Rotterdam krijgt er een ampera bij

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
tdoelman
Newbie
km-stand: 25000
Lifetime: 55
Auto: Ampera-e

Rotterdam krijgt er een ampera bij

Bericht door tdoelman »

Deze week mijn nieuwe lease auto besteld, jawel: een Ampera! Zwart, omdat de kleurkeuze met een gratis Navigation pack bij de lease maatschappij beperkt was. Maar vind het prima hoor. Ergens op dit forum omschrijft iemand z'n Ampera als " Darth Vader" , zo zie ik mij straks ook wel rijden. Hij staat al op voorraad, maar mijn huidige lease contract loopt nog tot januari, dus nog ff geduld. Ga wel proberen of de leasemaatschappij wellicht geïnteresseerd is eerder te ruilen. Kunnen zij die huidige auto (Prius) alvast gaan zien te verkopen en rijd ik eerder in die Ampera. Reden: 0% bijtelling! Is wel een beetje boven budget, maar auto rijden voor 95 euro eigen bijdrage aan de baas is nog steeds zo goed als gratis. Maar als ik het verder een bud auto gevonden had, had ik dat echt niet gedaan. Vind het een gaaf ding, al twee keer een ruime proefrit in gemaakt, heerlijk .........
Voormalig berijder van een Ampera (2012-2017), van 2017 tot 2021 een Ampera-e als lease auto en sinds november 2022 een Ampera-e in eigendom.
Odiebla

Re: Rotterdam krijgt er een ampera bij

Bericht door Odiebla »

De leasemaatschappij is niet gek. Ze kunnen jouw oude contract gewoon nog 3 maanden cashen en die nieuwe Ampera staat er toch al, dus die loopt dan ook drie maanden langer door. Uiteraard kan je het contract afkopen, maar dat kost je denk ik gewoon drie maanden (misschien minder, kun je proberen).

95 euro eigen bijdrage is nog steeds te geef als je het vergelijkt met de normale 14% bijtelling van een dergelijke auto, zit je al snel aan 250 euro. Helaas kun je nu je eigen bijdrage niet aftrekken van de bijtelling, want van 0 euro valt niets meer af te trekken :lol:
tdoelman
Newbie

Bericht door tdoelman »

Het wordt uiteindelijk toch een witte! Geklooi bij de lease maatschappij. Eerst kon er geen metallic besteld worden met actie gratis Navigation Pack, toen weer wel, toen weer niet. Uiteindelijk zwarte besteld, blijkt die achteraf toch ook niet meer op voorraad te zijn. Nou ja, dan maar een witte, de standaard non-metallic. Hoe heet dat, Olympic White of zo? Kleur maakt mij niet zoveel uit, maar ik had het wel leuk gevonden om die bekleding met die rode elementen erin (JetBlack/SpiceRed) te krijgen, maar dat zit in geen enkele van de auto's die ze op voorraad hebben staan.

Wat de bijtelling betreft: Nu netto 190 Euro per maand op mijn Prius, straks dus die eigen bijdrage van 95 euro, toch per saldo weer 95 eurietjes per maand in de knip ! :D
Voormalig berijder van een Ampera (2012-2017), van 2017 tot 2021 een Ampera-e als lease auto en sinds november 2022 een Ampera-e in eigendom.
tdoelman
Newbie

Bericht door tdoelman »

Donderdag 3 januari is het over, dan krijg ik eindelijk mijn Ampera! De oplaadunit bij mijn parkeerplaats thuis staat er al 6 weken op te wachten .......... met dank aan de subsidieregeling van Rotterdam.
PaulJ
Vaste klant
km-stand: 33000
Lifetime: 19
Auto: Ampera

Bericht door PaulJ »

Mooi man. En dan maar genieten van de stilte in Rotterdam. Enne..wit rijdt net zo lekker en is goed zichtbaar!

Paul
Olympic white,sensoren i.p.v.achteruitrijcamera,navi,Voltec. HID Xenon 6000K setje. 32 zonnepanelen in landscape opstelling. Goed voor 7600 Wp.
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Bericht door CyberGrey »

tdoelman schreef:Donderdag 3 januari is het over, dan krijg ik eindelijk mijn Ampera! De oplaadunit bij mijn parkeerplaats thuis staat er al 6 weken op te wachten .......... met dank aan de subsidieregeling van Rotterdam.
En zo komt er weer een bij..... :!: :D

Welkom als Ampera rijder op dit Forum, geniet ervan ook al is die wit ;)
Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
tdoelman
Newbie

Bericht door tdoelman »

Vannacht voor het eerst opgeladen en vanochtend met de Ampera naar mijn werk. Erg geinig om bij het uitschakelen dan op het afsluitende energieschermpje voor het eerst te zien staan 0L/100km. :-) Nog ruimschoots meer dan de helft van de accu over, dus zoals verwacht woon-/werk verkeer prima mogelijk 100% elektrisch.
shumway
Harde kern
km-stand: 73500
Lifetime: 28

Bericht door shumway »

tdoelman schreef:Het wordt uiteindelijk toch een witte! Geklooi bij de lease maatschappij. Eerst kon er geen metallic besteld worden met actie gratis Navigation Pack, toen weer wel, toen weer niet. Uiteindelijk zwarte besteld, blijkt die achteraf toch ook niet meer op voorraad te zijn. Nou ja, dan maar een witte, de standaard non-metallic. Hoe heet dat, Olympic White of zo? Kleur maakt mij niet zoveel uit, maar ik had het wel leuk gevonden om die bekleding met die rode elementen erin (JetBlack/SpiceRed) te krijgen, maar dat zit in geen enkele van de auto's die ze op voorraad hebben staan.

Wat de bijtelling betreft: Nu netto 190 Euro per maand op mijn Prius, straks dus die eigen bijdrage van 95 euro, toch per saldo weer 95 eurietjes per maand in de knip ! :D

Proberen bruto te verrekenen, kost het je nog maar 45 euro per maand.
Met 13e maand of zo.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
benver
Bekende
km-stand: 145000
Lifetime: 44

Bericht door benver »

PaulJ schreef:...wit rijdt net zo lekker en is goed zichtbaar!...Paul
Achterkant is eerder grijs dan wit met alle troep die op de weg ligt!

Kan dat ding wel blijven wassen :crazy:

Maar inderdaad, hij (of is het een zij) rijdt heerlijk :D
Gelukkig berijder van Summer White S, Leather ceramic whi/black, Navigation Audio Pack, Achteruitrijcamera met Park Pilot :-)
Plaats reactie