car2go irritatie
-
piebes
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
car2go irritatie
In Amsterdam vind je overal van die leuke witte Smartjes. Top initiatief, maar waarom moeten ze toch alle oplaadpunten van Amsterdam bezet houden?
Vorige week moest ik 3 dagen in het centrum van Amsterdam zijn. Alle oplaadpunten aan Singel, Heren- en Keizersgracht werden bezet door die autootjes van Car2go.
Ik sprak een Amsterdamse Volt rijder die er ook knettergek van wordt. Wat blijkt. Hij heeft een oplaadpunt voor z'n woning in het centrum van Amsterdam aangevraagd en gekregen. Nu kan hij nooit bij z'n huis opladen, omdat er steeds van die car2go auto's staan. Super irritant.
Vorige week moest ik 3 dagen in het centrum van Amsterdam zijn. Alle oplaadpunten aan Singel, Heren- en Keizersgracht werden bezet door die autootjes van Car2go.
Ik sprak een Amsterdamse Volt rijder die er ook knettergek van wordt. Wat blijkt. Hij heeft een oplaadpunt voor z'n woning in het centrum van Amsterdam aangevraagd en gekregen. Nu kan hij nooit bij z'n huis opladen, omdat er steeds van die car2go auto's staan. Super irritant.
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: car2go irritatie
Die ervaring en irritatie heb ik ook. Als je op het verkeerde tijdstip komt, dan moet je de halve stad door om een vrije oplaadplek te vinden.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
Odiebla
Raamplein Amsterdam: meer oplaadpunten dan Car2Go's (tenminte elke keer als ik er langs rij).
Ergo: er zijn op sommige plekken gewoon te weinig oplaadpunten lijkt me. Zeker met een car2go initiatief in de stad moeten er gewooon meer palen bij. Voor Car2go is het ook wel lekker makkelijk: die investeren waarschijnlijk niets in de palen maar mis-/gebruiken het wel voor een commerciele onderneming.
Ergo: er zijn op sommige plekken gewoon te weinig oplaadpunten lijkt me. Zeker met een car2go initiatief in de stad moeten er gewooon meer palen bij. Voor Car2go is het ook wel lekker makkelijk: die investeren waarschijnlijk niets in de palen maar mis-/gebruiken het wel voor een commerciele onderneming.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Er is heel goed contact tussen car2go en de gemeente Amsterdam. Alle partijen werken er hard aan om extra oplaadpunten in Amsterdam te realiseren. Hier zijn veel partijen bij betrokken en niet alles is bij te benen.
Het beste kun je car2go rechtstreeks benaderen, zij zijn zich namelijk terdege bewust van de omschreven problematiek.
Voor bezoekers aan Amsterdam kan ik de laadhub aan de Spaklerweg aanbevelen. Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=1292. Verder reizen via metrostation Overamstel.
Het beste kun je car2go rechtstreeks benaderen, zij zijn zich namelijk terdege bewust van de omschreven problematiek.
Voor bezoekers aan Amsterdam kan ik de laadhub aan de Spaklerweg aanbevelen. Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=1292. Verder reizen via metrostation Overamstel.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Karl-NL
- Bekende
- km-stand: 45011
- Lifetime: 32
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Ik heb een Car2go pas genomen en zet ze weg als ze geladen zijn.
Met een mailtje aan Car2go krijg ik mijn gemaakte kosten weer op 0.
Met een mailtje aan Car2go krijg ik mijn gemaakte kosten weer op 0.
-
Odiebla
Het probleem is dat Car2Go de berijders stimuleert om een laadplaats op te zoeken middels een bonus. De meeste rijders zullen de auto dus ook aan de lader hangen, ook als het helemaal nog niet nodig is.
Offtopic: weet iemand hoeveel kilometers zo'n smart op een volle lading maakt en hoeveel kWh hij daarvoor verstookt?
Offtopic: weet iemand hoeveel kilometers zo'n smart op een volle lading maakt en hoeveel kWh hij daarvoor verstookt?
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
http://www.thenewmotion.com/ervaringen/ ... amsterdam/Odiebla schreef:Offtopic: weet iemand hoeveel kilometers zo'n smart op een volle lading maakt en hoeveel kWh hij daarvoor verstookt?
Forum Sponsor, Buurauto
- boeuf
- Harde kern
- Auto: anders
Moest vorige week donderdag om 10 uur op de Herengracht zijn. Op de grachten parkeren tijdens kantooruren is altijd een probleem, maar via oplaadpalen.nl zag ik dat van elk van vier verschillende laadlokaties er ten minste één laadpunt beschikbaar zou moeten zijn.
Niet dus. Keizersgracht A: twee car2go's, 1 wel ingeplugd maar niet aangemeld. Herengracht A: 2 Ampera's, zo te zien beiden aan het laden. Herengracht B: twee car2go's. Keizersgracht B: een Leaf en een niet eens ingeplugde i-MiEV.
Twee rondjes gereden, 20 minuten verspild en uiteindelijk maar de eerst beschikbare gewone plek genomen.
Gezien de parkeerdruk is het natuurlijk lastig om je auto te verplaatsen als de accu vol is, er is meestal geen andere gewone plek te vinden tijdens kantooruren. Dus verplaatsen van een Smart lijkt me ook geen optie (tenzij je er twee op 1 plek propt
). Maar extra vervelend is de 'permanente' bezetting van laadplaatsen door auto's die onzichtbaar zijn voor de laadapps waardoor je voor Jan L langs een handvol onbeschikbare lokaties gestuurd wordt 
Niet dus. Keizersgracht A: twee car2go's, 1 wel ingeplugd maar niet aangemeld. Herengracht A: 2 Ampera's, zo te zien beiden aan het laden. Herengracht B: twee car2go's. Keizersgracht B: een Leaf en een niet eens ingeplugde i-MiEV.
Twee rondjes gereden, 20 minuten verspild en uiteindelijk maar de eerst beschikbare gewone plek genomen.
Gezien de parkeerdruk is het natuurlijk lastig om je auto te verplaatsen als de accu vol is, er is meestal geen andere gewone plek te vinden tijdens kantooruren. Dus verplaatsen van een Smart lijkt me ook geen optie (tenzij je er twee op 1 plek propt
Laatst gewijzigd door boeuf op di 12 mar 2013, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Hmmm, volgende week en een paar weken later moet ik ook twee keer vanaf 13.00 uur tot 's avonds op de Herengracht zijn (nr 203). Aan welke kant heb jij jouw ervaringen opgedaan? Dezelfde kant? Misschien is het dan toch nog te overwegen wat verder weg te parkeren en het trammetje te nemen.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- boeuf
- Harde kern
- Auto: anders
De lokaties die ik noemde waren resp. Keizersgracht 666, Herengracht 579 en 453 en Keizersgracht 566. Heb het eens in de gaten gehouden op oplaadpalen.nl, maar van al deze lokaties worden er de hele (werk)dag tenminste drie weergegeven met een vrije connector...Poul schreef:Aan welke kant heb jij jouw ervaringen opgedaan?
Ik wens je succes, benieuwd naar jouw ervaringen
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini