

Re: overdrijven met spaarzaam rijden ?

Bericht door Hanzzzz »

Dat lijkt me zeer onverstandig. Nu mag je met een aanhanger niet veel harder rijden dan dat maar zoals je al aan geeft verwacht men dit niet. Wat je aan brandstof bespaard ga je met je gezondheid of in verzekeringspremie betalen.

Nu is stil staan op de vluchtstrook ook onveilig dus als je echt bijna zonder zit. Tja.
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19

Re: overdrijven met spaarzaam rijden ?

Bericht door PaulJ »

Ik had het bijna zelf kunnen zijn,maar ik rij meestal 10 km harder, omdat ik bijna nooit haast (meer) heb. Mijn werk bestaat uit zeer geplande bezigheden op max. 70 km. van huis. Bijna altijd 's avonds,of in de weekenden.
Heb gelukkig een spierwitte auto dat scheelt. 85 km. op de snelweg is inderdaad gevaarlijk.Dat ben ik met je eens.

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
Plaats reactie