Voorstellen zwart

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
JPG66
Newbie
km-stand: 24000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Voorstellen zwart

Bericht door JPG66 »

Heb eergisteren onze nieuwe Ampera opgehaald. Zwart met winterbanden en dus wieldoppen, allemaal volgens fabrieksspecificatie, 16" en niet al te lelijk.

Koos voor de Ampera omdat ik het witte dashboard van de Volt niet trok, en voor een zwarte omdat ik de accenten onder zijruiten en de "tranen" onder de koplampen liefst zo min mogelijk benadrukt zie. Nee, ik ben geen mode- of interieurontwerper.

De Ampera komt in de plaats van een Passat Variant. Na de eerste proefrit een half jaar geleden, had ik de Ampera uitgesloten vanwege gebrek aan ruimte. Toch uiteindelijk besloten om het te doen, vanwege de lol om het pionieren en natuurlijk de lage gebruikskosten (auto staat op de zaak). Moest meteen een uur na aflevering van de auto twee tennismaten van 1.91m meenemen. Dat ging net. Wel vroeg degene achterin (die met zijn hoofd precies achter het plafond onder de achterruit paste) wat er zou gebeuren met zijn voorhoofd bij een botsing. Waarschijnlijk gescalpeerd?

Moet de gratis Lolo nog krijgen, dus nu nog met verlengsnoer door brievenbus laden. Heb er een goedkope gebruiksmeter tussen gezet. Beide nachten 13,3 kWh gemeten. Terwijl de accu maar 10,4 kWh opneemt? Ik kan me voorstellen dat er wat verlies optreedt, maar dit lijkt me een vrij groot verschil. Heb hier op het forum gezocht naar verbruiksmetingen, en nog niet een-twee-drie iets gevonden. Zoek waarschijnlijk met mijn neus, aanwijzingen welkom.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Re: Voorstellen zwart

Bericht door CyberGrey »

Welkom JPG, en veel plezier hier en met de Ampera, jammer van die wieldoppen :o

Het is ook geen bots auto..... ;)

Ik kom uit een Vectra station met veel ruimte, moest ook even denken kan ik dit wel doen, maar heb nu na 2.5 nog niet een keer echt een probleem gehad met minder ruimte het is behelpen zeg maar. Zelfde met de Volt gehad, het witte stond mij ook niet aan!

Maar dit is inderdaad een spannende, fijne, lekker stille, voorverwarmde auto :lol:

BIj het laden gaat zeker energie verloren en dat zal ook zeker verschillen met de buitentemperatuur!

Foto?

Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
JPG66
Newbie

Bericht door JPG66 »

Zo ziet dat er dus uit, winterbanden op stalen velgen met wieldoppen volgens Opel specificatie. Dit zouden energiezuinige exemplaren moeten zijn.

Veel dank trouwens aan de vaste deelnemers aan dit forum! Ben er veel wijzer geworden, bijvoorbeeld over winterbanden, en heb ook de verzekering bij Willy afgesloten.
Zwarte Ampera.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19

Bericht door PaulJ »

Welkom! Mooi plaatje. Woon je ook in zo'n mooie omgeving?

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Bericht door fam_h »

Zie ik daar op de achtergrond dat gruwelijk lelijke blauwwitte hotel staan net voordat je A'dam inrijdt?
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

JPG66 schreef:Zo ziet dat er dus uit, winterbanden op stalen velgen met wieldoppen volgens Opel specificatie. Dit zouden energiezuinige exemplaren moeten zijn.

Veel dank trouwens aan de vaste deelnemers aan dit forum! Ben er veel wijzer geworden, bijvoorbeeld over winterbanden, en heb ook de verzekering bij Willy afgesloten.
Zwarte Ampera.jpg
Goede ervaring met Willy :?:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
JPG66
Newbie

Bericht door JPG66 »

@PaulJ: ik woon niet aan de rivier, maar niet ver ervandaan
@fam_h: en ja, da's inderdaad dat gruwelijk lelijke hotel :thumbdown:
@CyberGrey: ervaring met Willy is tot zover prima: ik heb geen betere prijs kunnen vinden, en alles was snel en zonder problemen geregeld.
ros00232
Bekende
km-stand: 44000
Lifetime: 46

Bericht door ros00232 »

Mooi zwart! Ik om dezelfde reden voor die kleur gekozen. Hij komt morgenochtend 10.00 uur bij mij!
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
JPG66
Newbie

Bericht door JPG66 »

Gefeliciteerd, ros00232!

Ik heb nu sinds afgelopen woensdagavond 300km mee gereden (0.7l/100km, vind het jammer dat er niet ook een kWh/100km gegeven wordt) en ben erg in mijn nopjes. Wel ging gisteren bij het eerste stuk op benzine rijden het oranje motorcontrolelampje aan. Vanochtend mee naar de dealer geweest. Monteur meteen laptop aangekoppeld, zag geen blijvende storing, resette toen alle meldingen en gaf hem na een blokje om terug. Hij denkt dat de gewone 12v accu een te lage spanning heeft gehad waardoor een relais niet heeft gewerkt. Maar gewoon opletten of het terugkomt.
ros00232
Bekende
km-stand: 44000
Lifetime: 46

Bericht door ros00232 »

JPG66 schreef: Ik heb nu sinds afgelopen woensdagavond 300km mee gereden (0.7l/100km, vind het jammer dat er niet ook een kWh/100km gegeven wordt) en ben erg in mijn nopjes ... of het terugkomt.
Klinkt goed, zoveel enthousiasme! En blij met de kleur nu je hem zelf rijdt? De storingen of lampjes die branden...daar zullen we, zoals ik op het forum lees, wel regelmatig last van hebben. Zal wel even wennen zijn bij een nieuwe auto, maar goed...zolang die blijft rijden en we blij blijven...is het ok! :clap:
Ampera Black - NAV+camera - alarm / Lolo TNM
Plaats reactie