Voorstelronde Cyberhuis

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
Cyberhuis
Newbie
km-stand: 130000
Lifetime: 15
Auto: Ampera
Contacteer:

Voorstelronde Cyberhuis

Bericht door Cyberhuis »

Sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een blauwe Ampera. Hiervoor hadden we een C4 Grand Picasso diesel waar je met 7 personen in kan. Terug naar 4 plekken kon alleen omdat we een kleine Spark Bifuel erbij hebben genomen. Samen kosten deze auto's ons nu minder per maand dan de C4 voorheen en als het moet kunnen we nu met 9 personen weg en het is natuurlijk een stuk flexibeler.
De Ampera is natuurlijk voor onze eigen zaak (www.cyberhuis.nl) gekocht en wordt gebruikt om pakketten weg te brengen en naar klanten gaan om demo's te geven.
Heel bijzonder om zonder motorgeluid te rijden en de acceleratie is bizar. Thuis (=zaak) krijgen we als het goed is een laadpaal maar voorlopig maar gewoon een stopcontact. De drie zonnepanelen die we hebben liggen moeten we nu ook maar gaan uitbreiden.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nog niet meer dan 55km bij de accumeter heb zien staan bij volgeladen toestand en als je gaat rijden zijn die eerste 5 wel heel snel weg. Hoe werkt die teller? Hoe krijg je daar 80 te zien bij een volle lading? Zou dat komende zomer beter worden?
Omdat we een showroom model hebben genomen zit er helaas geen achteruitrij camera in. Zit nu te denken om die alsnog in te bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe bevalt de achteruitrij camera?
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Voorstelronde Cyberhuis

Bericht door Ivo »

Roomba!

hahaha, sorry, ik heb vaker bij jullie besteld, vandaar :lol:

Welkom hier op het forum :wave:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Cyberhuis
Newbie
Contacteer:

Bericht door Cyberhuis »

Mocht je een keer langskomen met de Roomba voor wat dan ook dan kan je Ampera hier aan de laadpaal!
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Cyberhuis schreef:Sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een blauwe Ampera. Hiervoor hadden we een C4 Grand Picasso diesel waar je met 7 personen in kan. Terug naar 4 plekken kon alleen omdat we een kleine Spark Bifuel erbij hebben genomen. Samen kosten deze auto's ons nu minder per maand dan de C4 voorheen en als het moet kunnen we nu met 9 personen weg en het is natuurlijk een stuk flexibeler.
De Ampera is natuurlijk voor onze eigen zaak (http://www.cyberhuis.nl) gekocht en wordt gebruikt om pakketten weg te brengen en naar klanten gaan om demo's te geven.
Heel bijzonder om zonder motorgeluid te rijden en de acceleratie is bizar. Thuis (=zaak) krijgen we als het goed is een laadpaal maar voorlopig maar gewoon een stopcontact. De drie zonnepanelen die we hebben liggen moeten we nu ook maar gaan uitbreiden.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nog niet meer dan 55km bij de accumeter heb zien staan bij volgeladen toestand en als je gaat rijden zijn die eerste 5 wel heel snel weg. Hoe werkt die teller? Hoe krijg je daar 80 te zien bij een volle lading? Zou dat komende zomer beter worden?
Omdat we een showroom model hebben genomen zit er helaas geen achteruitrij camera in. Zit nu te denken om die alsnog in te bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee en hoe bevalt de achteruitrij camera?
Van harte welkom op dit forum. Jopuw ervaringen met een overstap van een C4 Grand picasso diesel kan ik delen. Heb een half jaar geleden hetzelfde gedaan. Maar met een tweede kleine auto erbij en een kind minder dat meegaat, lukt het ons gemakkelijk.
Nog een aantal tips:
1. In een apart topic wordt al uitvoerig gediscussieerd over het maximale bereik met de accu in koudere tijden. Als je het erbij pakt dan krijg je antwoord op al de vragen die daarover gaan.
2. Inbouw van een achteruitrijcamera achteraf is niet mogelijk, is ook in een apart topic al aan de orde geweest.
3. Verder weet de forumbeheerder, Ivo, je alles te vertellen over gesponsorde links (naar je eigen bedrijf bijvoorbeeld). Er is op dit forum een apart gedeelte voor ingeruimd.

En nu gaan genieten van de grote stilte tijdens het rijden. En van de veelheid van informatie die op dit forum is te vinden. :D

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Poul schreef:Verder weet de forumbeheerder, Ivo, je alles te vertellen over gesponsorde links (naar je eigen bedrijf bijvoorbeeld). Er is op dit forum een apart gedeelte voor ingeruimd.
Een Roomba voor in de Volt? Dat lijkt me wel wat :!:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Alex schreef:
Poul schreef:Verder weet de forumbeheerder, Ivo, je alles te vertellen over gesponsorde links (naar je eigen bedrijf bijvoorbeeld). Er is op dit forum een apart gedeelte voor ingeruimd.
Een Roomba voor in de Volt? Dat lijkt me wel wat :!:
Zou dat werken dan :?: ;)

Welkom Cyberhuis,
Groet CyberGrey!
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Cyberhuis
Newbie
Contacteer:

Bericht door Cyberhuis »

Ik zal het eens uitproberen. De kofferbak heeft wel een mooi vlakke vloer. Maar Roomba's hebben soms problemen met zwarte vloerbedekking. Als het echt zwart is wordt het infrarode licht van de afgrondsensoren niet gereflecteerd en denkt de Roomba dat hij achteruit moet.
Cyberhuis
Newbie
Contacteer:

Bericht door Cyberhuis »

Helaas, in onze Ampera is de bekleding te zwart, Roomba gaat achteruit. De afgrondsensoren afplakken is de enige optie maar erg handig is dat ook niet.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

Cyberhuis schreef:Helaas, in onze Ampera is de bekleding te zwart, Roomba gaat achteruit. De afgrondsensoren afplakken is de enige optie maar erg handig is dat ook niet.
Tja dan toch maar zelf bijhouden :lol:
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Plaats reactie