Ik ben op zich heel tevreden over mijn Ampera en wil daar in ieder geval de 5 jaar mee vol maken. Maar ik vroeg mezelf af wat ik zou doen als hem morgen total loss zou rijden.
Ik blijf in ieder geval wel electrorijden en ook hybride bevalt heel goed. Het geeft zekerheid om altijd thuis te komen en alleen een accu die zomaar sneller leeg is als je rechtervoet zijn dag niet heeft geeft die zekerheid niet.
Ik las vanochtend in de krant dat vanaf juli de Mitsubishi-newoutlander-PHEV op de markt komt, dit is een auto die heeft wat de Ampera ontbreekt: meer bagageruimte, trekhaak, vierwielaandrijving en hij is nog goedkoper ook!.
Laatst gewijzigd door Grasbaal op vr 21 dec 2012, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar heeft die Outlander ook meer bereik dan een Ampera?
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Wees es heel eerlijk. Eigenlijk zie je jezelf al in de nieuwe Outlander en heb je een ietsiepietsie spijt van je Ampera. Ik denk dat er in die 5 jaar dat jij nog mag genieten van je Ampera, nog wel meer voorbij komt dan alleen de Outlander. Dus nog even genieten/volhouden(?) in de Ampera en kijken wat er dan te koop is!
Ik zag dat de Outlander een actieradius heeft van meer dan 800 km.
Nee echt geen spijt van de Ampera en vooraf wisten we dan ook allemaal dat er op dit gebied nog veel meer leuks zat aan te komen. Ook de nieuwe Volvo V60 vind ik een leuk alternatief.
Maar nogmaals wat zou jij doen als je morgen weer mag kiezen??.
Dat "vergelijkbaar" moet je toch even afwachten. De accucapaciteit is minder en de opgegeven actieradius van 55km is lager dan de max. 80km die voor de Volt en Ampera worden opgegegeven. Ook doet de benzinemotor vrolijk mee boven de 120, ook als de accu's vol zijn.
Een Outlander met en groter accupakket en een actieradius van rond de 100km zou wel heeeel interessant zijn.....
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Dat "vergelijkbaar" moet je toch even afwachten. De accucapaciteit is minder en de opgegeven actieradius van 55km is lager dan de max. 80km die voor de Volt en Ampera worden opgegegeven. Ook doet de benzinemotor vrolijk mee boven de 120, ook als de accu's vol zijn.
Een Outlander met en groter accupakket en een actieradius van rond de 100km zou wel heeeel interessant zijn.....
Fiscaal valt de Outlander gewoon in hetzelfde regime. Als je hem nu (als hij er zou zijn) leased dan valt hij in het 0% tarief tot de volgende eigenaarwissel. In de praktijk moet je hem dus voor 1 januari 2014 leasen en dan kan je maximaal 5 jaar lang genieten van 0 bijtelling.