Kwestie van smaak denk ik, elk werelddeel heeft zn eigen design keuzes. Een Toyota ziet er weer heel anders uit als een Duitser. Ik vond het design concept van de Prius3 bijvoorbeeld best geslaagd, alleen de fix 'n finish was me gewoon te plastic en op sommige punten gewoon ZWAAR gedateerd (de airco display was een simpel LCD'tje:
http://www.carblogger.nl/wp-content/upl ... -airco.jpg
Toch heb ik me altijd erg prettig gevoeld in die wagen, het is een oase van rust en ik zat er heeeeeerlijk in.
De Ampera is een ramp en qua 'rust' de tegenhanger van de Prius. Maar toch vind ik bv het stuur van de Ampera erg prettig aanvoelen en hij is precies groot genoeg: hij gijdt super door de handen als je uit de bocht komt. De middenconsole is qua indeling en materiaalkeuze en knoppen een ramp maar in het donker smoelt de console wel weer erg fijn. De deurpanelen en het dashboard onder het raam vind ik weer beter... En het materiaal (behalve de middenconsole) is minder plastic dan de Prius.
Voor de Prius had ik een Audi A3 met dikke 230 PK en DSG. Reed petrol-head-technisch gezien natuurlijk geweldig (vooral het VRRRRP-je van de turbo-ontluchting bij het schakelen van de DSG) maar interieur-technisch gezien slaapverwekkender dan een pornofilm met Andries Knevel. Daarvoor had ik een Honda Civic (aka: Space Ship Enterprise) en hoewel erg futuristisch en afwijkend van elke geldende norm wederom een plastic monster dan spiegelende oppervlaktes had die je gewoon konden verblinden als de zon verkeerd viel.
M'n vorige CEO had een Jaguar XKR. Ge-wel-dige vette bak, maar qua interieur het geld ab-so-luut niet waard. Prima fix 'n finish en kwaliteitsmateriaal, maar over jaren 80/90 gesproken: bah bah bah:
http://gallery.carreview.com/data/car/8 ... xkr_08.jpg
Over smaak valt niet te twisten, maar zeg niet dat Amerikanen geen auto's kunnen bouwen :
