Hi Wim,
De flap 4 cm korteer had hetzelfde effect gehad, maar was niet geheel zonder en er zou toch nog af en toe een waarschuwing gegeven worden. Ik blijf het vreemd vinden dat je zo weinig km kunt rijden zeker omdat het vooral stads en korte ritten zijn. Wellicht dat we elkaar voor het eind van de week zien dan kunnen we het daar nog even over hebben.
Groet CyberGrey.
Van een Q5 naar een Volt
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Van een Q5 naar een Volt
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Guinness
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
Als je meerdere kortje ritjes in de stad maakt dan gaat er veel energie verloren in het verwarmen van de vloeistof waar de accu in 'drijft'. Althans, dat is wat ik geleerd heb van dit forum. Als je bijvoorbeld 4 keer per dag opnieuw moet verwarmen zal de actieradius idd niet groot zijn.
Vandaag overigens was lekker met 11 graden! Haalde de 55 weer toch een kilometer of 20 120 op de snelweg gereden en de rest bijna alleen maar 105.
Vandaag overigens was lekker met 11 graden! Haalde de 55 weer toch een kilometer of 20 120 op de snelweg gereden en de rest bijna alleen maar 105.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
-
Odiebla
De accu blijft voor zover ik weet permanent op temperatuur. Het vermogen gaat verloren in het op temperatuur houden van de accu en het verwarmen van het interieur.
- Guinness
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
We gaan redelijk offtopic, maar Franc weet het juiste antwoord en het staat in andere topics in dit forum. Accu is alleen op 24 graden temperatuur als hij in bedrijf is. Als de auto uit is zal hij ook vast wel iets doen (want ik zie mijn laadpaal wel eens zomaar aanspringen nu het kouder is buiten), maar naar mijn weten is dat anders, minder heftig, dan dat hij in bedrijf is.Odiebla schreef:De accu blijft voor zover ik weet permanent op temperatuur. Het vermogen gaat verloren in het op temperatuur houden van de accu en het verwarmen van het interieur.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- franc
- Stamgast
- km-stand: 136000
- Lifetime: 48
In grote lijnen kun je stellen dat wanneer de auto ingeplugd is, dat de accu's gekoeld worden wanneer ze boven de 30 graden dreigen te komen en verwarmd wanneer ze onder de 0 graden komen. De accu's zijn heel goed geïsoleerd, dus zo heel snel zullen ze niet afkoelen. Ik verwacht zelf dat je het grootste verlies hebt door het verwarmen van de cabine. Die koelt immers wel heel snel af als je de auto uit zet.
Cyber Grey Ampera (april 2012)
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Dus nu weer On TopicGuinness schreef:We gaan redelijk offtopic, maar Franc weet het juiste antwoord en het staat in andere topics in dit forum.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.